Viser resultater 1 til 5 af 5

Emne: Har jeg OCD

Registreringsdato
    May 2007

Unhappy Har jeg OCD

Hej jeg er meget i tvivl om det jeg døjer med er OCD er meget uvidende om hvad OCD egentlig er.. Håber nogle vil svare mig..

Jeg er 18 år men da jeg gik i 6 klasse kom jeg ud for at gøre det i bukserne på en udflugt med nogle fra min klasse det var utrolig pinligt og mit liv har sådant set været ødelagt lige siden.. JEG er bange for at det skal ske igen og tænker over det hvergang jeg næsten bevæger mig ud af huset ???
    HVAD skal jeg gøre og er det her det rette sted jeg har skrevet??

Hilsen Mig

Registreringsdato
    May 2007

Standard Sv: Har jeg OCD

Hej Mig!

Jeg tror ikke du døjer med ocd... Jeg ved det selvfølgelig ikke, men det ligner ikke de symptomer... Du er velkommen til at skrive tilbage, jeg lider nemlig af ocd...

Venlig hilsen Maria...

Registreringsdato
    May 2007

Dav.. Jeg Tvivler på du har OCD da OCD tit handler om Tvangshandlinger og tanker etc. Såsom at gøre ting specielle gange osv.
    Det kan jo også bare være et Traume du har fået da det var så pinligt....

Mvh. Spitfire

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej.

Det kan vel egentlig også være en tvangstanke, at man er bange for at gøre det i bukserne... Kan det ikke
    Der er dog nogle kriterier, der skal være "opfyldt", for at man kan sige, det er OCD - bl.a. hvor stor indvirkning det har på hverdagen/hvor invaliderende det er.
    Så fra at sige det kan være en tvangstanke, til at det er OCD, er der et stort skridt.

Jeg synes, at du evt. skal tale med din læge om det. Uanset om du har OCD eller ej, kan det godt lyde som om, du har behov for at få talt med en om dine tanker.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Oct 2006

Smile Sv: Har jeg OCD

Hej Mig
    Jeg har en tvangstanke som godt kan samlignes lidt med din, og jeg har haft den i 7 år, den fylder i mit hoved hele tiden og bliver konfronteret får jeg et angst anfald. På en dårlig dag fylder tvangstanken ca 90%. Jeg har også andre tvangstanker og handlinger men de fylder ikke helt så meget som den først nævnte. Men det du beskriver kunne også godt lyde som en "angst", man hører jo om mennesker med angst som ikke tør at gå ud fordi de f.eks. er bange for at pludseligt brække offentligt! Hvad sker der så med dig når du går ud og tanken kommer op i dig?

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •