Viser resultater 1 til 6 af 6

Emne: Er du i tvivl, om du har OCD?

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Question Er du i tvivl, om du har OCD?

Mange herinde i forummet har spurgt, om vi tror, de lider af OCD. Det er svært at svare på, da vi der administrerer forummet, hverken er psykologer, læger eller psykiatere.

Nu har jeg fundet en engelsk test på nettet, du kan tage, hvis du er i tvivl. Det skal siges, at resultatet kun er vejledende. Hvis den fortæller, du har OCD eller er på vippen til det, vil jeg stadig råde dig til at kontakte en læge. Hvis du vil have stillet diagnosen, er du nødt til at kontakte en behandler. Testens resultat afhænger af, om du har forstået spørgsmålene korrekt. Det er lettere at få et korrekt resultat i diaglogen med f.eks. en psykolog, da de vil kunne uddybe spørgsmålene og dermed sikre et korrekt resultat.

Testen kan tages her: http://psychcentral.com/ocdquiz.htm
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Mar 2007

Standard Sv: Er du i tvivl, om du har OCD?

Forsøgte at svare så ærligt som muligt, men "nej", i alt hvor jeg var i tvivl - og søgte at gøre mig så normal som muligt.

Endte på en flot 23'er
    jo, det er der vist ingen tvivl om - og skal lige siges at jeg ikke føler mig "slemt" ramt af OCD...

Skyldes nok hovedsagligt at jeg i høj grad føler mig ramt af tanker og angst, men at tvangshandlingerne fylder "mindre" - og at jeg i høj grad kontrollerer dem.

Mvh.

Registreringsdato
    Apr 2007

Det er da smart... hvis man altså kan bruge den til noget.
    Jeg har netop oprettet mig her, da jeg egentlig selv har gået og spekuleret om jeg selv har OCD. Så jeg sparede jer for endnu et indlæg om det kunne tænkes... osv...

-Men hvad siger i andre? Hvor meget kan man regne med den test?

I første forsøg scorede jeg 20, men tænkte at jeg måske var lidt uærlig og i tvivl i nogle spørgsmål, så tog testen igen og svare "nej" i alle de spørgsmål jeg var lidt usikker på om passede. Det endte så med en score på 16...

Kan jeg gå ud fra at jeg måske, hvis jeg tør... burde opsøge min læge ud fra den test?

Registreringsdato
    Dec 2006

Jeg scorede lige 17 i testen. Jeg har en "mild" OCD hvor jeg ikke oplever ritualer, men er socialt handicappet pga frygt og selvfornedrende tanker.

VOF skrev:
    Kan jeg gå ud fra at jeg måske, hvis jeg tør... burde opsøge min læge ud fra den test?

Jeg synes absolut du skal opsøge din læge, hvis du går og tænker om du har OCD. Det er en stor befrielse at få diagnosen efter længere tids tvivl. Men sæt dig eventuelt ned og nedskriv alle de situationer du oplever i hverdagen (handlinger/tanker), der gør at du overvejer om du har ocd.. og hold endelig ikke tilbage. Der var visse områder af min OCD (den seksuelt fixerede del) som jeg ikke kunne snakke om til at starte med og det forsinkede mig et år... Det var først da jeg fortalte åbent om den seksuelle del at jeg blev taget alvorligt, da jeg ikke oplever de ofte nævnte ritualer...

Held og lykke.

Registreringsdato
    Feb 2008

Hej alle ...

Nu prøvede jeg så også lige testen, jeg scorde en 30er, men er vidst også forholdsvis hårdt "ramt"...

Meen sådan er det ! Synes oqså folk der er i tvivl burde søge læge

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Hehe, jeg prøvede lige for sjov, og jeg fik 32
    Men det er så også kun, når jeg er stresset.. Håber jeg da

Lignende emner

1. Er lidt i tvivl
    By Boo in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 5
    Nyeste indlæg: 23. July 2009, 11:24
  2. Tvivl
    By dukkehjerte in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 5
    Nyeste indlæg: 13. February 2008, 19:41
  3. Nu er jeg endnu mere i tvivl om jeg har ocd eller jeg er syg i roen :(