Viser resultater 1 til 10 af 10

Emne: alvorlige bivirkninger ved Citalopram Alternova

Registreringsdato
    Jan 2007

Exclamation alvorlige bivirkninger ved Citalopram Alternova

For nogle uger siden startede jeg på at tage Citalopram, 20 mg. Vil høre om der er nogen der har prøvet bivirkninger som svimmelhed og kraftige synsforstyrrelser eller om det bare er mig der har været uheldig? Jeg skal til psykiatrisk tilsyn i morgen og vil højst sandsynligt få en ny recept på noget andet medicin. Er der nogen af jer der har været ude for at læger har slået jeres beretninger om bivirkninger hen med at det bare er en del af den øgede angst og at man ikke er i stand til at vurdere selv hvad der er angst og hvad der er bivirkninger? Jeg nåede at tage medicinen i tre dage før jeg simpelthen måtte opgive fordi jeg ikke kunne fungere og var fuldstændig udkørt som følge af ikke at kunne fokusere, gå uden at være bange for at falde og have en meget kraftig hovedpine. Det skal lige siges at jeg samtidig havde ALLE de almindelige bivirkninger og øget angstfølelse.

Registreringsdato
    Nov 2009
    Lokation
    København

Standard Sv: alvorlige bivirkninger ved Citalopram Alternova

Det lyder som du har nogle heftige bivirkninger. Svimmelhed og synsforstyrrelser man selvfølge ikke kan tolerere og du skal derfor prøve et andet præparat. Svimmelhed og synsforstyrrelser vil næppe udlækkes som forårsaget af øget angst - men man kan jo aldrig vide :-/
    Du har været uheldig at få noget du ikke kan tåle og skal selvfølgelig skifte. Skriv tilbage og lad os høre hvad de sagde!

Registreringsdato
    Jan 2007

Smile Sv: alvorlige bivirkninger ved Citalopram Alternova

Hej igen!
    Var til psykiatrisk tilsyn i dag og fik ordineret noget nyt medicin af en psykiater der faktisk var til at tale med! Man kan være heldig!
    Han mente at de bivirkninger jeg havde ved Citalopram var alvorlige og at der var grund til at udvise stor forsigtighed ved ordination af anti-depressiv medicin til mig. Desuden mente han at det var noget forkert medicin fordi det ikke var almindeligt at bruge mod OCD. Så han gav mig en recept på Sertralin og sagde samtidig at jeg skulle dele pillerne over så jeg kun fik 25 mg hver dag, i hvert fald indtil man var sikker på om det kunne gå. Derudover fik jeg noget nervemedicin, Alopam, som jeg kan tage ved angst, men kun 5 mg.
    Jeg synes det virker lidt mere velovervejet med den her ordination. Så er der ikke andet at gøre end at prøve at tage det og se hvad der sker!

Med venlig hilsen N.J.

Registreringsdato
    Jul 2007

hej, jeg har taget Citaham i 3 døgn, 20 mg, mod mit uro i hovet, har tankemylder, og uheldige tankemømnster, har også nedsat humør. fejler ellers ikke andre physiske lidelser, og fungerer normalt til dagligt, men har nok mangel på serotonin. jeg ved ikke om jeg lider af OCD, skal til et møde på tirsdag i Næstved. har ikke fået fat i nongen physikiater endnu, da de alle er på ferie desværre. Men i går den 27.7.2007 men jeg sad i stolen og så tv, fik jeg ubehag, som prikken og stikken i huden, uro og rysten, ret voldsomt syntes jeg, så jeg kørte på skadestuen og fik tjekket blodtryk, feber, puls osv. og det var fint det hele. Lægen sagde ikke at jeg havde Serotonin syndrom. For så ville jeg ikke være i stand til at køre bil, og kunne tale sammenhængende, og jeg havde heller ikke feber, så det har bare været nogle kraftige bivirkninger jeg havde, det skal dertil siges at jeg var holdt op med at tage pericon tabelleter ugen forinden, og det har nok sidet i kroppen, det skulle være en årsag til de forhøjet bivirkninger. Lægen sagde at jeg skulle tage en halv pille over weekenden, og hvis jeg stadigvæk havde bivirkninger skulle jeg stoppe søge en læge og få et andet præperat. men i dag lørdag den 28.07.2007. har jeg det bedere, har opløftet stemning, har dog stadig lidt prikken i fingerne, er lidt søvning, har også lidt svært med at fokuserer, kan ikke rigtig tage mig sammen til at fortage mig noget. men nu må vi se hvad tiden bringer. om pillerne kan mig få den ro i hovdet jeg har brug for.

Registreringsdato
    Jan 2007

Lightbulb Sv: alvorlige bivirkninger ved Citalopram Alternova

Hejsa!

Jeg føler med dig! Var selv offer for Citalopram Alternova, samme dosis, og advarede også om det herinde. Jeg havde de samme symptomer som du beskriver. Især synsforstyrrelserne var lede. Jeg kunne faktisk ikke rigtigt se. Jeg havde iskolde fødder og prikken og stikken, som om der slet ikke var omløb i dem. Meget ubehageligt! Jeg tog mine i tre dage og så måtte jeg stoppe for jeg syntes ikke det var forsvarligt at fortsætte. Jeg fik i stedet Sertralin som selvfølgelig også har bivirkninger, men på en anden og mere tålelig måde. Bl.a. har jeg ikke oplevet hovedpine eller mundtørhed i forbindelse med dem.

Så pas på dig selv og lyt til dine symptomer. Held og lykke!

Hilsen N.J.

Registreringsdato
    Aug 2007

hej alle

jeg er netop færdig med behandling med citalopram og det har egntlig gået fint MEN, jeg stoppede d.26-8 med citalopram og jeg har fået de nøjagtig samme bivirkninger som SOFT og jeg har det vildt underligt..
    er der nogen der ved hvor lang tid der vil gå inden det forsvinder, for det går mig på a h.... til

Registreringsdato
    Jul 2007

Hej LFCFAN, jeg har nu taget Citalopram 20 mg. i 5 uger, og har haft en del bivirkninger i starten som så gradvist er blevet mindre med tiden, men jeg har den samme føelse som dig, med at have det underligt, det kommer dog kun i små doser, jeg ved ikke hvordan man skal beskrive dem, men underligt er det ihvertifald, håber også det forsvinder snart, har også lidt angst en gang imellem, svedige hænder, og luft i tarmen. Jeg syntes det går op og ned, nogle dage har jeg det godt, er rolig, afslappet og i godt humør, andre dage har jeg humørsvingninger, og tankemylder, som jeg jo helst skulle slippe for med de piller, har fået at vide at der kan gå helt op til 8 uger før den fulde effect skulle indtræde, jeg har talt med min læge om det, og han siger at de 20 mg. er den laveste voksen dosis man kan få, så måske er dosisen ikke tilstrækelig nok og han foreslog at jeg skulle trappe op på 30 mg. i et par uger for så at se hvordan det går, ellers kan man prøvet et andet SSRI præparat, har hørt fra flere at hvis det ene ikke virker så kan man prøve med et andet. har hørt flere der tager helt op til 80 mg. for de væreste OCD ramte. Ellers må jeg trappe ud af det langsomt, så vil jeg heller have de humørsvinger og det uro jeg har i hovdet, end den der underlige føelse det kommer ind i mellem. jeg ved ikke om jeg lider af OCD, skal til Physikiater i starten af september, for at få stillet diagnosen. Jeg har ihvertilfald tankemylder og tvangstanker, uheldige tankemønster skal vende og dreje alle ting inde i mit hoved, men det er i den lette skala i forhold til nogle af de andre OCD patinter jeg har mødt. Skriv endeligt tilbage!

Registreringsdato
    Aug 2007

hej soft

ja nu er jeg jo på vej ud af behandling, men det er bare irreterende at få de der "sæt" i kroppen og lidt svimmelhed.
    Og det bliver ikke bedre synes jeg, nu skrev jeg jo indlægget igår sååå det skal jo nok ha tid til at fortage sig, men jeg kontaktede vagtlægen igår for at se om han ku fortælle noget, men der var ikke noget at hente.. FEDT!! men hva det går vel over med tiden...

Registreringsdato
    Jul 2007

[Hej igen, hvorfor er du droppet ud af medicinen?

Registreringsdato
    Jul 2007
    Lokation
    Århus

Smile Sv: alvorlige bivirkninger ved Citalopram Alternova

Hejsa

Der findes rigtig mange forskellige medikamenter på markedet mod angstanfald og OCD. Min kæreste har gennem de seneste 5 år prøvet et utal af forskellig slags bl.a. antidepressiv medicin, og han led under mange bivrkninger af de fleste af præperaterne. Endelig lykkedes det at finde noget han tåler bedre end andet. Vil også lige sige at det er meget individuelt hvad de forskellige læger og psykiatere anbefaler fra tid til anden og også hvor høj dosis man skal tage. Min kæreste var på et tidspunkt helt oppe på at skulle tage 140 mg. Fontex/ Afeksin dgl!!!

Mit råd er: lyt til Jeres krop, insistér på evt. at prøve noget nyt hvis bivirkningerne er for slemme. Vær kritiske overfor behandlingen, og stil spørgsmål :-)

Mvh.
    Pernille

Lignende emner

1. sertralin alternova og indslumringspiller?
    By Vladimar in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 14. March 2008, 16:40
  2. bivirkninger ved medicin
    By sbt in forum Netværksforum for børn og unge med OCD
    Svar: 9
    Nyeste indlæg: 23. January 2008, 16:02
  3. citaham bivirkninger
    By soft in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 28. July 2007, 23:55
  4. bivirkninger ved medicin
    By N.J. in forum Behandling af OCD
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 17. January 2007, 00:18
  5. Citalopram = større chance for epilepsi?
    By kadafi in forum Behandling af OCD
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 24. October 2006, 07:48

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •