Viser resultater 1 til 11 af 11

Emne: Stort gennembrud :-)

Registreringsdato
    Apr 2007

Standard Stort gennembrud :-)

Det har simpelthen bare været en super dag i dag.

Min søn har for anden gang været ude hos sin nye psykolog og for f..... hvor er hun dygtig.
    Hun og min søn arbejder åbenbart bare kanon godt sammen.

Efter første gang i sidste uge, gav hun ham nogle opgaver han skulle løse til i dag - og de blev løst, hver og èn.

Bl.a. har vi været på familiebesøg hvor min søn selv skulle åbne et køkkenskab, tage et glas, hælde vand i det og drikke af det.
    Han skulle også røre deres hund 10 gange samt røre ved deres bord.
    Han gjorde det - og havde det ganske fint med det og vaskede ikke hænder efter vi kom hjem.
    Vi skulle også en tur i biografen - første gang billetterne blev bestilt, måtte jeg aflyse igen da han havde grundigt ondt i maven ved tanken om alle de mennesker han kunne risikiere at røre ved - men i fredags lykkedes det.
    Min søn og jeg var inde og se Harry Potter og det var bare så dejligt.

Og så idag... Jamen altså for pokker da.
    I dag da min søn og psykologen var færdig med at tale, blev jeg kaldt ind - og sørme om ikke min søn sad og kørte sine hænder op og ned af sine bukseben (han har været panisk ved tanken om at røre sine bukser andet end kun lige ved lynlåsen).
    Og nye opgaver som skal løses inden næste samtale på mandag = røre sin egen fjernbetjening 10 gange pr dag, røre sit eget bord 10 gange pr dag, røre sin tøjreol 10 gange pr dag.

Og ved i hvad - i skrivende stund sidder min søn på sin seng, men fjernbetjeningen i hånden og sidder ganske afslappet og ser tv
    Og lige da vi kom hjem i eftermiddags, kaldte han mig ind på værelset og tog fat i sit håndtag på sin dør.
    Han fortalte til aftensmaden at han derefter flere gange i løbet af eftermiddagen har taget fat i sit håndtag.

Åh for pokker da - jeg føler næsten trang til at danse rundt og grine til verden af glæde.

Og for at det ikke skal være løgn, så har min søn spurgt mig om vi ikke kunne bestille bord på en kinesisk restaurant til i morgen og som sagt så gjort.

Fra hvor jeg sidder og skriver på min pc, kan jeg dreje hovedet og kigge lige ind på min søn der som sagt sidder stadig med sin fjernbetjening i hånden og hygger sig med tvèt.

Det her er bare så stort - det er så ubeskriveligt dejligt.

Så små ting og så alligevel så stor en betydning !

Nøøjjj, hvor er jeg en MEGET lykkelig mor i dag.
    Sidst redigeret af Frk. Mansa : 27. July 2007 kl. 19:49

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard Sv: Stort gennembrud :-)

Hej Frk. Mansa.

Et meget stort tillykke skal lyde fra mig. Det er vildt godt og flot gået af din søn. Hvor er jeg bare glad på hans/Jeres vegne.

Må jeg spørge, hvad din søns psykolog hedder? Du kan også sende min en mail, hvis du hellere vil det: lisbeth@ocd-foreningen.dk
    Jeg er blot nysgerrig.

Det må virkelig være fedt, når tingene begynder at lykkes for en. Mine succeser har der været længe imellem efter min søsters død. Det er hårdt. Jeg har dog haft et par succeser her i sommer. Jeg har selv vasket mine vinduer udvendigt - oven i købet vasket en fugleklat væk. Vinduesvaskningen er første gang. Jeg bor ud til toget og en befærdet vej på første etage, så de var virkelig beskidte og deciderede sorte. Derudover kørte jeg for første gang i et par år bilen uden at have min far med som en tryghed i onsdags. Det er også en stor sejr.

Det er dog vildt hårdt at gå imod de tvangstanker og tvangshandlinger. Gid det var lidt lettere.

Endnu en gang tillykke med din søns store fremskridt. Jeg så forresten Harry Potter i onsdags. Den er da vildt god. Nu er jeg ved at tygge mig igennem den 7. bog på engelsk.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Apr 2007

Hej Lisbeth

Ja, selvfølgelig må du spørge om psykologens navn - vil hellere end gerne "reklamere" for den klinik, så dygtige som de er.
    Hun hedder Sanne Bergen og hun kan virkelig sit kram.

Og stort TILLYKKE med dine succes-oplevelser, det må føles stort for dig og en kæmpe sejre at vinde over OCDèn i de givne situationer.
    Ønsker dig mange mange flere af disse

Ja den var rigtig god, Harry Potter filmen - min søn vakler lidt ml. at få 7. bog på Engelsk el. Dansk.
    Han vil egentlig gerne læse den på Engelsk men samtidig har han de 6 andre på Dansk og vil gerne have 7 ligeledes på Dansk.

Jeg er spændt på i aften, om det vitterligt lykkedes os at komme på restaturant og spise.

Og forresten... Så fik jeg 4 kys i løbet af aften i går af min søn (vi har altid krammet/kysset meget i familien) - jeg kan stadig ikke få armene ned over det store gennembrud der er sket. Det er nærmest helt uvirkeligt.

Vi har lige sendt anke-klagen afsted i torsdag til kommunen mht. afslag på tilskud til behandling, så venter spændt på hvad det ender med.

Rigtig god lørdag

Registreringsdato
    Nov 2009
    Lokation
    København

lyder super godt.

såvidt jeg husker er sanne bergen ikke psykolog eller jeg helt gal på den.

Registreringsdato
    Apr 2007

Citer Oprindeligt indsendt af Mads Se indlæg
    lyder super godt.

såvidt jeg husker er sanne bergen ikke psykolog eller jeg helt gal på den.
    Du husker helt rigtigt, er blot mig der bruger det forkerte ord.

Hun er Kognitiv adfærdsterapeut og en fantastisk èn

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej Frk. Mansa.

Ja det er rart, når der sker nogle fremskridt. Det har man behov for, hvis man skal blive ved med at hænge i.

Det er bare så dejligt at høre, din søn bliver ved med at have fremskridt. Det er flot.

Sanne Bergen ved jeg hvem er af udseende og navn. Hun er vidst en af dem, der ofte tager børn/unge i behandling i den klinik.

Mine andre Harry Potter bøger er også på dansk, så jeg køber den nok også, når den er blevet oversat. Jeg kunne bare ikke vente denne gang, og jeg trænger også til at få trænet mit engelsk.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Apr 2007

Det går bare så godt med min søn - kæmpe fremskridt på næsten ingen tid.

Han rører nu ved både egen/vores fjernbetjening, borde i hele huset, dørhåndtag på egen dør/hoveddør samt åbner/lukker selv sin egen altandør, rører ved sine sko, tager selv mad på sin tallerken, låser bildøren efter sig, tænder/slukker sit værelseslys og sidder i vores sofa, ringet på tlf.

Jeg er SÅ KÆMPE GLAD !!!

Og min søn er nok endnu mere glad - han siger fortsat at det er en enorm lettelse inden i hovedet og det kommer jo også til udtryk i hans væremåde. Han er blomstret helt op igen - på vej til at blive gode gamle sønnike

Og vi har været i biffen igen i går og set Simpsons - samt kom vi ud og spise i sidste weekend uden problemer. Det er bare så skønt og livet er bare så dejligt lyst nu.

Der er stadig mange ting han ikke kan røre ved endnu - men jeg er ganske rolig. Det kommer, er jeg sikker på.
    Min søn giver udtryk for at han VIL blive rask og med den holdning samt endelig ikke at forglemme hans dygtige terapuet, så skal det nok lykkedes.

Og på næste onsdag er planen at han starter i skole igen - han glæder sig rigtigt meget (var ikke i skole de sidste 2 mdr inden sommerferien).

Livet er herligt.

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Fensmark

Hej Frk. Mansa

KÆMPE STORT TILLYKKE til både din søn, dig og din kæreste.....Hvor er det FLOT arbejde og hvor jeg kender den lettelse og lykkefølelse når tingene begynder at vende til det gode.

Jeg ved hvor stort er arbejde det er for jer alle, selvfølgelig mest for din søn, men alligevel, så ved jeg hvad man gennemgår som mor / forældre.

Jeres historie glæder mange.....

Nyd sommeren og hinanden...MER´ TILLYKKE.....

Knus fra Anette
    Anette

Registreringsdato
    Apr 2007

Tak for dine ord, Anette

Og ja, håber andre får "glæde" af min beretning om min søn, for trods det bare så rigtigt sort ud på et tidspunkt er der lys forude.

Har erfaret at det bl.a. handler om den rette behandlingsform/behandler samt har min søn været super til at samarbejde - han VILLE ud af det helvede hans liv var blevet.

MIN SØN HAR VÆRET I SKOLE I DAG

Jeg har taget en fridag, har næsten haft lidt ondt i maven af spænding over hvordan det ville gå i dag da han jo ikke var i skole de sidste 2½ mdr inden sommerferien og ej heller haft kontakt med nogen af klassekammeraterne.

Min søn selv havde sommerfugle i maven i morges - som han sagde - både af glæde og nervøsistet.

Fik lov at at tage et foto af ham inden afgang - der stod han - fin, glad, forventningsfuld og bare så dejlig.

Og hjemkomsten var kanon - vi krammede og han tegnede og fortalte, han var bare så glad.
    Alle havde taget imod ham med stor glæde, kram af lærerne, håndslag af vennerne og så tog de hele klassen en snak hvor min søn i korte træk fortalte hvordan han havde haft det og hvordan han havde det nu.
    Samt havde den ene klasselærer i deres nyhedsbrev skrevet en lille velkomsthilsen med en kort men præsis forklaring som min søn godkendte inden brevet blev kopieret og delt ud.

Hvor det bare varmer at alle omkring os har været så søde, imødekommende og forstående - bortset fra kommunen !

Vi fik i går et nyt afslag på vores ankesag - men vi fortsætter og anker påny.
    Kommunen kaster bolden tilbage til distrikspsykiatrien tiltrods for flere breve derfra ang. de ikke har resoucerne til at hjælpe min søn.

Nå, men store smil herfra - det er en lykkens dag i dag

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej Frk. Mansa.

Hvor bliver man bare i godt humør af at følge med i din beretning om din søn. Det er så godt og glædeligt, at din søn er så modtagelig for behandling, nu hvor han er kommet i de rette hænder.

Det er dog frustrerende, at I også skal kæmpe med kommunen. Jeg troede faktisk/håbede, at man var lidt bedre stillet mht. behandling og hjælp fra kommunen, når man ikke er myndig. Det viste sig så foreløbigt at være forkert i din søns tilfælde.

Jeg er glad for, at I fortsat vil kæmpe for at få behandlingerne bevilliget. Jo flere der gør det, jo bedre tror jeg, at vi som OCD ramte på sigt er stillet.

Jeg er heller ikke stoppet med at søge om hjælp. For øjeblikket synes det dog umuligt at komme i telefonisk kontakt med den person, der på nuværende tidspunkt behandler min ansøgning. Jeg vil forsøge for 3. gange i morgen. Nu har de to gange lovet at få personen til at ringe tilbage, uden det er sket...
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Jun 2007
    Lokation
    Midtjylland
    Alder
    27

Hej Frk. Mansa

Hvor er det en fantastisk sejr for din søn. TAK at du vil dele den. Jeg får helt tårer i øjnene af at læse om ham. Tænk, der er virkelig håb. Håber også jeg en dag kommer så langt!

Girl

Lignende emner

1. Ny her med et ret stort problem
    By Malthe in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 13
    Nyeste indlæg: 14. April 2008, 19:34

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •