Viser resultater 1 til 3 af 3

Emne: Er det her OCD

Registreringsdato
    Nov 2006

Standard Er det her OCD

Jeg har kæmpet med forskellig ting igennem livet, bla. en depression i starten af 20'erne.

Men jeg har en ting der bliver ved med at vende tilbage igen og igen og på samme måde.. Specielt hvis jeg har fået en eller anden ny ting, så bliver jeg vildt overbeskyttende, og tror tit jeg har gjort noget der har ødelagt tingen. Gerne noget jeg ikke kan kontrollere selv.. Så derfor begynder jeg at prøve at huske lige nøjagtigt hvad jeg har gjort osv. Sådan som prøver at huske 100% hvad jeg har gjort. Virkeligt opslidende tankespind.

Derudover har jeg også angst for at få AIDS, hvilket har gjort at jeg også har fået noget tankespind omkring det.. Tankespind på samme måde som hvis det var ting..

Jeg vil bare høre om i måske mener det kan være OCD?

Mvh

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Fensmark

Smile Sv: Er det her OCD

Hej Blaze69

Nogle personer med ocd har sådanne tanker omkring aids, hygiejne o.m.a., men om du har ocd er svært at svare på. Det kunne godt lyde sådan, men jeg vil anbefale dig at tale med din læge om det, så han/hun kan henvise dig til en psykiater som kan stille diagnosen.
    Dette er meget vigtigt for fremtidig behandling.

Held og lykke med det.

Mange hilsner fra Anette
    Anette

Registreringsdato
    Nov 2006

Standard Sv: Er det her OCD

Tak for svaret..

Har bestilt tid hos både Psykolog (kognitiv) og hos min læge... Jeg angriber gerne altid problemer på alle de mulige fronter ....

Men det er bare så tungt at gå i det tanke spind.

Mvh

Citer Oprindeligt indsendt af Anette Se indlæg
    Hej Blaze69

Nogle personer med ocd har sådanne tanker omkring aids, hygiejne o.m.a., men om du har ocd er svært at svare på. Det kunne godt lyde sådan, men jeg vil anbefale dig at tale med din læge om det, så han/hun kan henvise dig til en psykiater som kan stille diagnosen.
    Dette er meget vigtigt for fremtidig behandling.

Held og lykke med det.

Mange hilsner fra Anette

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •