Viser resultater 1 til 2 af 2

Emne: hjælp mig!.

Registreringsdato
    May 2007

Question hjælp mig!.

Hej ALLE LÆSERE af denne OCD-internetside!.

Jeg er en ung pige på 30 år, som er født i stjernetegnet:KREBSEN!.
    Jeg var fra barn af syg med sygdommen:anoreksia nervosa og overspisning. Min anoreksi startede i marts 1995, og varede indtil marts 2002. Dvs. i 7 år havde jeg anoreksia nervosa.
    Overspisningen startede, da jeg flyttede tilbage til mit eget hus i 2002, og overspisningen sluttede i 2004. Dvs. i 2 år havde jeg overspisning!.
    I juni 2004 gik overspisningen over i OCD, som jeg i dag får følgende behandlinger for: 1.lægeordineret medicin, 2.kiropraktiske behandlinger,
    3.Kropsmassager og 4.kinesiolog behandlinger!.

Medicinen får jeg på grund af mangel på signalstoffet SEROTONIN I HJERNEN!.

På grund af OCD mangler jeg sociale færdigheder i min hverdag, fordi jeg har 1.koncentrationsbesvær og 2.indlæringsvanskeligheder i sociale sammenhænge.

Indlæringsvanskelighederne er fremtrædende når, jeg når laver nye og vanskelige arbejdsopgaver på f.eks mit job.

Får jeg uforudsete arbejdsopgaver i løbet af min 6-8 timers arbejdsdag, føler jeg "alt vælter for mig". Grundlæggende og sociale sammenhænge = indkøb af
    1 NY støvsuger, støvsugeposer og madvarer er svære for mig at udføre
    også i 1 byggemarked. Selvom jeg skriver opgaven på papir, gentager
    opgaven 10 gange for mig selv, og koder min hjerne 3 gange til opgaven!.
    Før jeg går ud af butikken, får jeg ALTID 1 negativt svar med mig hjem, selvom jeg opfører mig normalt og taler normalt i butikken!.

Jeg bliver ked af det, når planlagte ting IKKE lykkes for mig. Jeg føler mig ENSOM OG FORLADT. Og der er endnu LANG VEJ TIL ET NORMALT LIV!!.

Jeg får opfyldt mine daglige og basale behov,
    jeg har 1 fysisk og hårdt job at stå op til,
    jeg har mine 2 forældrer,
    jeg har min lillebror på 28 år,
    og jeg bor i eget hus med min kat TRUNTE!.

Vennerne er fosvundet for mig!!

Og hjælp mig hvad skal jeg gøre??.

Hilsen
    Tina.

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Fensmark

Smile Sv: hjælp mig!.

Hej Tina

Puha..jeg kan godt forstå du har det svært...og vil ønske jeg kunne hjælpe dig.
    Hvilken medicin får du og får du kognitiv adfærdsterapi?? Går du hos psykiater og har du en god læge?? Hvad består dit arbejde af???

For mig ser det ud som om, du måske kunne have glæde af at komme ud blandt andre med OCD og tale med dem om hvordan de klare sig.

Jeg ved ikke hvor du bor, men i Næstved og Kbh. er der lokalgrupper som er til personer med OCd samt pårørende. Det kunne være det var en mulighed for at få løst lidt op for din situation.

Du er meget velkommen til at ringe til mig eller skrive hvis du syntes. Tingene kan være lidt svære at skrive, men jeg syntes du beskriver hele din situation rigtig flot.

Mange hilsner fra Anette
    anetteholm@ocd-foreningen.dk, tlf. 55561505 el. 28494005
    Anette

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •