Sv: hjælp søges ang. min datter
Selv da jeg var i den alder, (nu små 3 år siden, så skal ikke lyde SÅ bagklog ^^), søgte jeg selv til skolens psykolog. At du tilbyder hende denne ide, er en fantastisk mulighed set fra vores' (teenagers') synspunkt. At vi derfor ikke selv bliver 'slæbt' med til den ene læge efter den anden, og vi selv kan bestemme hvornår vi vil opsøge en vi ved vi kan stole på.
Skolepsykologer har også den fantastiske position, at de ikke behøver at fortælle nogen om problemerne. De vil spørge hende (din datter red.) om hun vil have jer oplyst om deres samtaler, og hun kan frit vælge, og sågår vente med at træffe den beslutning.
Jeg fik en masse redskaber fra skolepsykologen jeg selv er gået videre med, og har også fået en 'kontakt' i en professionel OCD-læge, som mange herinde sikkert kender, Marianne Breds Geoffrey. Alle disse ting jeg har fået snakket med skolepsykologen om, har fået mig til at indse og snakke om en masse ting der er næsten umuligt at få sagt som ung til ens forældre, lokal læge, eller nogen anden.
- Jeg selv har endda fået det hele forklaret for mine forældre efter forløbet jeg var til hos psykologen for 3-2 år siden, så jeg kan varmt anbefale det.
- Håber det var et passende og fyldigt svar, ellers er jeg åben for at give masser af nye oplysninger og erfaringer her, eller via. privatbesked
"We're the D-Day Dodgers
Here in Italy,
Drinking all the vino,
Always on a spree.
We didn't land with Eisenhower
And so they think we're just a shower
For we're the D-Day Dodgers,
Out here in Italy"
- The D-Day Dodgers - Italy 1944