Viser resultater 1 til 2 af 2

Emne: Nogen der kender til dette?

Registreringsdato
    Nov 2006

Standard Nogen der kender til dette?

Jeg tror jeg har en eller anden form for OCD. F.eks. har jeg det som om jeg skal være helt sikker på at have vasket hænder, og det ender med jeg vasker dem igen bare for en sikkerheds skyld. Og for at jeg kan være sikker på det gør jeg det på en bestemt måde, sådan så jeg kan tænke tilbage på det og komme i tanke om hvordan jeg gjorde det, og derved vide at jeg altså har vasket hænder

Men det jeg egentlig gerne ville fortælle om er en anden form for OCD (tror jeg måske det hører ind under ) Det startede med at jeg var min kæreste utro i starten af forholdet. Vi er nu sammen på 4 år. Men problemet er at jeg i lang tid efter at have fortalt ham det plagede ham med detaljer, da jeg var bange for ikke at have fået det hele med. Jeg gjorde det simpelthen for at slippe af med den dårlige samvittighed... Men nu lang tid efter plager det mig stadig. Nu handler det bare om at jeg generalt, når jeg kommer i tanker om nogle situationer fra fester før i tiden, og jeg kommer i tanker om noget bestemt, tror jeg at der er sket noget. F.eks. bilder jeg mig selv ind, at når jeg nu var fuld eller sådan noget, så kan jeg ikke huske at det var sket. Men for at man slet ikke ved hvad man laver skal man da være helt væk? Og man ville nok også vide at man ikke kunne huske noget = være bange for der var sket noget = have tænkt på det noget før (dagen efter f.eks.)

På en eller anden måde ved jeg inderst inde at der ikke er sket noget, for f.eks. jeg ville jo have tænkt på det noget før... men det er som om jeg skal have det på video for at jeg synes det er et godt bevis på at det ikke er sket.
    Jeg tror virkelig at fordi jeg f.eks. har været fuld så har jeg glemt ting der er sket.. Men jeg mindes ikke at have været helt væk, og kan da også huske nogle ting fra de aftener, selvom det har været lang tid siden..

Jeg er for længst stoppet med at fortælle alle sådanne bange anelser til min kærester, da det ikke er rart for ham at høre på det.. Også selvom det måske ikke er rigtigt... Og det hjælper ikke meget, for når man har fortalt det ene, kommer man bare i tanke om noget andet.

Ja, det lyder underligt... Men det er sådan noget jo bare

Er der nogen der kan følge mig i det her overhoved?

Jeg skal også til terapi, tror i dette vil hjælpe mig? Jer der har erfaring med det?

Hilsen mig, der synes det er irriterende at gå rundt med

Registreringsdato
    Sep 2006
    Lokation
    Nordjylland

Standard Sv: Nogen der kender til dette?

Hej med dig!

Bare rolig - du er ikke den eneste der har de tanker. Jeg har også haft det sådant, at jeg følte jeg skulle fortælle ALT. Hvis der var en enkelt lille ting, jeg var i tvivl om, jeg havde fortalt, så fortalte jeg det igen. Og det kunne være små ligegyldige ting - men for mig var det store problemer.
    Det gik jeg med i ca. 4 år, og så opdagede jeg ved et tilfælde, at jeg led af OCD. Jeg læste en artikel, og tænkte: "Jamen, sådan har jeg det jo også."

Mht. at vaske hænder, så gør jeg også det meget. F.eks. efter at have rørt et dørhåndtag. Man kan jo ikke vide, hvem der har rørt ved det, og hvor deres hænder har været sidst

Håber det kunne hjælpe dig lidt.

Hilsen Nikoline.

Lignende emner

1. Kender nogen sådanne tvangstanker!
    By Phoenix in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 4
    Nyeste indlæg: 22. October 2009, 14:29
  2. Kender I til ocpd?
    By Akka in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 29. November 2008, 21:10
  3. Hjælp, der må være nogen som kender en udvej?!?
    By løven in forum Behandling af OCD
    Svar: 7
    Nyeste indlæg: 6. December 2006, 17:25
  4. Dette gør jeg :(
    By løven in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 4
    Nyeste indlæg: 5. October 2006, 22:20
  5. Kender nogen denne form for ocd?
    By løven in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 22. February 2006, 17:45

Regler for indlæg