Jeg har egentlig i flere år haft en mistanke om, at min angstlidelse har noget med ocd at gøre. Jeg kan her skrive lidt af min historie, og så kunne det være rart med en kommentar fra jer.
Da jeg var barn udviklede jeg mange forskellige ritualer efter mine forældres ret dramatiske skilsmisse. Jeg kan nævne ting som at stille sko på lige rækker, tælle samtilge vinduer i de huse vi kørte fordi, lukke skabeslåger, gå på toilettet 20 gange efter jeg var blevet puttet, gå tilbage og kysse døren til mit værelse igen og igen. Jeg kan huske jeg var klar over, at den var gal, men jeg havde stor trang til at sætte tingene i system. I puberteten fik jeg flere angstanfald og var bange for mange ting. Bl.a knivene i skuffen.
Jeg vil sige, at alle tvangsritualerne er forsvundet efter jeg er blevet voksen, men den med knivene ligger der stadig lidt, selvom jeg godt ved, at de ikke er farlige. Jeg lider dog stadig af angstanfald i perioder og bliver bare bange, bange, bange.
Jeg har været i psykoterapi i flere år, og jeg har også fået Seroxat i to perioder af mit liv. Medicinen fjerner faktisk fuldstændig min angst.
Jeg er ikke så ramt, at jeg ikke kan passe mit arbejde og min familie, men jeg vil alligevel gerne høre, om der var en anden behandling, der kunne være mere hensigtsmæssig for mig.
Hvad siger I?
kh
Sille 33 år

Besvar med citat
Hvordan fandt du ud af, at det var OCD du havde?