Side 1 af 2 1 2 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 20 af 28

Emne: Nogen der har erfaring med...

Registreringsdato
    Apr 2007

Standard Nogen der har erfaring med...

Center for Kognitiv Adfærdsterapi, beliggende i Søborg ??

Godt nok har vi fået anbefalet en psykolog på frederiksberg til min søn - men da Søborg jo ligger en del tættere på hvor vi bor ville det være rarest.

Så er der nogne af jer der har erfaring eller kender til stedet, nogen af psykologerne derfra, så fortæl meget gerne ris/ros.

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard Sv: Nogen der har erfaring med...

Hej Frk. Mansa.

Jeg er i behandling der. Jeg har kun godt at sige om stedet og kan klart anbefale det. Det eneste minus er, at det er privat, så man skal selv betale for behandlingerne med mindre, man kan få overbevist sin kommune om, at de skal betale.

Derfor har jeg startet en underskriftsindsamling, som du kan læse om her: www.ocd.underskrifter.dk
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Apr 2007

Hej Lisbeth

Tak for dit svar.

Rart at høre du er glad for behandlingen i Søborg.

Jeg er i fuld sving med at søge kommunen om tilskud til videre behandling til min søn og indtil videre har "damen" fra kommunen lydt positiv. På mandag håber jeg at modtage en kopi ad den skrivelse som min søns psykolog skal sende til kommunen og så krydser vi alt hvad vi kan krydse for at de vil give tilskud.

Jeg har sat min underskrift - rigtigt godt initiativ du dèr har taget - må jeg få lov at vidresende linket videre ?

God aften.

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej Frk. Mansa.

Jeg krydser fingre for, at damen på kommunen fortsat er så positiv.

Mange tak for din underskrift. Det glæder mig, at du har skrevet dig på.
    Du må hellere end gerne sende et link videre til alle, du kender. Du kan evt. kopiere nedenstående tekst ind i mailen. Den har jeg brugt som appetitvækker i mails.

Hjælp mig med at hjælpe
    OCD-ramte til behandling!

Giv mig din underskrift på, at der skal indføres gratis
    psykologbehandling til denne gruppe mennesker.

Underskriftindsamlingen vil blive afleveret til sundhedsministeren.

Giv mig din underskift. Jeg behøver den! Sammen står vi stærkere.

Spred budskabet. Videresend venligst denne mail til alle du kender.

Læs mere på: www.ocd.underskrifter.dk

Venlig hilsen
    Lisbeth Gade Mikkelsen
    Sidst redigeret af Lisbeth : 7. July 2007 kl. 19:02
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Apr 2007

Takker - linket er hermed vidresendt til samtlige personer i min mail-boks

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Mange tak skal du have Frk. Mansa.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Apr 2006

Så har jeg givet min underskrift Lisbeth... men henviser du til ocd-foreningens hjemmeside på siden, det kunne jeg ikke se da nogle af de sider du linker til ikke kunne vises...?

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej Moonlight.

Tak fordi du gjorde mig opmærksom på det. Det vil jeg rette, når jeg har mulighed for det i morgen.
    Jeg henviser ikke til OCD foreningen, da afstemningen intet har med foreningen at gøre.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Apr 2007

Så var damen på kommunen pludselig ikke så positiv længere...........

Vi fik i går afslag på tilskud til behandling af min søn.

Begrundelsen er helt hen i vejret - de siger det er KAS Ballerup Distriktpsukiatri der SKAL give min søn behandling.
    Men... De sidder med et brev i hænderne skrevet af netop lægen fra KAS Ballerup hvori han ordret skriver:

"Desværre kan vi ikke tilbyde den individuelle kognitiv adfærdsterapi ud over et meget begrænset antal gange, som vi mener bør være en del af hans behandling.
    Vi vil derfor anbefale at kommunen bevilliger penge til at ****** kan fortsætte sin individuelle kognitive psykoterapi".

Så kommunen kaster altså bolden tilbage til KAS Ballerup trods KAS Ballerup har gjort klart at de ikke har resoucerne til at behandle min søn.

Jeg spurgte damen på kommunen i tlf. i går hvad jeg så skulle gøre - hendes svar:
    Ja, jeg ved det ikke. Det er jo en meget trist situation for jer, kan jeg godt se...................

Hvad f..... er det for en måde at behandle folk på.

Jeg er så tosset og gal, jeg er dybt frustreret på både min egen søns vegne men også på alle de andre mennesker som muligvis har fået samme besked/svar.

Man kan da ikke bare lade en 14 årig dreng sidde som en lus ml. to negle. Hans liv er gået totalt i stå.

Jeg har ellers fået kontakt med en kvindelig psykolog fra "center for kognitiv adfærdsterapi" i Søborg.
    Fik en super snak med hende i tlf. Hun gjorde klar at hun er meget i mod medicin da det "blot" handler om den rette terapi, så det vil hun dels sørge for min søn kommer ud af igen (hans dosis er nu på 75 mg Sertralin).
    Samt gjorde hun klar at ved behandling hos hende er èn af forældrene altid med inde, så man hele tiden er med i hvad der sker, bliver givet af opgaver, selv får redskaber osv.

Hun vil næsten - også kun næsten - ligge hovedet på blokken mht. at min søn bliver rask - vel af mærket han selv samarbejder.
    Hun lød generelt bare så dygtig og bestemt, så jeg nærmest havde helt optur efter at have talt med hende.
    Hun har 13 års erfaring med børn/unge med OCD og kognitiv adfærdsterapi.
    Men det er dyrt - 1200 kr pr time og det skal vi så altså selv betale medmindre jeg vælger at vente på hvad tiden bringer i forhold til det offentlige - og det gør jeg IKKE !

Min kæreste anker sagen.
    Han har talt med en god ven som er sagsbehandler ved familierådgivningen i Kbh. kommune, som sagde at det absolut var et ringe grundlag vores egen kommune gav som afslag og at der var "kød nok på" til at køre en sag.

Om vi får noget ud af det har jeg ingen anelse om, ej heller kræfter til selv at gøre det.
    Jeg føler mig temmelig lost pt. Fortvivlet over systemen er på den måde.

Er der nogen herinde der har nogen erfaring med kommuner/tilskud til behandling ?

Lisbeth - hvor længe har du gået til behandlig i Søborg ?

Rigtig god dag.

Registreringsdato
    Jan 2007

Talking Sv: Nogen der har erfaring med...

Hejsa!

Neeeej, hvor ligner det der min egen historie meget! Jeg fik også selv afslag fra kommunen og skal til at søge igen.

Det der undrer mig så meget ang. din søns behandling er at han bliver henvist til privat psykolog for han er jo under 18. Men systemet kan bare ikke holde hvad det lover. Jeg forstår din vrede for det er simpelthen for meget. Jeg synes det er rigtigt at anke sagen. Har sygehuset egentlig været i kontakt med jeres sagsbehandler? En tanke jeg fik var at så vidt jeg ved har KAS Ballerup ikke nogen decideret Børne- og Ungdoms afdeling så det kan måske være en af årsagerne til at de ikke har midlerne. Jeg hører nemlig teoretisk set til på Ballerup, men min henvisning gik til Glostrup som modtager børn og unge fra store dele af Kbh. området. Prøv evt. at spørge om det.

Al mulig held og lykke!

Hilsen N.J.

Registreringsdato
    Apr 2007

Citer Oprindeligt indsendt af N.J. Se indlæg
    Hejsa!

Neeeej, hvor ligner det der min egen historie meget! Jeg fik også selv afslag fra kommunen og skal til at søge igen.

Det der undrer mig så meget ang. din søns behandling er at han bliver henvist til privat psykolog for han er jo under 18. Men systemet kan bare ikke holde hvad det lover. Jeg forstår din vrede for det er simpelthen for meget. Jeg synes det er rigtigt at anke sagen. Har sygehuset egentlig været i kontakt med jeres sagsbehandler? En tanke jeg fik var at så vidt jeg ved har KAS Ballerup ikke nogen decideret Børne- og Ungdoms afdeling så det kan måske være en af årsagerne til at de ikke har midlerne. Jeg hører nemlig teoretisk set til på Ballerup, men min henvisning gik til Glostrup som modtager børn og unge fra store dele af Kbh. området. Prøv evt. at spørge om det.

Al mulig held og lykke!

Hilsen N.J.
    Hej N.J.

Hvordan skal du til at søge kommunen igen - altså jeg mener... Søger du blot på ny som første gang eller har du anket den første afgørelse ?
    Og hvad fik du som begrundelse for dit første afslag ?

Dét er på Glostrup ungdomspsykiatrisk afd. min søn har gået til de få samtaler han fik bevilliget genne KAS Ballerup.
    De eneste gange han kommer på selve KAS Ballerup er til kontrol mht. den medicin han er på.

Må jeg spørge hvor gammel du er ?

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej Frk. Mansa.

