Viser resultater 1 til 7 af 7

Emne: god ide, ingen respons..

Registreringsdato
    Nov 2006

Standard god ide, ingen respons..

Er selv pårørende til en ocd ramt, sidder her og læser div historier, kanon der findes sådan en side som denne her, men...og nu kommer min undren..

Hvorfor har alle nok i sig selv, jeg kan se der ikke er den store respons til folk her, meningen er jo hjælp til selvhjælp, men som jeg ser det vil alle helst fortælle om dem selv , istedet for også at give respons på div indlæg..

Jeg ved godt mange har det hårdt, men skal en side som denne være til gavn, kræver det dialog og en insats fra alle, at man svare andre, derved kan man også selv håbe på et svar.

Som det er nu er her blot en masse historier med løse ender..

Undskyld min kritik, blev blot lidt undrende over at man ikke bruger dette forum til noget konstruktivt.

Lisbeth.

Registreringsdato
    Oct 2006

Standard Sv: god ide, ingen respons..

Sygdommen fylder så meget i vores liv at at det kan være svært at finde overskud til at hjælpe andre.

Du er rask og har derfor svært ved at sætte dig i vores sted, for som de fleste raske siger "man kan da bare".

Jeg syntes iøvrigt at der er mange fine svar på diverse spørgsmål i dette forum.

Håber det er en slags svar på dit spørgsmål.

Registreringsdato
    Dec 2006

Jeg postede for nok et års tid siden et laaaangt indlæg, hvor jeg beskrev min situation her på foraet i håbet om at kunne få noget respons. Jeg mener selv jeg lider af (en mild?) OCD. Intet svar kom, så i min skuffelse slettede jeg indlægget igen.

Du har helt ret i at foraet kan have brug for en højere aktivitet. Personligt så jeg gerne, at der var (måske er der?) et par OCD sagkyndige tilknyttet foraet med resourcerne til at svare på folks spørgsmål. Men det bliver jo hurtigt til et spørgsmål om penge.

Registreringsdato
    Oct 2006

Jeg synes også det kan være lidt skuffende, når der ikke kommer nogen respons.. jeg villle gerne stille flere spørgsmål på forummet, men det er lidt mærkeligt at skrive, når der ikke kommer nogen reaktion.

Måske et sp. om tid?

Registreringsdato
    Nov 2009
    Lokation
    København

Hejsa
    Jeg prøver at besvar de spørgsmål jeg kan nå, men med fuldtidsarbejde på socialpsykiatrisk institution og fuldtidsstudie som psykologistuderende + foreningsarbejde + det løse, kan det ikke altid hænge sammen

Jeg håber at dette fora kan blive et sted for 'hjælp til selvhjælp', hvor man på frivillig basis bidrager med egen erfaring, så andre måske kan drage nytte af det - det gælder både OCD-ramte som pårørende. Det er jo patientforeningernes kerneområde....så'en som jeg har forstået det.

Indlæg bliver ikke altid besvaret omgående, men bliver det normalt efter et stykke tid. Længere sygehistorier behøver nødvendigvis ikke svar, men skal vel/kan mere stå som en beretning over en måde at håndtere problematikker på godt og ondt, som andre så kan blive inspireret af. Eller er jeg helt gal på den

Registreringsdato
    Oct 2006

Jeg mener ikke, at indlægget er rettet mod nogen personligt.
    Måske er der ikke så mange kative her på forummet, så går det længere tid imellem svarene.
    Måske skulle man, hvis ikke man ved hvad man kan skrive, bare skrive det.. så ved den, der startede tråden, at hans/hendes indlæg er blevet læst.

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Fensmark

Hej Mads

Jeg er helt enig med dig. Som pårørende er der ofte meget belastende situationer som skal klares når ens pårørende er syg af ocd´en. Vi har brug for et åbent forum hvor man ikke skal have dårlig samvittighed fordi man ikke lige når at svare på et indlæg. Det er mit indtryk, at alle herinde gør hvad de kan, NÅR de kan....for at være til hjælp for hinanden...

Knus til ALLE fra Anette
    Anette

Lignende emner

1. REGEL: Behandler ingen adgang!
    By Mads in forum Behandling af OCD
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 30. January 2008, 23:23
  2. Ingen tvangstanker, andre der har det sådan?
    By løven in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 20
    Nyeste indlæg: 7. October 2005, 11:11

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •