Hej allesammen..
Ledte egentlig efter information om Efexor og snublede rent faktisk ind i den her side.
Ved heller ikke om jeg er i rette forum....men vil gerne dele mine erfaringer om OCD med andre:
Jeg har lidt af ocd i perioder...specielt når jeg var stresset eller ked..
Jeg blev opmærksom på mine ritualer en morgen jeg kørte på job og havde en hel bærepose lort med..og undrede mig over hvad pokker der skete med mig
Jeg er dog kommet lidt videre med mine ritualer.....prøver at se dem i et overordnet perspektiv...dvs"jorden går ikke under fordi jeg ikke lige har min blå kam med idag"..en tanke jeg ikke havde kunne tænke for eet år siden..
Igennem min kommune kom jeg til psykolog og gennemgik et kognitivt forløb...og jeg er overbevist om at det er det der har hjulpet mig bedst af alle de sindsyge ting jeg har prøvet for at slippe angsten og min ocd.
Faktisk skal man ha en vis portion syg humor for at overleve en psykiatrisk lidelse.
Igennem de 10 år jeg har spiralleret nedaf og sidelæns har jeg prøvet:
Kranio-sacral-terapi
naturmedicin...calmigen og ingefær
hypnose
gestaltterapi
hypnoterapi
holistisk medicin
psykologer...4 stk
healing
håndlæsning
candidakur
stresshåndtering
osv...osv
Jeg har nu været hos en psykiater...hvilket undrer mig er min 1.gang..men skiftede læge og det hjalp lidt på vurderingen af min sag...sjovt ord egentlig,ikk?
Jeg var egntlig ved at komme ovenpå sidste år og havde fundet de vise sten i mit forhold til min kæreste....og så faldt han om med hjertestop på min fødselsdag....
Så nu vil jeg flytte fra min lejlighed og finde et sted uden minder...min datter lever hos sin far og jeg er næsten aldrig alene...for er jeg det får jeg voldsomme angstanfald.....alene det gir mig stress...så nu er min eneste udvej at prøve medicin.
Jeg har været på Zoloft/Sertralin fra 1996 og til februar i år hvor jeg smed de sidste rester af det møgprodukt i toilettet..efter nedtrapning altså
Jeg er ikke vild med ideen om at proppe efexor i munden...men vil gi det en chance, for bivirkningerne kan ikke være så skræmmende som da jeg startede på Zoloft
Ps..inden jeg bare lader tasterne og tankerne fare ville jeg egentligt gerne høre om der findes et chatsted for andre der lider af ocd-generaliseret angst-fobier og depressioner??
Knuz
og tak fordi i læste mit indlæg
Helle

Besvar med citat