Viser resultater 1 til 9 af 9

Emne: Hår.. Bvadr!!

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Standard Hår.. Bvadr!!

Hejsa.

Tænkte på, om nogle kender til at være angst for hår?

De fleste kender nok til at finde et hår i maden og ville synes, at det er ulækkert. Men hvis jeg finder et hår i maden, så er jeg sikker på, at jeg har spist mange hår i den portion, og jeg er sikker på, at hårene er farlige.
    Jeg ved ikke helt, hvad det farlige er, men jeg bliver nødt til at gå ud og kaste op, for at få hårene ud af kroppen. Det skal måske lige tilføjes, at jeg på ingen måde har spiseforstyrrelser.

Når jeg for eksempel ryster dynen, har jeg altid sådan en hvid maske på, som de går med i forurenede storbyer. Og hvis solen så skinner ind, så man rigtigt kan se alle de små hår hvirvle rundt, så går jeg helt i panik og får åndedrætsbesvær og skal hurtigt ud i frisk luft for at undgå hårene.
    Når jeg gør rent, har jeg også min hvide maske på.

Nogle der kender til dette?

Min psykolog siger, at det ikke er OCD, men at nogle mennesker bare er mere sarte end andre. Men jeg mener jo, at når angsten kommer ind, og jeg gør alt for at undgå hår, så kan det nemt være OCD.
    Hvad mener I?

Venlig hilsen Sofie.

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Standard Sv: Hår.. Bvadr!!

Ak, havde håbet, at flere havde det som mig med hår, men måske jeg bare er for sart
    Men vil stadig gerne høre, om I tror det er OCD?

Hilsen Sofie.

Registreringsdato
    Aug 2007
    Lokation
    Omkring Aalborg
    Alder
    34

Jeg synes da i høj grad, at det lyder som OCD - der er jo tale om en irrationel angst.

Jeg har selv en "fobi" for hår, men her primært mine egne. Jeg har tidligere vokset mine ben og arme, samt plukket mine hår i skridtet og under armene med pincet HVER dag, fordi tanken om at noget af dem stadig var under huden gjorde, at jeg følte mig virkelig klam, og gav mig panikangst.

Er der andre ting, der kan udløse et panikanfald end hår? Eksempelvis snavs, støv el. lignende?

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Hejsa.

Jeg har aldrig "frygtet" mine egne hår, da jeg tænker, at de sidder fast. Det er mest alle mulige andre hår.
    Men ja, også støv, det ser jeg også som en slags små hår.
    Og snavs, der er det mest på toiletter, jeg kan ikke ha' det.. Især offentlige toiletter bruger jeg aldrig. Hjemme hos veninderne kan det lige gå nogle gange

Men det lyder da vildt ubehageligt, at du har det sådan med dine egne hår.. Er det OCD?

Hilsen Sofie.

Registreringsdato
    May 2007

Hmm... Kan da godt relatere til det,med hår i maden... Nasty`t. Men jeg har andre tvangstanker i den retning... Mine går på at hvis jeg eksempelvis retter på mit hageskæg eller klør mig i hovedbunden,skal jeg med det samme ud og vaske mine fingre... Men det er jo egentlig mere bakterierne i håret,jeg er angst for...

Registreringsdato
    Aug 2007
    Lokation
    Omkring Aalborg
    Alder
    34

Ja, jeg har OCD, men er overvejende symptomfri grundet behandling og medicin :)

Ud fra det du beskriver, er jeg overbevist om, at det er OCD. Så gå op og tal med din læge, og få ham til at henvise dig til en psykiater. Måske vil du får det bedre med medicin :)
    Qnuuuuz&Koldbøtter
    Kaela

The Greatest Trick the Devil ever pulled, was convincing the world, that he never existed...
    - Keyser Soze -

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Kaela, jeg går allerede ved psykolog og får medicin, og jeg er nået langt med mine ritualer, men der er godt nok stadig lang, lang vej. Mit mål er ikke at blive helt symptomfri, men at få reduceret mine tanker og ritualer til et tåleligt niveau

Tvangs-Anker, er det sådan med hår i maden, at du frygter de bakterier, der måtte være på håret og derved får angstanfald?
    Jeg kan sagtens klø mig i håret uden at tænke nærmere over det, men hvis det er andres hår eller støv, så panikker jeg.

Registreringsdato
    May 2007

Ja,jeg er ikke kun bange for andres bakterier... Det gælder osse mine egne... Det er bare følelsen af at have bakterier på hænderne,der generer mig og giver angst-anfald. Det med håret i maden reagerer jeg forskelligt på,hos familien generer det mig ikke nær så meget,som hvis det var på en restaurant...! Sådan et sted ville jeg få det nøjagtigt,som du beskriver det! Noget,der til gengæld generer mig rigtig meget,er folk med skæl... Det er virkelig angstprovokerende for mig! Det tanken om at få det på mig eller i min mad(hvis de sidder tæt på) få det i munden/indhalere det,nøjagtig som dig og støv! Skæl... Bvadr!!!

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Jeg kender også til det med skæl, det er virkelig angst-fremkaldende.
    Men jeg er glad for, at jeg ikke er den eneste, der har det problem.
    glæder mig til at komme til psykolog på tirsdag og fortælle, at andre end mig er angst for hår

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •