Viser resultater 1 til 3 af 3

Emne: I tvivl om jeg har OCD??

Registreringsdato
    Mar 2007

Question I tvivl om jeg har OCD??

hej hej

jeg er en kvinde på små 30 år jeg har gået i lang tid og haft mistanke om at jeg kunne have en mild grad af OCD

det startede da jeg har været ca. 12 år hvor jeg skulle sætte koppen flere gange. lukke døren flere gange.. måtte ikke træde på revnerne i fortovet, var meget bange for at miste mine forældre så jeg i en periode tudede hver aften før jeg skulle i seng , jeg kunne ikke tåle at se splatterfilm da jeg så lå og tænkte på det i flere timer efter til jeg var badet i sved og endte i mine forældre seng da jeg ikke kunne sove så bange var jeg. det er svært at huske men der var andre små ting også.

da jeg så blev størrer spyttede jeg meget hvis jeg kom til at tænke på noget grimt eller ulækkert ( døden , en hundelort , svampe eller andet) jeg mente altså hvis jeg spyttede så kunne jeg få tankerne væk...lyder det skørt ??
    jeg kunne også holde vejret og puste kraftig ud som om jeg kunne komme af med tankerne på den måde .

fra jeg har været ca. 18 til nu hvor jeg er blevet voksen er der gået mange år hvor det ikke har været så mange tanker hos mig det er som om jeg har kunne konfrontere dem men jeg kan mærke at nu hvor jeg har fået familie er der mange ting som man selvfølge er bange for sker med sin familie og det kan godt komme igen med dumme tanker om at miste dem jeg tænker meget på hvad jeg skulle gøre hvad noget skete med dem eller hvis jeg ser noget grimt i tv som 11 septemper world trade center elller flodbølgen i thailand så sætter jeg mig nærmest i deres sko så jeg ser det helt klart for mig som om det var min familien det skete for, altså jeg sætter mange gange mig selv i den situation som jeg tænker på lige meget om jeg godt ved at det er bare en splatterfilm eller om det er naturkatestrofe.. giver det mening eller ???

jeg håber nogle kan fortælle mig om jeg har OCD så vill jeg da få en forklaring på mine mærkelige tanker

jeg er ikke meget plaget af dem men nok til at jeg tror at jeg er lidt småskør sometider så jeg håber ikke det bliver værer med alderen :(

hilsen lille kylling

Registreringsdato
    Oct 2006

Standard Sv: I tvivl om jeg har OCD??

hej lillekylling.

nu er jeg ikke phykolog eller ekspert, men som du skriver "det startede da jeg har været ca. 12 år hvor jeg skulle sætte koppen flere gange. lukke døren flere gange.. måtte ikke træde på revnerne i fortovet".

Det er et tegn på OCD.

Jeg har selv OCD. med tvangstanker og tvangshandlinger.

Jeg skal for eksempel rører ved ting et betemt antal gange. hvis du tager et håndtag så skal det røres på oversiden 3 gange plus 1 og det skal det skal være både på oversiden og undersiden med begge hænder. eller et andet eksempel. når døren skal låses. så skal jeg låse den med begge hænder uanset situation. om jeg så har 400 kasser i hånden. bagefter skal jeg så tage i håndtaget med begge hænder og tjekke om den er låst ordenligt.

men jeg vil sige at vi alle nok går rundt med lidt ocd i maven. nogen i mildere grad andre i større grad.

men så vidt jeg husker er der nogle områder indenfor OCD, men kan kun lige huske 2 og det er:
    følere
    tjekker

Følere er som mig og tjekker er det med at tjekke om komfuret er slukket ordenligt og sådanne ting. det har jeg også lidt.

håber det er lidt du kan bruge.

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard Sv: I tvivl om jeg har OCD??

Hej Lille Kylling.

Jeg synes, du skal tage en snak med din praktiserende læge. Hvis du har det i dag, som du beskrev dug havde det, da du var under 18 år, så tyder det på, at du har OCD.
    Jeg er dog blot en i mængden med OCD, så jeg kan ikke give dig en diagnose. Jeg kan blot råde dig til at søge hjælp.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Lignende emner

1. Er lidt i tvivl
    By Boo in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 5
    Nyeste indlæg: 23. July 2009, 11:24
  2. Er du i tvivl, om du har OCD?
    By Lisbeth in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 5
    Nyeste indlæg: 8. March 2008, 01:13
  3. Tvivl
    By dukkehjerte in forum Tvangstanker Tvangshandlinger