Viser resultater 1 til 12 af 12

Emne: OCD værre i den første tid på medicin...

Registreringsdato
    Jan 2007

Talking OCD værre i den første tid på medicin...

det er ikke løgn at ens angst osv. kan blive værre i begyndelsen når man tager medicin.
    Sidder her og beundrer mine grimme hænder. Er helt tørre med sår som følge af lidt for megen vasken hænder. Her i formiddags kunne jeg næsten ikke komme ud ad døren hos mine forældre fordi min søsters kæreste havde rørt håndtaget sidst. Har sådan en usynlig liste over hvilke personer der ikke udgør nogen smittefare. Det her er blusset op igen efter jeg startede på Sertralin for lidt over en uge siden, men det må jo holde op på et tidspunkt!

Lige nu føler jeg mig kun i "sikkerhed" hjemme hos mig selv.

Men ellers kan jeg godt anbefale Sertralin (Zoloft) mht. bivirkninger. Det er meget slemt hvis man som jeg ikke kan sove de første nætter pga. søvnløshed, men noget jeg har opdaget er at Sertralin ikke påvirker en så meget psykisk så man får angstanfald. Angstanfaldene var meget slemme for mig på Cipramil, men ikke på Sertralin. Det er selvfølgelig forskelligt fra person til person, men det er bare min oplevelse. De giver mig en del svimmelhed som kan være ubehageligt, MEN hovedpine giver de mig IKKE og det er jeg virkelig glad for!

Tror bare det gælder om at holde ud indtil man kommer ud på den anden side af den første tid på medicinen...

N.J.

Registreringsdato
    Apr 2006

Standard Sv: OCD værre i den første tid på medicin...

Jeg fik næsten samtlige bivirkninger af Sertralin (Zoloft); kraftig svimmelhed de første dage, kvalme, søvnløshed, træthed, mundtørhed, manglende seksuel "evne", svedeture om natten, overspisning, m.m... heldigvis ingen maveproblemer...

Registreringsdato
    Jan 2007

Wink Sv: OCD værre i den første tid på medicin...

Hej Moonlight!

Det er rigtigt at det er ret slemt i de første dage... Jeg sov ikke fra lørdag til onsdag så det var ret hårdt, men ellers synes jeg det går rigtig godt nu efter 2 uger. Men det er jo meget individuelt hvordan man reagerer på medicin. Jeg kunne jo fx overhovedet ikke tåle Cipramil / Citalopram som ellers også er et meget almindeligt og tilmed ret mildt anti-depressivum.
    I øvrigt synes jeg også at psykiatere måske skulle tage at fortælle hele "sandheden" om de bivirkninger man kan risikere at opleve. Det er mit indtryk at langt de fleste har det langt værre af bivirkningerne end den smule kvalme og hovedpine som psykiateren ofte advarer om...

N.J.

Registreringsdato
    Feb 2008

Hej NJ !

Jeg tager også sertralin, 150mg men skal op på 200mg ! Jeg har ingen bivirkninger haft andet end jeg har svært ved at sove ! Så jeg er lidt sløv om dagen ! Men skal have nogle sovepille, så det burde opveje sig selv igen

Ved egentlig ikke helt hvorfor jeg skriver det, måske for at fortælle andre at det ikke er altid man får disse bivirkninger

Men håber du og alle andre får det bedre

Registreringsdato
    Dec 2007
    Lokation
    Odense
    Alder
    28

Hej N.J.

Når jeg læser at du slet ikke kunne tåle Citalopram, får det mig til at tænke hvor kæmpe stor forskel der er på hvordan man reagere på medicin. Jeg kunne OVERHOVEDET ikke mærke jeg spiste dem, hverken med bivirkninger eller virkning af stoffet i.

Jeg kan på en måde godt følge din tankegang med at du synes at psykiaterne burde fortælle alt om hvordan man kan få det af medicinen, men se det på en anden måde, at der er jo ingen grund til at skræmme nogen, for der er jo mange der slet ikke oplever det sådan med mange bivirkninger. Og der er faktisk nogen som får bivirkninger, hvis de får afvide de kan komme.

Hej Sandie.

Det er ikke altid sovepiller virker. Jeg har prøvet nogle af de kraftigste sovepiller, uden nogen virkning overhovedet. Jeg fik afvide at når man tager sovepiller, skal man lukke øjnene og slukke lyset og der skal være helt ro. Og ingen af de ting kan jeg holde ud. Jeg tør ikke lukke øjnene, jeg skal have lyset tændt, og have healingmusik kørende. Så det er ikke altid det virker

Registreringsdato
    Oct 2006
    Lokation
    jylland

er der nogen der får oxypax-alopam....
    det gør jeg!
    nu har jeg lige fået at vide at det skulle være farligt og sløve hjernen meget???
    knus alle her
    bliver vinderen i dit liv

Registreringsdato
    Mar 2008
    Lokation
    Århus

Jeg har lige fået sertralin alternova af min læge. Hvornår er det bedst at tage pillen? Om morgenen eller aftenen. Har tænkt at hvis jeg tager den om aftenen undgår jeg kvalmen.

Registreringsdato
    Dec 2007
    Lokation
    Odense
    Alder
    28

Jeg plejede at tage pillerne om aftenen, for så var det nemmere at sove synes jeg, for jeg blev meget sløv af medicinen.

Registreringsdato
    Mar 2008
    Lokation
    Århus

Okay, det vil jeg gøre. Jeg har godt nok en underlig følelse i kroppen af det medicin. Som om jeg er lidt ved siden af mig selv.

Registreringsdato
    Dec 2007
    Lokation
    Odense
    Alder
    28

Ja, det kender jeg godt. Jeg var på et tidspunkt ved en alternativ behandler, som sagde til mig at mens jeg var på medicinen, så kunne hun ikke hjælpe mig, for hun kunne ikke trænge igennem, og jeg havde ikke fortalt noget om inden at jeg var på medicin.

Men jeg er nok ikke den rigtige til at give råd angående medicin, fordi jeg er blevet så meget imod det efter at have prøvet så meget forskelligt.

Registreringsdato
    Mar 2008
    Lokation
    Århus

Bliver i også sløv af Sertralin? Får 150 mg og skal op på 200. Hver 14 dag bliver jeg optrappet og føler jeg er sløv og træt hele tiden.

Registreringsdato
    Dec 2007
    Lokation
    Odense
    Alder
    28

Jeg har kun fået dem sammen med anden medicin. Så jeg kan ikke sige om det var dem eller de andre piller der gjorde det, men ja, jeg var helt klart meget træt/sløv.

Lignende emner

1. Første samtale ved psykiateren imorgen! Er nervøs..
    By Mom2-4 in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 7. June 2010, 13:52

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •