Oprindeligt indsendt af
Henning
Jeg er ked af at sige det, men som person helbredt for tvangstanker må jeg sige :"Hvis I ikke får medicinsk behandling bliver I *aldrig* raske".
Jeg gik selv i flere år med smerter som i virkeligheden var indbildte, og jeg er sikker på jeg aldrig ville være blevet rask hvis det ikke var for antidepressiver. Nu tager jeg Seroxat sammen med Lamictal, men måtte igennem mange kombinationer af medicin før jeg for alvor fik det godt.
Nu så jeg kun den del af programmet der handlede om pigen fra Kolding der ugentligt tog til psykolog i København. 2 års behandling havde efter min bedømmelse kun ringe effekt, og selvom tvangsfænomenerne kan bedres, ændrer sygdommen sig bare til depression istedet, det er ihvertfald det jeg oplevede efter jeg erkendte mine 'fysiske' smerter var indbildning.
Kommunen handler formentlig ud fra pengemæssige grunde; men min mening er nu at nok så mange års psykologbehandling ikke ville gøre fra eller til. Jeg har selv prøvet dette, og det var spild af penge, ihvertfald på det sygdomsmæssige plan. Jeg forstår dog godt at det hjalp pigen til at bibeholde håbet; uden håb går man ned.
Vi I ikke godt bortkaste alle ideer om at det er forkert at 'springe over hvor gærdet er lavest', at psykofarmaca er forkert, farligt mv. I ødelægger Jeres liv således, blot på grund af tåbelige menneskers foragt for 'lykkepiller'. Det kræver formentlig lang tids medicinering, høje doser og vedholdenhed at nå frem til det rigtige resultat. Jeg har selv fået Fontex, Tolvon, Efexor, Seroxat og Lamictal (sidstnævnte er epilepsimedicin med markant virkning på min depression/tvangslidelse), i doser helt op til 5 stk Fontex dagligt. Det tog næsten 3 år at finde kombinationen af Seroxat og Lamictal der gjorde mig rask, jeg *ved* der er en medicinering der kan hjælpe og helbrede Jer derude. Men glem psykologi, det er spild af Jeres kostbare liv.