For h..... da også. Så er din søn også blandt den gruppe, der får afslag på betaling af kommunen, efter sygehuset har skrevet, de ikke kan hjælpe. Det er da utroligt. Jeg forstår virkelig heller ikke, at det offentlige ikke vil behandle børn. Det er da utroligt.

Kolding kommune vil stadigvæk heller ikke betale mine behandlinger. Det er også efter, at de har læst Kolding sygehus chefpsykologs konklusion, hvor der står, at sygehuset hverken er i stand til eller har ressourcer til at hjælpe mig. Derudover har kommunen sendt et brev til mig, hvor de skriver, de ikke længere ser sig forpligtiget til at besvare mine henvendelser, der handler om OCD behandling... Det er dybt godnat.

Jeg har været i behandling i Søborg i lidt mere end 3½ år. Det må du dog ikke bruge til at måle med, hvor længe din søn har behov for behandling hos dem. Jeg har mødt så mange forhindringer på vejen både før og under min behandling hos dem. For 1½ år siden døde min søster for eksempel af en uforklarelig årsag. Jeg var overnattede hos hende, da det skete og stod dermed alene med det.

Jeg har intet råd til dig, men jeg synes bestemt, I skal anke afslaget. Jeg håber blot, at min underskriftsindsamling kan føre til noget gratis behandling til alle OCD ramte.

Pøj pøj!
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Apr 2007

Jeg forstår heller intet af dette overhovedet - kan faktisk slet ikke forstå det er lovligt at kommunerne bare at afvise folk på den måde.

Jeg håber så inderligt der snarligt bliver ændret på disse regler.

Som jeg forstod på den psykolog min søn skal starte hos på mandag i Søborg, var det et spørgsmål om hvor meget min søn samarbejder - så skulle han nok blive rask....

Jeg går fra optur til nedtur, ved snart ikke hvad jeg skal tro eller ej.

Ved bare at tingene herhjemme er ulidelige og alt hvad jeg foretager mig er dybt præget af min søns sygdom.
    Vi lider alle under hans OCD og noget må snart ske hvis ikke jeg skal rende skrigende bort - ikke bogstaveligt, men det er bare snart ikke til at holde ud mere.

Ja, lad os for pokker håbe der kommer noget godt ud af den underskriftindsamling - jeg kan se at alle vores nære samt venner har skrevet under - glæder mig dybt.

Hvem i alverden kan man egentlig rette henvendelse til af politikere hvis man vil gå højere op i systemet med dette ?

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Jeg tror, psykologen har sagt til dig, at din søns muligheder for at blive rask, afhænger af hvor meget han samarbejder, fordi en psykolog kan yde en nok så stor indsats for at hjælpe sin klient, uden det hjælper, hvis klienten ikke yder en indsats. Din søn skal gå med til at lave eksponeringerne, forsøge at lave hjemmeopgaverne osv...

Hvis du vil højere op i systemet med det, er det en mulighed at kontakte socialministeren. Det plejer dog ikke at hjælpe så meget. Jeg har skrevet til hende og mange andre politikere flere gange. Deres svar er som regel, at de ikke kan gå ind i enkeltsager. De kan ikke pålægge din kommune at hjælpe din søn. Desværre...

Det glæder også mig, at de fleste der står mig nær har skrevet under. Jeg er også glad for alle de andre, der skriver under, fordi de kender en eller anden med OCD eller selv lider af det. Jo flere underskrifter des bedre.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Apr 2007

Citer Oprindeligt indsendt af Lisbeth Se indlæg
    Jeg tror, psykologen har sagt til dig, at din søns muligheder for at blive rask, afhænger af hvor meget han samarbejder, fordi en psykolog kan yde en nok så stor indsats for at hjælpe sin klient, uden det hjælper, hvis klienten ikke yder en indsats. Din søn skal gå med til at lave eksponeringerne, forsøge at lave hjemmeopgaverne osv...

Hvis du vil højere op i systemet med det, er det en mulighed at kontakte socialministeren. Det plejer dog ikke at hjælpe så meget. Jeg har skrevet til hende og mange andre politikere flere gange. Deres svar er som regel, at de ikke kan gå ind i enkeltsager. De kan ikke pålægge din kommune at hjælpe din søn. Desværre...

