Viser resultater 1 til 1 af 1

Emne: OCD-hvilke symptomer?????

Registreringsdato
    May 2007

Standard Bekymret for min søn på 5 år.....

Hej!

Jeg har en søn på nu 5½ år, som har noget der kunne ligne ocd. Vi skal til at begynde et forløb på Bispebjerg Børnepsykiatriskafdeling, til juli 2007.Der er vi blevet henvist til, efter at han har været igennem et forløb på Børneklinikken, hvor de var bekymrede for hans tvangshandlinger.Han har haft en kort periode sidste år, hvor han vaskede hænder hele tiden, fordi han syntes hænderne var klistrede/snavsede. Han tisser i perioder, rigtig mange gange i løbet af en dag, flere gange lige efter hinanden. I øjeblikket er det mest inden at han skal sove, der tisser han en 4-5 gange. Samtidig har han en tvangshandling med at, hans undertrøje skal helt ned under tissemanden og ind imellem benene, hvorpå han krydser benene (for at den ikke flytter sig), før han kan lægge sig ned under dynen. Problemet er bare at, inden han har lagt sig i den stilling han vil sove i, så har undertrøjen flyttet sig og så starter det hele forfra. Det gør han 4-5-6 gange, både stående og liggende, indtil han syntes den sidder som den skal. Han har også mange ritualer, såsom at hovedpuderne skal ligge helt lige. Hvis dyne/hovepude betræk har en for og bagside, skal det vendes den rigtige vej op. Det samme med åbningerne på sengetøjet, de skal vende ned mod benenden. Der skal være det samme hovedpudebetræk på hans lille hovedpude (Peter Plys), ellers vil han have det byttet om. Ritualerne har været der siden han gik i vuggestue. Tvangshandlingerne er først kommet til senere, børnehavealderen.
    Han har også støttepædagog på i børnehaven, da der også er andre ting han har det svært med. Bla. følelsmæssig kontrol, pludselig vrede- både mod voksne og børn, hyperaktiv, svært ved at styre sine impulser, grænseoverskridende mm.
    Puha... Det var en lang smørre. Jeg kunne godt tænke mig at høre fra andre forældre, om hvilke symptomer jeres børn har haft da de var små, altså 3-4-5-6 års alderen, da jeg har ikke kunnet finde noget om så små børn.

Venter spændt på at høre fra jer, Den fortvivlede.
    Sidst redigeret af Den fortvivlede : 31. May 2007 kl. 21:52

Lignende emner

1. andre der har lign. symptomer?
    By muligvisodc in forum At leve med OCD
    Svar: 4
    Nyeste indlæg: 25. March 2009, 10:22

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •