Viser resultater 1 til 5 af 5

Emne: Online kognetiv terapi

Registreringsdato
    Dec 2006

Standard Online kognetiv terapi

Faldt lige over denne nyhed på Danmarks Radios hjemmeside, der fortæller at kognetiv terapi er lige så effektiv online som ved personlige møder...

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007...purpose=update

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard Sv: Online kognetiv terapi

Hej Bagatellen.

Det har du helt ret i, at der står. Samtidig står der dog også, at det gør sig gældende for panikangst, socialfobi og depression.

Det kan jo også være svært at eksponere en med OCD, der f.eks. er bange for bakterier, over nettet, da det ville betyde, at den OCD-ramte selv skulle tage sig sammen til at udsætte sig selv for eksponeringen. Det ville i hvert fald ikke gøre mig rask.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Dec 2006

good point, Lisbeth

Registreringsdato
    Apr 2006

Citer Oprindeligt indsendt af Lisbeth Se indlæg
    Hej Bagatellen.

Det har du helt ret i, at der står. Samtidig står der dog også, at det gør sig gældende for panikangst, socialfobi og depression.

Det kan jo også være svært at eksponere en med OCD, der f.eks. er bange for bakterier, over nettet, da det ville betyde, at den OCD-ramte selv skulle tage sig sammen til at udsætte sig selv for eksponeringen. Det ville i hvert fald ikke gøre mig rask.
    Det er lige præcis det jeg heller ikke magter; at udsætte mig selv for eksponeringen, men det er det min behandler mener jeg skal... og min behandling foregår ikke online men på en klinik for tvangslidelser... jeg trænger virkeligt til fred og ro, da "behandlingen" belaster min hverdag meget mere end min ocd gør det - OGSÅ i det lange løb...

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej Moonligt.

Jeg vil mene, at din behandler først skal lave eksponeringerne med dig i behandlingen. Når du har "vænnet" dig lidt til det, kan du nok bedre magte hjemmeopgaverne. Man skal øve sig derhjemme også. Det er med til at rykke, selvom det er hårdt og til tider uoverskueligt. Jeg får dog altid sådan en fed fornemmelse i kroppen, når det er lykkedes mig at lave opgaven.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Lignende emner

1. Kranio Sakral Terapi
    By Traveller in forum Behandling af OCD
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 28. October 2009, 14:36
  2. Kognetiv adfærdsterapi til børn nær Grindsted ?
    By sitajanm in forum Behandling af OCD
    Svar: 7
    Nyeste indlæg: 13. January 2008, 22:49
  3. kognetiv adfærdsterapi i Aalborg ?
    By sbt in forum Behandling af OCD
    Svar: 13
    Nyeste indlæg: 19. November 2007, 19:29

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg