Jeg er en pige på 24 år. Jeg har haft ocd siden jeg var en lille pige, men fik først konstateret det for ca. 2 år siden, da jeg startede til psykiater, hvor jeg også startede på seratralin, hvilket har været godt for mig og har taget toppen af mit ocd samt depression, men jeg bliver nok aldrig fri for min ocd og depression, som bliver slem med mange tvangstanker og nogle tvangshandlinger, især hvis jeg bliver stresset eller presset.
Før jeg startede i behandling hos min psykiater, røg jeg meget hash, hver dag hvor jeg var hjemme pga. jeg var sygemeldt, så blev jeg fyret pga. for meget fravær, og jeg kunne ikke rumme at jeg skulle søge nyt job, og røg derfor mere og mere hash og i weekenderne tog jeg også af og til kokain, jeg fandt en ro i hashen jeg ikke kunne finde nogle andre steder, men da jeg startede i beh. fik jeg det hurtigt bedre og stoppede totalt med mit misbrug, og har ikke rørt det i næsten 2 år nu, hvilket jeg er stolt af og glad for. På samme tid valgte jeg at flytte fra min daværende kæreste, som selv røg hash og ingen planer havde om at holde op.
Idag bor jeg sammen med min nye dejlige kæreste, som prøver at hjælpe mig igennem svære ting bla. omkring min ocd, og jeg har det bedre end jeg nogensinde har haft, men desværre ikke fri for ocd.
Er der nogen der også har haft både ocd og misbrug tæt inde på livet??
Kærlig hilsen Belinda.

Besvar med citat
Håber selv på at ende der,en skønne dag!