Viser resultater 1 til 5 af 5

Emne: Alternativ behandling?

Registreringsdato
    Oct 2006

Standard Alternativ behandling?

Hejsa.

Ville bare høre om der er nogen herinde som har erfaring med alternativ behandling, feks. hypnose?

Skriver på en venindes vejne, hvor alternativ behandling efterhånden er hendes sidste udvej, men da der jo er mange fupmagere derude, ville jeg høre om der er nogen der har opnået gode resultater med det og eventuelt kan anbefale en behandler?

Håber der er nogen der kan hjælpe..

Hilsen Linda.
    I want to believe..

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Sv: Alternativ behandling?

Jeg har ikke selv prøvet det...

der er vist fordelle og ulemper ved det - jeg tror bare at hvis det virkede 100 % ville det nok være en godkendt behandlingsform og mange færre OCD patienter.

Registreringsdato
    May 2007

Hej
    Jeg kan kun sige at det er værd at prøve. Jeg har en datter på 10 år som har haft stor gavn af bare en enkelt gang.(let hypnose). I stor træk går hendes ocd ud på at hun er angst for at jeg skal dø. Udover det er hun utroligt bekymret for, ja, næsten alt. Efter hypnosen kan snakke os fra de fleste af bekymringerne, hun er i skole igen uden mig, og hun sover i egen seng igen, hvilket ikke har kunnet lade sig gøre for angst i flere måneder. Altså efter en gang hypnose er angsten ikke pist forsvundet, men er ikke lige så påtrængende, så bare det er en stor lettelse, ikke mindst for hende

Hun skal helt sikkert fortsætt i behandling med hypnose. Hypnosen har på bare en gang udrettet, hvad samtaler hos en psykiatriker i månedsvis ikke har kunne.

på følgende hjemme side kan du selv læse mere: www.eriklunoe.dk

Registreringsdato
    Dec 2006

Lyder som noget, der skal prøves...

Er der nogle af Jer, der har kendskab til en kompetent hypnotisør i midt-/østjylland?

Redigeret:
    Jeg har fundet http://www.effektiv-hypnose.dk/hypnose_aarhus_nlp.html
    Vil lige læse hjemmesiden (der ser temmelig fornuftig ud) grundigt igennem og ender nok med at kontakte ham.
    Sidst redigeret af bagatellen : 8. May 2007 kl. 14:08

Registreringsdato
    Nov 2007
    Lokation
    Northern part of Sjælland
    Alder
    41

Jeg har rigtigt gode erfaringer med EFT (Emotional Freedom Technique www.emofree.com ), som modsat andre "alternative" teknikker er GRATIS!

(De tilbyder udover det gratis materiale også videoer af filmede sessioner som koster mellem 15-25$ i alt, og når de er købt, så kan de lovligt kopieres til 100 andre personer. De er IKKE nødvendige, men hjælper en til at blive bedre til det, der er meget nøjagtigt og præcist beskrevet i manualen)

Den bygger på TFT der (så vidt jeg er orienteret koster spidsen af en jetjager at lære / blive behandlet i?), og som er ret "kompleks" at lære?

EFT er en blid metode (Fysisk er det en enkelt finger du bruger til at "tappe" på specifikke punkter på dig selv).

DU hjælper DIG SELV!

Den er gratis .

Det er det samme "mønster" du skal gentage, hvor forskellen er de indre "problemer/konflikter" der er i fokus. (Let at lære den "mekaniske" del af teknikken).

Udgangspunktet og fokus er hele tiden de tanker og følelser, som vi før gjorde ALT for at undertrykke / slippe bort fra!.

Teknikken er som skak - let at lære, men du bliver aldrig "perfekt" til det ;-) ...

På websitet er en hel sektion kun med OCD erfaringer. (Der er mange rundt omkring i verden der bruger EFT, der sender mails ind med deres fremgangsmåder og erfaringer, så andre kan blive bedre til at hjælpe). Kig også i sektionen "EFT for Addiction and Substance Abuse", da der er mange indlæg omkring OCD der også.

Jeg vil også gerne selv blive bedre og lære mere, så hvis du har spørgsmål eller kommentarer, vil jeg meget gerne forsøge at hjælpe med at besvare dem, så meget som jeg har overskud til ;-)
    Sidst redigeret af Kenneth : 16. November 2007 kl. 13:17
    Med kærlig hilsen

Kenneth

Når det er rigtigt svært, så....
    - Én ting ad gangen.
    - Vær blid mod dig selv.
    - Vær i nuet.

Lignende emner

1. Alternativ behandling hypnose?
    By kamille in forum Behandling af OCD
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 3. September 2009, 19:21