Hej, tja vil gerne være anonym.

Jeg er en pige på 16 år, jeg har haft tvangshandlinger lige siden jeg var 10-11 år.

De eneste folk jeg har fortalt det til er mine næreste altså mor, far, søster og bedsteveninde.! Min mor og far fandt så selv ud af det dengang.

Jeg tror godt jeg ved, hvor mine tvangshandlinger stammer fra. Min mor er manisk depressiv tror jeg det hedder og min psykolog siger at jeg godt kan havde arvet noget derfra!

Jeg har MANGE ting jeg skal gøre hver dag, det er meget, meget irriterende, nogle gange er jeg lige ved at græde over det. Jeg er ved at få mig selv til at fatte at det er åndsvagt det jeg laver og at der ikke sker noget, hvis jeg ikke gør det, men i min underbevidsthed tror jeg stadig at der sker noget.

F.eks som nogle fra min familie dør eller jeg bliver uvenner med nogen jeg ikke vil være uvenner med. Men når det er jeg prøver at stoppe med tvangshandlingerne kommer der alligevel en lille tvangshandling med og det udvikler sig til at alle de andre tvangshandlinger også bryder ud.

Jeg forsøger at ikke vise mine tvangstanker i skolen eller i offentligheden, men det er somsagt meget svært. Da jeg var mindre altså der ved 10-års alderen kom jeg ofte forsent til håndbold som jeg gik til og da min mor og far opdagede det brød de ind og sgade at der skulle gøres noget. Jeg kom så til en Pcykokrater ellers, hva det hedder for det er ikke en psykolog, men det tror jeg nok hjalp mig lige indtil nogle måneder efter. Jeg var derhenne igen og det hjalp mig også i noget tid der, men ikke mere. Jeg har det jo stadig nu..Jeg har overvejet at få medicin for det.!

Mit OCD er at jeg skal røre ved tingene flere gange og det gælder næsten alt og for nogle år siden havde jeg sammen med alt det andet at jeg ikke måtte røre ved noget sort og, hvis jeg gjorde skulle jeg i hvert fald røre ved noget hvidt eller noget der var lyst for jeg tænkte sort=døden og jeg ville ikke midste nogen, vil hellere selv dø for dem jeg elsker.! Det med at jeg skal røre ved tingene flere gange tror jeg skyldes at jeg meget gik alene da jeg var mindre, nu har jeg så flere venner.!

Jeg vil ikke lyde selvoptaget overhovedet, nu er jeg så teenager hehe, så det kan være lidt svært

Men mit råd til dem der har tvangshandlinger ellers, hvis deres børn har, gør noget.!

Jeg har talt.