Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: Sertralin 50 mg

Registreringsdato
    Jan 2007
    Lokation
    Nær KBH
    Alder
    21

Thumbs up Sertralin 50 mg

Hej alle. Skal officielt til at starte på medicin nu, mod OCD. Har fået disse piller hjem:

Sertralin (STADA?) 50 mg.. Og vil så forfærdeligt gerne spørge, siden min psykolog siger at der højest vil være bivirkninger som måske kvalme en enkelt dag... NOGLE der har erfaringer med dette produkt?

Vær venlig at svar hurtigt, for jeg vil gerne starte med at tage dem nu, men eftersom jeg skal på ferie om en lille uges tid, ville jeg rigtig gerne høre om andres erfaringer med det.

PS: Har set enkelte emner med dette produkt, men vil gerne lige have det helt på det rene... Det er fint nok, det produkt, ikke?

- T
    Sidst redigeret af Thomaz : 19. July 2007 kl. 22:24
    "We're the D-Day Dodgers
    Here in Italy,
    Drinking all the vino,
    Always on a spree.
    We didn't land with Eisenhower
    And so they think we're just a shower
    For we're the D-Day Dodgers,
    Out here in Italy"

- The D-Day Dodgers - Italy 1944

Registreringsdato
    Nov 2009
    Lokation
    København

Standard Sv: Sertralin 50 mg

Sertralin (Zoloft, udviklet af pfizer) er et af de nyere antidepressiva (SSRI) og anvendes til bl.a. behandling af OCD.

Nu er det vel ikke din psykolog men psykiater der har udskrevet medicinen?

Du skal regne med forbigående bivirkninger i cirka 14 dage, som hovedpine, kvalme, lettere deprimeret, øget svedtendens mv.. Ved blivende bivirkninger skal man opveje effekt mod bivirkninger om man skal blive på præparatet eller skifte.

For nogen er det et effektivt præparat, men du skal nok op på 150 mg til 200 mg før det for alvor har en rigtig god effekt, f.eks. at fjerne tvangstanker. Andre har massive bivirkninger og kan derfor ikke tåle det. De må så prøve noget andet.

Nu ved jeg ikke hvilken ferie du skal på men skal du på trekking i Himmalaya eller lign. vil jeg nok vendte med at begynde til jeg kommer hjem.

Registreringsdato
    Jan 2007
    Lokation
    Nær KBH
    Alder
    21

Jo, undskyld, selvfølgelig psykiater. Bytter til tider rundt på de to fagtermer, undskyld

Ah, SÅ mange tak for svaret Mads Ja, det skulle helst ikke bliver bivirkninger der varer ved. Og mange tak for at gøre mig lidt roligere.

- Og tak igen... Min psykiater, mente nu ikke jeg behøvede at komme op på højere mg-styrke, men kan da prøve at diskutere det med hende efter nogle uger af behandlinger af 50 mg

Det er Nord-Italien, hvilket måske ikke er det store. Men mange tak, nu overvejer jeg nu bare om jeg vil begynde endnu ...
    "We're the D-Day Dodgers
    Here in Italy,
    Drinking all the vino,
    Always on a spree.
    We didn't land with Eisenhower
    And so they think we're just a shower
    For we're the D-Day Dodgers,
    Out here in Italy"

- The D-Day Dodgers - Italy 1944

Ida '96 Guest

Hej

Jeg får også (p.t.) Seratralin, og jeg får 200 milligram om dagen, det vil sige i dette tilfælde 2 piller dagligt.
    Det er forskelligt fra person til person, om man får bivirkninger, men jeg har ingen bivirkninger.
    Men det er som sagt forskelligt.
    Held og lykke.
    Kh

Ida

Lignende emner

1. sertralin, bivirkninger
    By heavens in forum Behandling af OCD
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 3. September 2008, 08:16
  2. Sertralin trætter mig
    By Vladimar in forum At leve med OCD
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 10. May 2008, 11:40
  3. sertralin alternova og indslumringspiller?
    By Vladimar in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 14. March 2008, 16:40
  4. sertralin - bivirkninger
    By sbt in forum Netværksforum for voksne med OCD
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 7. March 2008, 23:04
  5. Begyndt på Sertralin
    By N.J. in forum Behandling af OCD
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 13. May 2007, 21:39

Regler for indlæg