Viser resultater 1 til 15 af 15

Emne: Hvilket nr. er du?

Registreringsdato
    Jan 2007

Standard Hvilket nr. er du?

Hej.
    Min kæreste er OCD'er.
    Jeg er begyndt at interessere mig for søskendeposition, og kom til at undre mig om OCD'ere muligvis er et bestemt nr i søskenderækken...
    Altså: Min kæreste er førstefødt - storebror. Jeg undrer mig om de fleste OCD'ere er enten førstefødt, enebørn (eller efternøler - yngre søskende, men med 5 års mellemrum til den ældre søskende, og dermed en smule enebarn...)
    Jeg konkluderer ikke noget, men jeg blev bare nysgerrig. Jeg vil rigtig gerne høre jeres mening. Det kunne være spændende at se om der er noget mønster. Eller måske findes der allerede en teori omkring det her?

Venlig Hilsen CHA

Registreringsdato
    Nov 2009
    Lokation
    København

Standard Sv: Hvilket nr. er du?

Jeg har ikke hørt om nogen teori om dette - men en interessant hypotese.

Registreringsdato
    Feb 2005

tjae god teori, men passer ikke på mig :)

er anden fødte 2 år yngre end min søster

Registreringsdato
    Jan 2007

Ok... Meget godt med svar. Jeg kunne jo blive i min tro hvis ikke nogen modsagde mig. Så tak for respons.

Registreringsdato
    Mar 2007

Er også nr. 2 - tror sq at det
    er ret tilfældigt. Derudover synes jeg ikke om udtrykket "OCD'er"...

OCD er noget man har og en måde hovedet reagerer på. Og man
    kan gøre en masse ved det og man er sq ikke så forskellig fra andre.
    Det er jo bare en gradbøjning af normal adfærd.

Synes heller ikke at man siger om folk med HIV at "Han er HIV'er"

Bare mine 50 cents

Registreringsdato
    Jan 2007

Det har du vist ret i. Jeg har gerne ville være accepterende overfor at det er der. Lige som man siger diabetiker. Det var ikke min mening at støde nogen. Tværtimod. Beklager.

Registreringsdato
    Oct 2006

Jeg kender to personer som har OCD, men de passer ikke til din teori..

Ja, det ville være interssant

Registreringsdato
    Apr 2007

Min søn er enebarn.

Trods det og til trods for dette er fuldstændig nyt for os at have fået diagnosen OCD, tror jeg ikke det har noget af gøre med din teori.

Psykiateren vi talte med i mandags fortalte mig at det kunne være arveligt.
    Hun spurgte meget ind til om vi - hans forældre - på nogen måde have haft noget med at tjekke dørlåse, kaffemaskiner, tælle ting osv.

Det har vi ikke.

Til gengæld kan jeg blive meget bekymret for om det kan have noget af gøre med en meget rodet barndom for min søn ??

For har læst nogle indlæg hvor der bliver fortalt om oplevelser/situationer i folks tidlige barndom der senere har ført til OCD.

Så vidt jeg forstod var det en måde at dæmpe angsten for andre ting der så har gjort de i stedet "erstattede" det med anden form for tvangsmæssig adfærd.

Ved ikke om jeg har forstået det helt forkert....

Men jeg bliver forhåbentligt klogere på alt dette når min søn kommer igang med behandling.

Registreringsdato
    Oct 2006

Citer Oprindeligt indsendt af Frk. Mansa Se indlæg

Til gengæld kan jeg blive meget bekymret for om det kan have noget af gøre med en meget rodet barndom for min søn ??

For har læst nogle indlæg hvor der bliver fortalt om oplevelser/situationer i folks tidlige barndom der senere har ført til OCD.

Så vidt jeg forstod var det en måde at dæmpe angsten for andre ting der så har gjort de i stedet "erstattede" det med anden form for tvangsmæssig adfærd.

Ved ikke om jeg har forstået det helt forkert....

Men jeg bliver forhåbentligt klogere på alt dette når min søn kommer igang med behandling.
    Jeg læste, at det ikke har noget at gøre med opdragelsen o.l... men stress gør OCD værre.. dødsfald, flytning o.l.

Så når du nævner "rodet barndom", så er det mere stressende situationer, man skal kigge på?

Fra hvad jeg har hørt er det mest "akut" situationer, ikke det daglige stress.

Registreringsdato
    Mar 2008

Jeg er efternøler, men har godt nok ikke fået konstateret OCD, men tror måske, at jeg har det.
    Min yngste bror er 10 år ældre en mig, så man kan vel godt sige, at jeg er en slags "enebarn"?

Registreringsdato
    Oct 2006

Yngste barn af 3... 2 års mellemrum hver gang.. så passer det ikke rigtigt.

Registreringsdato
    Oct 2006
    Lokation
    jylland

jeg er nummer et.....og har lillebror uden OCD.....
    min mor har ocd
    min morfar
    og min oldemor
    interessant!!! ik?
    og føj hvor jeg hader den sociale arv,hvordan får man den vendt!!!!!!!!!!
    knus alle ocd "venner"
    bliver vinderen i dit liv

Registreringsdato
    Jan 2008
    Lokation
    Østjylland

jeg er så nummer to ud af tre, med tre år til den ældste. tror ik det har noget at gøre med hvilket nummer man er i rækken. tror mere på at det er arveligt...

Registreringsdato
    Dec 2007
    Lokation
    Odense
    Alder
    28

Jeg er storesøster. Min søster er 3 år yngre, men vi har ikke boet sammen, men har altid haft et tæt forhold.

Registreringsdato
    Mar 2008
    Lokation
    herning

hej. håber du prøver og arbejde videre med trorien. jeg er første født og har en bror der er ca tre et halvt yngre en mig. har en vninde der lider af det hun er sidste barn ud af tre. ved ikke hvor mange år der er imellem hende og søskendene. tror også der er mulighed for og arve det. der er andre i min familie der har noget lignende. og der er er også nogen min venindes familie der har haft det. ved ikke om der måske er mulighed for det springer en generation over og så er der større chance for der. håber og hører mere om din teori. hilsen malenen

Lignende emner

1. Hvilket job?
    By Shadow in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 8
    Nyeste indlæg: 12. March 2009, 14:15

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •