Viser resultater 1 til 8 af 8

Emne: Biblioteksbøger...

Registreringsdato
    Jan 2007

Question Biblioteksbøger...

Hej med Jer!

Skal lige høre om der er nogen af jer der kender til en smule angst for biblioteksbøger, cd'er osv.? Det er ikke sådan at jeg ikke benytter biblioteket for det gør jeg - meget endda. Men der er bare altid den der tanke om hvor mange der egentlig har haft en bog i hænderne før en selv og det kan i hvert fald hos mig give anledning til angst for smittefare. Computerne som de har stillet op til søgning på materialer på biblo bruger jeg helst ikke. Jeg bestiller mine bøger hjemmefra så jeg bare skal hente dem.

Hvad siger I? Er det noget I kender?

Hilsen N.J.

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Standard Sv: Biblioteksbøger...

Hej N.J.

Ja, det kender jeg godt.. Jeg kommer også meget på biblioteket, men jeg tager sjældent bøger ud fra reoler for at studere dem nærmere.. Når jeg går på biblioteket ved jeg ofte, hvilke bøger jeg går efter og undgår derfor at skulle røre ved en masse "beskidte" bøger.. Og når jeg har læst i bøgerne herhjemme er jeg altid omhyggelig med at vaske hænder, når jer er færdig med at læse..
    Jeg køber mange bøger, netop fordi de er "rene"..

Hilsen Sofie.

Registreringsdato
    Jul 2007

Hejsa!

Jeg kender det også alt for godt. Jeg bryder mig heller ikke om at tage bøgerne ud af reolerne, kun hvis det er en bog jeg virkelig vil se nærmere på, men så skal den også se ny ud og ikke være gammel og beskidt, for så skal jeg vaske hænder bagefter.
    Jeg er altid bange for, at der er "snavs" mellem siderne i de bøger jeg låner, så jeg læser dem liggende på bordet foran mig, så "snavset" ikke drysser ned på mig eller gulvet. Sker det, er jeg nød til at tage rent tøj på og støvsuge.
    Jeg køber også mange bøger, fordi jeg ikke får så mange tanker omkring snavset på den måde.

Hilsen Mc

Registreringsdato
    Jan 2007
    Lokation
    Nær KBH
    Alder
    21

*Suk*... Kender det for godt. Dog, er en lille smule mere rolig over andre har det ligesom mig. Troede det var en sjældenhed, selv i forbindelse med OCD.

Før i tiden lånte jeg udafbrudt bøger fra biblioteket og læste dem, sågar arbejdede blandt dem, men jo længere jeg har passeret i årene, har jeg ikke rigtig overskud til at kunne tænke på de 'konsekvenser' (ja, de er jo såvel bare i hovedet, men stadig konsekvenser) til jeg har kunnet overskue at låne ALT for mange. Jeg låner ikke så mange mere, og når jeg endelig gør, læser jeg dem et sted jeg synes er 'beskidt' så jeg ikke gøre mine iforvejen 'rene' ting på mit eget værelse, beskidt.

Derfor er det såvel meget nemmere at købe dem selv, så slipper jeg for at overveje om 'de er rene nok'.

For lige at referer til det øverst nævnte fra N.J., ville jeg lige nævne, at hvis der er bøger du i forvejen VED du vil have og som lige er ved at komme ud, så kan du altid gå over og snakke med en bibliotekar og bare nævne at du gerne så bogen ramte dig først. Der går jo små 2-3 uger fra bogen kommer ud, til den rammer biblioteket (bogbinding, registrering, osv.). Det er ikke megen råd, men forhåbentlig en lille 'reminder'

- Thomaz
    Sidst redigeret af Thomaz : 3. July 2007 kl. 18:28
    "We're the D-Day Dodgers
    Here in Italy,
    Drinking all the vino,
    Always on a spree.
    We didn't land with Eisenhower
    And so they think we're just a shower
    For we're the D-Day Dodgers,
    Out here in Italy"

- The D-Day Dodgers - Italy 1944

Registreringsdato
    Jan 2007

Talking Sv: Biblioteksbøger...

