Viser resultater 1 til 2 af 2

Emne: Hypnose?

Registreringsdato
    Jan 2007

Standard Hypnose?

Hej alle.
    Jeg er en ung kvinde på 23, som har haft OCD i fem år. Jeg har stort set aldrig haft ritualer, "kun" tanker. Det går egentligt meget godt med tvangstankerne, men som en "bonus" har jeg også noget panik angst oveni, hvilket er eskaleret fuldstændigt på det sidste. Jeg arbejder med at undervise, og det kommer for tiden hver dag i disse siutationer. Jeg får sløret syn, svedeture og føler alt alt er uvirkeligt. Nogen der kender til disse symptomer? Det er ikke til at holde ud. Jeg får kognitiv adfærdsterapi, men det er som om, det ikke hjælper på dette. Det er så slemt nu, at jeg overvejer at sygemelde mig på arbejdet, da det kommer hver dag. Det er angsten for angsten, der dominerer. Jeg har tænkt på at prøve hypnose. Er der nogen, der har erfaring med det? Eller andet alternativt? Charlotte

Registreringsdato
    Nov 2009
    Lokation
    København

Standard Sv: Hypnose?

Hej Charlotte

Hypnose har desværre ingen virkning, måske dog en kortvarig effekt på OCD. Der er en del andre der har skrevet om det her i forummet:
    http://www.ocd-foreningen.dk/debat/s...hlight=hypnose
    og
    http://www.ocd-foreningen.dk/debat/s...hlight=hypnose

Nu hvor du har prøvet kognitiv adfærdsterapi (kat) hos en psykolog og det ikke har den store effekt, bør du overveje at tilføje behandling med medicinsk behandling.
    Du skriver ikke hvor lang tid du har været i behandling, men panikangst skulle gerne kunne behandles ved 5 sessioner med eksponering, hvorimod OCD tager langt længere tid, 10-20 sessioner, dog er rene tvangstanker ret vanskelige at behandle.

Lignende emner

1. Alternativ behandling hypnose?
    By kamille in forum Behandling af OCD
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 3. September 2009, 19:21
  2. OCD og hypnose
    By thefish66 in forum Behandling af OCD
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 4. March 2009, 18:54
  3. Hypnose
    By S&K in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 2