-
24. March 2008, 16:03
Sv: Seksuelt betonede tvangstanker...
hej. jeg kender godt til det problem med og frygte seksuelle ting. tit når man ikke ønsker og tænke en ting bliver tankerne bare være. møj træls. tror det er vigtigt og ærkenne man har problemmet og det er måske en måde og prøve og putte ord på det man frygter selvom det ikke er rart og hverken tænke eller snakke om. jeg har opleved det er en lettelse og være ærlig med de ting man bøvler med overfor en du stoler på.
du må endelig skrive hvis der er mulighed for du har brug for min hjælp. malenen
-
25. March 2008, 17:36
Hej allesammen.
jeg kan kun sige at jeg forstår jer alle fuld ud. Lider selv af OCD om at gøre dem jeg elsker fortræd, eller ved synet af børn kommer jeg i tanke om hvor let det er at skade dem, selvom jeg ELSKER børn. Kan kun sætte mig ind i hvor hårdt det er for jer at have alle disse påtrængende tanker.Det vi skal huske på er bare at vi IKKE bliver pædofile, IKKE sslår folk ihjel og IKKE er underlige. Det er kun OCDen der får os til at tænke på alt det vi ikke vil tænke på. Hvad gør i for at overkomme det når det er aller værst?
Hiælsen charlotte
-
jeg håber i tilgiver at jeg skriver på jeres forum. JEg har ikke OCD (er ikke blevet diagnosticeret idet mindste). JEg faldt over denne tråd da jeg googlede "bange for sex". Jeg er en 29 årig fyr, som kun haf været istand til , at gennemføre samleje med 1 pige (med en håndfuld andre er det aldrig lykkes og så er jeg mildt sagt blevet skræmt fra at prøve igen). Jeg er simpelthen bange for sex, selvom jeg gerne vil have sex. Jeg kan godt få rejsning men kan ikke bibeholde til at gennemføre samleje. Da jeg var yngre havde jeg, som en anden bruger også skriver, overdreven besættelse af sex, hvor jeg havde alskens bizarre fantasier og måtte onnanere ofte.
Jeg ønsker blot et normalt fungerende sexliv med en dejlig kæreste. Jeg har kontaktet min læge for at snakke med hende omkring problemet. Så vidt jeg umiddlebart ved, så er der ofte bivirkninger ved depressions medicin, i form af sexuelle problemer, så jeg ved ikke om det er en god ide at få medicin da jeg jo i forvejen har sexuelle problemer.
-
Hej thomathom.
Jeg synes, at du bør gå til læge og få en snak. Og evt. fortælle, at du spekulerer på, om du kan have OCD, for så er det med at komme i hurtig behandling, så det ikke bliver værre.
For det kan godt lyde lidt som OCD, men måske i mild grad.. Men jeg er ikke professionel og kan ikke stille en diagnose.
Med hensyn til medicin, så er det ikke sikkert, at du oplever nogle seksuelle bivirkninger, men der er desværre ingen garanti..
Fro mit vedkommende gælder, at jeg mistede min sexlyst, men den er heldigvis kommet tilbage, så det stod "kun" på i et års tid.
Held og lykke med det.
Tanker fra Sofie.
-
hej sofie.
Tak for svaret. Jeg har allerede bestilt tid hos lægen. jeg vil have taget fat om det her problem for det har "invalideret" mig i alt for lang tid - nogle gange frygter jeg at der er sket uoprettelig skade på min seksuelle formåen.
Jeg vil, som du foreslår, spørge min læge, om OCD kunne være inde i billedet.
Endnu en gang tak. Jeg vil løbende logge ind på siden for at følge debaterne.
Thom
-
Hej igen Thom.
Hvis der er tale om OCD, så burde du godt kunne få et normalt sexliv igen.
Skriver du når du har været ved lægen? 
Tanker fra Sofie.
-
18. November 2011, 21:48
Jeg er en pige på femten år, som lider af OCD. Jeg har de her seksuelle tanker, jeg ikke selv kan styre. De gør mig utrolig ked af det, eftersom jeg tænker dem, med folk jeg ikke har lyst til. Jeg græder tit og tager afstand fra familie og venner og det såre mig dybt indeni. Min kæreste ved det ikke. Det er så hårdt at have en kæreste samtidig, jeg synes nemlig at jeg er ond i mod ham, på grund af de her tanker.
Jeg synes det er pinligt og jeg er virkelig ked af det. Mine forældre ved det og jeg er kommet til en læge som vil hjælpe mig.
Til folk som ikke får hjælp, synes jeg virkelig i og du skal søge hjælp - Hos en psykolog måske? Det er så befriende at få det ud. Ingen forstår det bedre end dem. Jeg havde svært ved det selv, og græd under samtalen, men det er det eneste der hjælper...
Jeg er dybt frustreret over dette.. men jeg ved, at det går over. Jeg vil se tiden an. Det når en ende en dag. Til den tid, kan jeg endelig være den kæreste jeg vil være igen. vi har været sammen i et år nu. Jeg er så ked af det over, at jeg har de her tvangstanker.. virkelig.
Regler for indlæg
- Du kan ikke oprette nye tråde
- Du kan ikke skrive svar
- Du kan ikke indsende vedhæftninger
- Du kan ikke rette dine indlæg
-
Forum regler