Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: Behøves medicin?

Registreringsdato
    Jan 2007
    Lokation
    Nær KBH
    Alder
    21

Standard Behøves medicin?

Hej alle herinde. Jeg har læst nogle måneder, afhænging hvor mange indlæg der nu er kommet. Kan jo se jeg ikke er alene om mine små interessante ritualer.

Jeg er ny herinde, så hvis der evt. skulle ryge et indlæg eller 2 forkert, må I have mig meget undskyldt.

Forresten, jeg er 16 år, og har 'lidt' af OCD nogle år, ved faktisk ikke hvor længe. Husker ikke så godt små ting når jeg vil, men derimod på alle mulige andre skøre tidspunkter.

Jeg har læst mange tager medicin herinde, men derpå tænkte jeg. ER det nødvendigt med medicin? Jeg selv, for eksempel, synes jeg tager mig nogenlunde ud uden medicin. Tanken om mere medicin, og her tænker jeg på ting som lykkepiller m.m. (undskyld mit meget primitive fagsprog på dette område).

Så ER det nødvendigt? Håber I vil finde tid til at svare mig

Registreringsdato
    Apr 2006

Standard Sv: Behøves medicin?

Hej.

Hvis medicin kan hjælpe synes jeg man skal tage det, men man ved jo selvsagt ikke om det hjælper, før man har prøvet det.

Min form for ocd tror jeg dog ikke medicin hjælper på, da jeg ikke lider af tvangstanker, men mere overdrevne overbevisninger.
    Forstået på den måde, at hvis samfundet var mere hygiejnisk, andre mennesker var mere hygiejniske, efterladte hundeefterladenskaber var ulovligt på offentlige områder, folk i meget snavset tøj ikke brugte offentligt transport, etc. etc., så ville min ocd fylde mindre...

At give mig medicin svarer til, i mine øjne, at give en muslim medicin i den tro, at det får vedkommende til at spise svinekød, eller at give en europæer medicin med det formål at få vedkomne til at spise dyr/insekter som kakkerlakker, orme og edderkopper el. hunde...

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard Sv: Behøves medicin?

Hej Thomaz.

Svaret på spørgsmålet, om man behøver medicin, vil nok altid være todelt. De, der har haft gavn af medicin, vil højst sandsynligt råde dig til at tage det, hvorimod de der aldrig har haft gavn af medicin, vil råde dig til at lade være

Jeg har selv fået medicin i 7 år (fra jeg var 15 - 22 år). I dag er jeg 23 år. Jeg har aldrig haft gavn af min medicin. Jeg har fået medicinen i de anbefalede meget høje doser, men det har ingen effekt haft. Under min medicinske behandling bad jeg ofte om lov til at stoppe, da jeg kun havde bivirkninger. Der gik dog en del år, inden jeg fik lov. Det skete, da jeg kom til en psykiater, der ligesom jeg kunne se den mangelfulde virkning. I dag er jeg derfor 100% medicinfri. Jeg synes også, at jeg har det bedre. Jeg er stadig plaget af nogle af medicinens knap så heldige virkninger, men jeg har forhåbning om, at de med tiden vil forsvinde. Jeg har bl.a. fået en voldsom madallergi, efter jeg er stoppet. Jeg tror selv, at det skyldes alt det medicin, jeg har indtaget i 7 år. Det samme gør en diætist, jeg har gået hos.

På grund af min egen erfaring, vil jeg ikke råde nogle til at tage medicin. Jeg vil dog heller ikke råde dig til at lade være. Jeg kan jo ikke vide, om det vil hjælpe dig, hvilket du heller ikke kan, før end du har forsøgt...
    Du spurgte dog, om det er nødvendigt, at du tager medicin Det er det kun, hvis du selv eller en behandler, synes det. Hvis du ingen steder kan være pga. din OCD, så kan det godt være, det ville være en ide at prøve det. Det lyder dog ikke som om, at du er så invalideret af det. Jeg har OCD i meget svær grad, og jeg klarer mig nu HELT uden medicin. Jeg får kun psykologisk behandling. Det synes jeg er den mest effektive behandling. Det kræver dog, at man modtager behandling hos en, der har erfaring med at behandle OCD.

Jeg håber, du kan bruge mit svar.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Jan 2007
    Lokation
    Nær KBH
    Alder
    21

Thumbs up Sv: Behøves medicin?

Tak for svarene begge to.

Dernæst, svar til Lisbeths indlæg.

Jeg vil ikke sige jeg er 'invalideret', glemmer den faktisk ret tit [OCD red.]. Man kan på den anden måde sige jeg heller ikke går til psykiater, så jeg er ikke på den måde 'støttet'.

Oh, tak for det godt fyldige indlæg. Hjalp mig meget at se (selvom det nok har stået andre steder før) at det ikke altid hjælper at gå den vej. Ren medicinalt er jeg også på andre, knap så med OCD at gøre, medicamenter, hvilket sikkert ville opbygge en komplikation der.

- Betydet meget for mig at få disse svar. Utrolig taknemmelig

- T
    "We're the D-Day Dodgers
    Here in Italy,
    Drinking all the vino,
    Always on a spree.
    We didn't land with Eisenhower
    And so they think we're just a shower
    For we're the D-Day Dodgers,
    Out here in Italy"

- The D-Day Dodgers - Italy 1944

Regler for indlæg