Hej igen!

Tænkte nok jeg ik' var helt alene om den tvangstanke. Hvis der er bøger som jeg virkelig bare vil læse køber jeg dem også over nettet for så er det jo sådan at det er noget man egentlig godt kunne tænke sig at have stående derhjemme!!! Internethandel er nok en af de bedste opfindelser for OCD-ramte hvis I spørger mig. Det er rart at man kan sidde derhjemme og bestille tingene og så kommer de med posten pakket ind direkte fra et lager så ikke alle mulige har rørt ved dem. Genialt! Jeg tror nu også dette er ret tiltrækkende for folk som ikke har OCD eller tvangstanker på nogen måde, men forskellen er bare att jeg som OCD-ramt nok føler en slags tryghed ved det som "normale" mennesker ikke lige tænker over...

Hilsen N.J.

Registreringsdato
    Jan 2007
    Lokation
    Nær KBH
    Alder
    21

Til N.J.

Umiddelbart virker det jo 'rent' nok, men det er skam på ingen måde for at skræmme dig væk fra det, for det er et udmærket sted at handle bøger man kan lide.

Men, ellers kan du jo skrive en privat besked hvis det skulle være, der findes trods alt også butikker der kører en 'renere' stil en hvad du måske har set. Jeg har arbejdet i en del bog-kæder trods alder, og hvis det skulle være, kunne jeg da godt enkeltvis give dig tip om hvilke der er værd at se på ren 'hygeine-mæssigt'
    - Butikker som Gad kører en fremragende lager-enhed, med handsker og det hele (i de større Gad-enheder).

Ikke for at 'spamme' forummet, men kunne bare tænke mig at det ville hjælpe dig ligeså meget som mig selv.

- Thomaz -
    "We're the D-Day Dodgers
    Here in Italy,
    Drinking all the vino,
    Always on a spree.
    We didn't land with Eisenhower
    And so they think we're just a shower
    For we're the D-Day Dodgers,
    Out here in Italy"

- The D-Day Dodgers - Italy 1944

Registreringsdato
    May 2007

Hej...

Jeg har det sådan,både på bibloteket og ALLE andre steder,der har offentlig adgang... Osse forretninger,hæveautomater,diskoteker,restauranter ,cafeer,Osv... Selv de madvarer jeg har i mit køleskab vasker jeg fingre efter berøring med... Bruger ALDRIG offentlige toiletter,ikke engang,når jeg er i byen i weekenden... Jeg får simpelthen angstanfald inde på sådan et ulækkert toilet. Så ja,jeg kender det rigtig godt!

Registreringsdato
    Jun 2007
    Lokation
    østjylland
    Alder
    33

Hej....

Jeg kan også sagtens nikke genkendende til svavsede biblioteksbøger. Har tidligere lånt bøger, dvd'er og cd'er, men det er jeg stort set stoppet med. Hvis der er noget jeg meget gerne vil have, bruger jeg handsker og låner det kun, hvis materialet er fri for beskidte pletter.
    Ang. internet handel, er det ikke noget jeg bruger, men vil egentlig gerne, hvis jeg kunne lade være med at tænke på, hvis den der nu pakker min bestilling har sår på hånden eller lige har pudset næset eller noget værre. Dernæst skal det transpoteres med posten og hvis han stiller pakken på jorden eller gulvet imens han lukker døren op til opgangen og det er jo heller ikke altid postmænd har rene hænder.

Der er mange ting jeg undgår, da jeg er panisk for blod fra andre og har tit set i supermarkeder medarbejder stille varer på plads, hvor de har plaster på hånden og det kan få mig finde et andet sted at handle. Jeg har problemer med at lægge varerne på båndet, da kassedamen/manden nogle gange har et par sår. Jeg bryder mig heller ikke om at røre ved penge, da de er langt fra rene.
    Tøjbutikker har jeg svært ved at købe tøj, da jeg ikke ved om nogle har prøvet det, selvom det kan vaskes inden brug.

Det var så mit første indlæg og et par af mine ocd idiotier

Hilsen tvillingen78

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •