Viser resultater 1 til 6 af 6

Emne: Hjææææælp! Men hvor?

Registreringsdato
    May 2007

Standard Hjææææælp! Men hvor?

Jeg er ved at at gå ud af mit gode skind og er snart træt af at løbe panden
    mod en mur,hvor end jeg går hen for at få hjælp til min OCD...!
    Det er nu efterhånden blevet så slemt at jeg går med selvmordstanker,for det
    eneste der nu kører i mit hovede er tvangstanker! Jeg er knyttet til Horsens psykiatriske afdeling,men der er ingen behandlingstilbud til OCD-ramte og der er ingen udsigter til at der starter noget inden for nærmeste fremtid...
    Det kan jeg ikke bruge til noget og jeg er efterhånden så frustreret over at stå alene med det hele,uden bare en tidsramme for hvornår jeg kan få noget behandling... Jeg magter ikke at skrive mere nu,men der kan læses mere om min under "OCD og hashmisbrug" under "At leve med OCD".
    Gode råd modtages meget gerne!!!

Over and out.

Steen.

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard Sv: Hjææææælp! Men hvor?

Hej Steen.

Jeg har kun et sølle råd til dig, som jeg ikke kan love, hjælper. Det er, at du kan ansøge din kommune om at få noget behandling i privat regi. Du skal henvende dig til din sagsbehandler, hvis du er interesseret i at afprøve det. At der står i Aktivlovens §82, at de har mulighed for at betale dine behandlinger, hvis du ikke kan få hjælp i offentlig regi, er dog ikke det samme som, at alle kommuner mener, de skal, så det er blot et fattigt råd.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Jan 2007

Post Sv: Hjææææælp! Men hvor?

Samme råd herfra, men det er så svært at overbevise dem om det!
    jeg har netop fået afslag og har samme problem med at der ikke findes et behandlingstilbud i offentligt regi som jeg kan bruge til noget.
    Udover OCD har jeg også en psykisk funktionsforstyrrelse der hedder Selektiv Mutisme og som betyder at jeg kan blive tavs midt i en samtale og har svært ved at tale med folk. Jeg er studerende og Studenterrådgivningen kan heller ikke gøre noget andet end at henvise til privat psykolog....
    Problemet er at med den nye lovgivning er alt hvad der har med behandling at gøre ikke at betragte som merudgifter og derfor skal man have fat i paragraf 82 og der får man så kun pengene hvis man kan dokumentere at man ikke har en rød reje...
    Det var min egen læge og forskellige psykiatere som opfoordrede mig til at gå til psykolog og det var jeg med på. Der var bare ikke nogen af dem der tænkte over at der jo også skal betales for det og på det tidspunkt var jeg så langt ude at jeg ikke kunne tænke klart så jeg startede hos en psykolog som jeg bare er vildt glad for - hun er virkelig dygtig, men de 12 gange over sygesikringen er bare ikke nok da der jo er tale om egentlig funktionsnedsættelse oven i OCD'en.
    Det kan de ikke forstå i kommunen, så endnu engang:

Hilsen N.J. - Og held og lykke med det alligevel!

Registreringsdato
    Apr 2006

Vil bare sige, at det altid er noget at Horsens psykiatriske sygehus omsider melder klart ud ang. at de ikke har noget behandlingstilbud for ocd-ramte...

Det er sørgeligt at du skal gå rundt og have det så dårligt, hvis du kan finde overskud til det vil jeg råde dig til, Skriftligt og så omfattende som overhovedet muligt, at ansøge om §82 (bemærk at paragraffen kan være ændret til et andet tal...), og vedlægge alle de støtteudtalelser du har mulighed for...

Hvis du derefter stadig får afslag synes jeg at du skal anke afslaget til Det sociale nævn, også her er det bedst at redegøre så detaljeret som muligt for din funktionsnedsættelse, og hvordan din ocd begrænser din livsførelse.

Held og lykke med det hele!

Registreringsdato
    May 2007

Jeg vil give dig det råd, som hjalp mig til hjælp...

Jeg ringede til min egen læge, og fik en tid hos ham... Der snakkede vi det hele igennem, og jeg fik derefter en henvisning til en psykiater... Der kom jeg i noget tid, og fik efterfølgende medicin, og det har hjulpet mig meget...

Jeg håber det lykkes for dig...

Venlig Hilsen Maria...

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej igen.

Jeg vil give Jer alle ret i, at det næsten er umuligt at få behandlingerne betalt af kommunen. Jeg har forsøgt i 3 år, og alligevel er det det råd, jeg giver ud af. Det er i et håb/ønske om, at Steen bor i en mere forstående kommune end jeg (Kolding).
    Jeg vil dog også sige, det er til din fordel Steen, at Horsens sygehus har indrømmet, de ikke har et tilbud til dig. Det skal du lægge vægt på, når du ansøger kommunen om hjælp. Det vil være til din fordel, hvis du kan vedlægge sygehusets udtalelse på skrift.

Jeg føler, jeg er havnet i en mærkelig situation. Jeg blev vurderet af en psykolog på Kolding sygehus. Hans konklusion lød, at de ikke kan hjælpe mig. Alligevel gav den konstituerede overlæge mig et behandlingstilbud, hvilket jeg har meget svært ved at forstå. Jeg arbejder også videre med den sag.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Lignende emner

1. Hvor står jeg nu?
    By HeidiRousing in forum Dokumentation, Jura og Lovgivning
    Svar: 8
    Nyeste indlæg: 11. August 2008, 19:59
  2. Hvor slemt er mit OCD?
    By Mand in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 15. November 2006, 13:34
  3. Hvor slemt er det for mig?
    By Lene in forum Tvangstanker Tvangshandlinger