-
31. January 2007, 21:16
Er det arveligt???
Hej jeg er en ung pige på 24 år der har OCD.
Det startede i skolealderen omkring 5 klasse. Det er 3-5 år siden jeg sidst har mærket noget til dn. Men nu er jeg inde i en grim periode, ikke så meget med OCD´en mere med mange angstanfald, panik anfald.
Jeg synes selv jeg har styr over OCD´en, er stadig lidt hys med bakterrier, men ikke det helt vilde.
Nu har jeg 2 små drenge og jeg meget meget bange for om de skal gå igennem det samme som jeg.
Jeg har været smidt på efterskole og været på efterskole, men før det havde jeg OCD, det var på opholdsstedet de fandt ud af jeg havde ocd. Vi har haft en rimelig stresset periode og måske er det derfor jeg er inde i denne grimme periode??
Jeg er bare så nervøs/bange for om også mine drenge får det.
Det er et meget rodet brev men håber I kan finde rede i det hele.
Mange hilsner Mor82
-
1. February 2007, 09:23
Sv: Er det arveligt???
Hej Mor82
Jeg kan godt forstå du er betænkelig og nervøs for om dine drenge kan have ocd. OCD behøver ikke være arveligt, og hvis dine drenge ikke viser tegn på noget, så behøver du jo ikke være nervøs lige nu. Ellers vil jeg anbefale dig, at du evt. tager en snak med din læge om din uro. Og hvis det viser sig, at dine drenge viser tegn på OCD, kan du evt. hurtigst muligt få dem vurderet.
Mange hilsner fra Anette
Anette
Regler for indlæg
- Du kan ikke oprette nye tråde
- Du kan ikke skrive svar
- Du kan ikke indsende vedhæftninger
- Du kan ikke rette dine indlæg
-
Forum regler