Det glæder også mig, at de fleste der står mig nær har skrevet under. Jeg er også glad for alle de andre, der skriver under, fordi de kender en eller anden med OCD eller selv lider af det. Jo flere underskrifter des bedre.
    Jo jo, mht min søns samarbejde og dèt at blive rask, så var det også det jeg mente i mit indlæg som du så blot formulerede på en anden måde
    Jeg er ganske klar over det er et gensidigt samarbejde min søn og teraputen imellem og det er min søn også bevist om - han ønsker at blive rask, spørgsmålet er måske om han ( og jeg ) er klar over hvor meget der skal kæmpes... Det må tiden vise.

Jeg overvejer om jeg skal forsøge at kontakte vores borgmester i kommunen når vi har modtaget afslaget på skrift - kan jo ikke få andet end et nej.

Kender du eller andre til nogen paragrafer jeg kan henvise til ?
    Jeg selv forsøgte mig med servicelovens paragraf 41 - men den var åbenbart ikke godt nok.

Jeg har lige siddet og læst på en hjemmeside om en privatklinik der bl.a. skriver under "finansering" at nogle kommuner betaler behandlingen - undrer mig så... Kan det virkelig være sandt at nogle kommuner gør det, mens andre ikke - det må da være ens regler landet over hvad dette angår ?

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej Frk. Mansa.

Jeg formulerede det med psykologen anderledes, fordi jeg opfattede det, du havde skrevet, som om du var usikker på, hvad hun mente.
    Det er hårdt arbejde at komme af med sin OCD. Ind imellem kan man som OCD ramt godt spørge sig selv, om det ikke er lettere at lade være. Man bliver så angst, når man skal gå imod den forbistrede sygdom. Alligevel er jeg dog blevet ved med at kæmpe. Jeg ved, det koster mig mere at lade være, og at det vil føre til et liv, jeg ikke ønsker.

Du kan godt rette henvendelse til din borgmester. Det har jeg selv gjort til min egen flere gange uden nogen mærkbar virkning. Jeg har endda flere gange sendt et brev til hele byrådet.

Det forholder sig desværre sådan, at nogle får betalt behandlinger af kommunen, og at andre ikke gør. Min kommune har sagt til mig, at det er ulovligt at benytte de paragraffer til at betale behandlinger med, som socialministeren siger til mig, jeg skal benytte.... Det holder jo ikke vand.

Jeg kender ingen paragraffer på stående fod, som er gældende for børn, men hvis jeg finder paragrafferne, skriver jeg dem til dig.

Du kan evt. kontakte DUKH - Den uvildige konsulentordning på handicapområdet www.dukh.dk De er rigtige flinke til at rådgive og har kompetencerne til det. Jeg har flere gange været i kontakt med dem. Det er gratis telefonrådgivning.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Apr 2007

Totalt optur i dag.

Min søn startede i dag op på samtaleterapi i Søborg.

Kanon psykolog han har fået.

Hun var lige ud af landevejen, kaldte en spade for en spade, gik lige på ang. min søn og hans tvangstanker mv. grinede, tegnede og fortalte, spurgte, lyttede og har allerede i samarbejde med min søn givet ham nogle opgaver der skal være gennemført og løst inden næste samtale.
    Hun går ikke på kompromis - de har aftalt min søn bl.a. skal røre en bestemt ting 10 gange - og da han spurgte om det var okay hvis han kun havde rørt den 9 gange, var svaret: Niksen biksen, 10 gange er aftalen/opgaven på.

Det er svært lige nu at sætte ord på min begejstring over den måde hun var på, men hun gik rent ind og hos både sønnike og jeg.

Det første min søn sagde da vi havde sagt farvel og lukket døren bag os:
    Mor, hende bliver jeg rask hos.

Han snakkede om sin glæde over hende hele vejen hjem i bilen. Hvor meget han havde brug for at hun var så kontant, hvor meget han allerede synes han havde fået ud af 2 timers samtale i dag med hende i forhold til de 5 samtaler han fik af det offentlige - og det sagde han også til hende.

Det her kan ikke gøres op i penge hvis min søn vitterligt kan blive rask ved behandling i Søborg - privat betaling eller ej.

Og det at hun er imod medicin samt min søns oplevelse af netop hvad han i dag har fået ud af samtalen fremfor de offentlige samtaler, gjorde at han midt i glæden på vej hjem pludseligt blev helt bekymret over det afslag fra kommunen vi nu er ved at anke.
    Han sagde ordret til mig: Mor jeg vil ikke starte op i det offentlige system igen. Det kan godt være jeg kun er 14 år men jeg kunne virkelig mærke forskel på den måde de behandler på.

Jeg har givet ham mit ord på at uanset udfaldet af ankesagen, så bliver det i Søborg han fortsætter sin behandling.
    Vi bliver ved at anke sagen og viser det sig det bliver afslag på afslag, så sparer vi hellere alle de steder vi kan så der er penge til behandlingen.

Det er muligt det blot er fordi vi/jeg vitterligt bare ønsker at gribe i det mindste halmstrå der er at finde pt. at der er stor glæde i det lille hjem i dag - men fortsætter samtalerne på den måde og samarbejder min søn som han har givet udtryk for han vil gøre alt for at kunne - ja, så tror jeg virkelig på at det lykkedes, som min søn sagde - at han om ikke bliver rask, så ihvertfald i stor bedring.

Men for heden hulen he..... hvor jeg ikke forstår at det offentlige system ikke er medgørelige hvad ang behandling af OCD ramte.

Og... forresten.. Ikke at forglemme.
    Allerede i dag ved første samtale bragte psykologen selv på banen at vi skulle snakke om hvordan jeg kan hjælpe med div. redskaber herhjemme - noget jeg har efterlyst hos hver eneste læge vi efterhånden har talt med i det offentlige men som hele tiden er blevet slået hen med snak om at hvis der blev tid.....

Vi er glade herhjemme i dag og hvor føles det bare rigtigt meget kæmpe rart

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej Frk. Mansa.

Hvor var det bare dejligt at læse dit indlæg i dag. Det glæder mig virkelig, at både du og din søn har fået sådan et godt indtryk af din søns psykolog i Søborg. Jeg ved selv, hvor dejlig en oplevelse det er. Man kan næsten ikke beskrive det.

Jeg er glad for, at I vil anke, til I ikke kan komme længere. Min teori lyder på, at hvis mange gør det samme, så må vi da på et eller andet tidspunkt blive hørt. Vi gør det i hvert fald ikke, hvis vi blot forholder os passive. Efter tre års kamp med systemet lever mit håb om, at retfærdigheden en dag vil sejre, og jeg dermed vil få mine behandlinger betalt, endnu. Hvis mit håb om det ikke længere eksisterede, så ville jeg heller ikke kæmpe for retfærdigheden længere.

Jeg har søgt efter paragraffer, I kan benytte, men jeg kan ikke finde nogle direkte rettet mod børn. Der er dog en paragraf, du kan efterlyse navnet på hos kommunen. Det er Aktivlovens paragraf, hvor man kan søge om enkeltudgifter. Inden kommunalreformen hed den Aktivlovens §82. Måske hedder den stadig det samme. Der er jeg i tvivl om, da nogle af dem har fået nyt navn. Jeg tror dog ikke, det er gældende for den.

Jeg vil ønske Jer fortsæt held og lykke med behandlingen og kampen for at få retfærdighed.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Apr 2006

Hej.

Jeg vil bare sige at I for alt i verden skal anke sagen så grundigt som muligt, og i detajler beskrive hvordan ocd'en påvirker jeres søn og jeres alles hverdag, hvis I er heldige giver det sociale nævn jer medhold, og så sparer I de penge.

Har selv været møllen igennem, vedr. merudgifter pga. min ocd, og jeg endte med at få medhold og fik et rimeigt stort beløb udbetalt da det var med tilbagevirkende kraft (husk at I får med tilbagevirkende kraft, hvis I får medhold...).

Held og lykke!

Registreringsdato
    Apr 2007

Citer Oprindeligt indsendt af Moonlight Se indlæg
    Hej.

Jeg vil bare sige at I for alt i verden skal anke sagen så grundigt som muligt, og i detajler beskrive hvordan ocd'en påvirker jeres søn og jeres alles hverdag, hvis I er heldige giver det sociale nævn jer medhold, og så sparer I de penge.

Har selv været møllen igennem, vedr. merudgifter pga. min ocd, og jeg endte med at få medhold og fik et rimeigt stort beløb udbetalt da det var med tilbagevirkende kraft (husk at I får med tilbagevirkende kraft, hvis I får medhold...).

Held og lykke!
    Tusind tak for dit gode råd.
    Vi får god hjælp af èn af min kærestes gode venner, der er socialrådgiver i Kbh. kommune - han hjælper os med at anke sagen/skrive brevet.

Lignende emner

1. Brug for hjælp og erfaring!
    By Gylay in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 9
    Nyeste indlæg: 22. January 2009, 17:27
  2. Erfaring søges - behandling til OCD ramt.
    By Frk. Mansa in forum Behandling af OCD
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 13. June 2007, 12:20
  3. Kontaktpersoner / erfaring?
    By løven in forum Hjemmeside
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 18. August 2005, 12:47

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg