Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: selvmords tanker

Registreringsdato
    May 2007

Standard selvmords tanker

Kan selvmords tanker være en OCD lidelse? tanker som handler om hvordan og hvornår, og som kommer igen og igen. Der kan være pause i tankerne, måske et par timer så er de der igen. En ivrig søgen efter svar om selvmord, statestik, komme i himlen, læse på nettet, etc en daglig søgen også at stille mange spørgsmål til familie og skole omkring det.

Dette er et nyt forum for mig, og leder efter en effektiv behandling så ingen ulykke når at ske!

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard Sv: selvmords tanker

Kære Sus.

Det bekymrer mig at læse om dine tanker. De er ikke rare at have, uanset om det er en tvangstanke eller ej. Jeg har selv været plaget af dem i mange år. Nu går der heldigvis længe imellem. For mit vedkommende havde jeg tankerne, fordi jeg ikke kunne udholde at have min OCD længere. Jeg ledte efter en let løsning. Det var egentlig ikke fordi, jeg ønskede at dø. Jeg ønskede bare at få noget fred fra mine tvangstanker og tvangshandlinger. Samtidig var/er jeg mega angst for at dø, så min nuværende psykolog har aldrig for alvor været bange for, jeg ville gøre det. Jeg ville ganske enkelt ikke turde fordi angsten for at dø stort set hver gang har været større end selvmordstankerne.

Jeg ved ikke, om dine selvmordstanker kan være tvangstanker. Man kan, så vidt jeg ved have angst for at forvolde sig selv eller andre skade.

Har du egentlig diagnosen OCD eller? Er du I noget behandling? Hvis du ikke er, vil jeg opfordre dig til straks at kontakte din læge. Du kan evt. også ringe til Livslinien på tlf.: 70 201 201 www.livslinien.dk De hjælper mennesker med selvmordstanker.

Jeg håber, du får noget hjælp.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Dec 2006

Jeg led en del nederlag for ca 10-12 år siden hvilket fremprovokerede selvmordstanker for mig. Siden har selvmordstanker været en del af min hverdag og ja, i dag opfatter jeg dem som tvangstanker. Jeg er blevet vant til dem, men de er da alligevel temmelig generende.

Hvis du ikke har søgt hjælp før vil jeg anbefale dig at kontakte din læge og få en henvisning til en psykiater. Måske hypnose er en idé? Jeg skal snart til hypnotisør for første gang og glæder mig til at se om det kan hjælpe mig. Mine erfaringer med hypnose vil jeg fortælle om her på siden senere.

Registreringsdato
    Mar 2007

Hej.

Tja, det er jo sådan set nok tvangstanker - og det er jo typisk
    OCD når det er tvangstanker

Så tillykke med det!

Selvfølgelig kan jeg da ikke sige det som sådan, men hvis du nu ikke
    har noget ønske om at begå selvmord eller reelt ikke ønsker at dø,
    så er du jo nok ikke selvmordstruet, right?

Og netop din "tjekken" er da også sigende - hvis du rationelt gerne
    ville begå selvmord, hvad skulle du så få ud af at tjekke selvmordsstatistikker?

Mvh.

Lignende emner

1. vende et par tanker
    By sommersol in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 4. April 2008, 08:26
  2. Lidt tanker om det at leve med OCD
    By bagatellen in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 2. June 2007, 23:54
  3. OCD på Kanal 4 (tanker der...)
    By Traveller in forum Netværksforum for voksne med OCD