Viser resultater 1 til 6 af 6

Emne: Radio udsendelse den 1. feb 07

Registreringsdato
    Feb 2007

Standard Radio udsendelse den 1. feb 07

Hej...
    Jeg hørte radio udsendelsen om OCD den 1. feb 07... Udsendelsen blev sendt kl. 22... Det var med blandede følelser jeg hørte den. De var jo som mig - skulle jeg blive glad fordi jeg ved vi er mange med OCD - eller ked for jeg ved jo præcis hvordan de har det? Jeg tumler stadig efter mange år med OCD med hvorfor det dog er så forbandet svært at sige det højt. Det er jo pinagtigt og flovt og uforståeligt for andre...

Registreringsdato
    Nov 2009
    Lokation
    København

Standard Sv: Radio udsendelse den 1. feb 07

hvilken radiostation var det på og bliver udsendelsen evt. genudsendt?

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej Mads.

Jeg tillader mig lige at svare.
    Udsendelsen blev sendt på P1 kl 22.00 i går. Den bliver sendt igen i morgen(lørdag) den 3. februar kl 8.07 og mandag den 5. februar kl. 5.15.

Der står følgende om programmet i programomtalen:
    Monstre under sengen og frygten for firtallet
    Omkring 100.000 danskere lider af tvangstanker og tvangshandlinger. Camilla Holm Smedegård og Kirsten Neigaard er to af dem. De kæmper en daglig kamp mod de plagsomme tanker. Camilla bruger timer på at kigge under sengen, inden hun endelig kan lægge sig til at sove, og Kirsten er først efter 20 år sluppet af med sin angst for tallet fire.
    Tilrettelæggelse: Christine Agertoft.
    Sidst redigeret af Lisbeth : 6. February 2007 kl. 00:40
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Jan 2007

Jeg tændte tilfældigvis for min radio lørdag morgen og på p1, og hørte det samme program som det I omtaler. Det var også godt for mig, hvis kæreste plages af OCD. Det er første gang jeg hører andre OCD'er fortælle åbent om dette, foruden i dette forum. Det var rart at få stemme på. Desværre ville min kæreste ikke være med på en lytter, men han er også lige startet med at snakke om det her, og behøver jo at gøre tingene på sin egen måde og i sit eget tempo.
    Hvis nogen ved hvornår det bliver genudsendt, må I endelig sige til.

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej Cha.

Jeg har lige sendt en mail af sted til P1 og forhørt mig, om udsendelsen bliver genudsendt igen, eller om den eventuelt kan høres på nettet. Når jeg får svaret, skriver jeg det her i forummet.

Indtil da kan du evt. kigge lidt på denne hjemmeside, som er lavet af den samme journaliststuderende samt en mere. De hedder Christine Agertoft og Tim S. L. Houmann. På journalisthøjskolens hjemmeside har de skrevet følgende om projektet:

Når tanken tager magten
    Tvangstanker er ubehagelige og udløser angst. For mellem 80.000 og 150.000 danskere udvikler tvangstankerne sig til diagnosen Obsessive Compulsive Disorder, eller OCD. Her kan du møde mennesker, der lever i en hverdag styret af tvangstanker.

Du kan se projektet her: http://www.djh.dk/semesterprojekt/2006f/ocd/Start_content.html
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Nu har jeg fundet ud af, hvor man kan høre radiodokumentaren: Monstre under sengen og frygten for firetallet.

Det kan I her:
    http://www.dr.dk/P1/P1Morgen/Udsendelser/2007/02/01/121909.htm

I skal klikke på hør udsendelsen øverst på siden lige under overskriften. Dokumentaren om OCD begynder ca. 1/3 inde i udsendelsen.

God fornøjelse
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Lignende emner

1. Danmarks Radio Dokumentar søger deltagere til OCD eksperimentet
    By Mads in forum Efterlysning: medier, forskning og skoleopgaver
    Svar: 4
    Nyeste indlæg: 6. May 2007, 16:33
  2. S1527. Socialministerens svar på TV2-udsendelse
    By Mads in forum OCD-foreningen om politik og behandling
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 5. June 2005, 23:20

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde