Hej jeg hedder annette og er mor til en dreng på 11 år, som jeg tror lider af ocd. Når jeg tænker tilbage startede det faktisk i de små for 2 år siden.
Jeg opdagede faktisk først at der var noget alvorligt galt da jeg en aften hørte da han skulle slukke lyset at han trykkede mange gange på kontakten. Jeg spurgte ham hvorfor han gjorde det og det kunne han ikke fortælle han sagde bare at det var han nød til. Jeg satte mig ned og tog en snak med ham og det viste sig at det var helt galt. Han vaskede hænder x antal gange(det var derfor hans hænder var ødelagte, jeg troede det var tør hud og kulde), talte alting og skulle altid røre ved tingene sidst. Jeg tog kontakt til vores egen læge som henviste os til børne.psyk hospital i Esbjerg. Efter 5 samtaler er vi lige blevet afsluttet og vi troede alt var godt. Men nej for 14 dage siden fik han det pludselig meget skidt, han rystede over hele kroppen og var meget bange. Han fortalte grædende at han havde fået grimme tanker om at stikke knive i mig og hans far ,senere blev det til at han var bange for at gøre noget ved sig selv.Jeg tror aldrig at jeg er blevet så forskrækket i hele mit liv. Vi lovede så alle at sove inde hos ham og låse døren så han ikke kunne komme ud. Næste dag ringede jeg til børne psyk. men hans psykolog var der ikke så jeg talte med en anden som sagde at vi bare skulle tale med ham og fortælle ham at vi elsker ham. Nu har jeg så ventet på at hans egen psykolog skulle ringe i 3 dage jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre. Jeg forstår ikke hvorfor han har det sådan, hvad har vi gjort forkert og hvad skal vi gøre for at hjælpe ham. De ting psykologen siger gør vi jo i forvejen og det hjælper ikke. Hvor ville jeg ønske jeg kunne hjælpe min lille dreng.

Besvar med citat
Glemte bare em ting. Da jeg var på din søns alder og overhovedet ikke kunne forstå hvad der skete inde i hovedet på mig delte jeg ligesom mine tanker op i to; de gode og de dårlige, og betegnede nærmest de dårlige som en anden (nok ikke person, men noget der ikke tilhørte mig). Jeg gav dem betegnelsen "stemmen" som fortalte mig hvad jeg skulle gøre. Jeg vidste hvad de rigtige tanker var og at det var dem jeg skulle følge, men de dårlige, altså "stemmen" var meget stærkere. Jeg mener bare et hvis jeg var forældre og mit barn fortalte sådan noget kunne jeg nok blive hylet lidt ud af den, men det kan altså bare være en måde at forklare både sig sig og andre hvad der sker. Nok mest sig selv, da man nok har brug for at få det ned på et håndgribeligt niveau. ALUBALU