Viser resultater 1 til 5 af 5

Emne: OCDramt- kan de tvangsfjerne børn?

Registreringsdato
    Oct 2006

Standard OCDramt- kan de tvangsfjerne børn?

Hej

Jeg vil gerne vide, om der er nogen der ved, hvad det kan få af konsekvenser for en ODC-ramt offentligt at indrømme, han har voldelige tvangstanker. Tanker som han vel og mærke så absolut IKKE har lyst til at føre ud i livet!. Er han farlig for sine omgivelser?, kan det ske at en OCD-ramt gennemfører en voldelig tvangstanke, selvom han ikke vil (der skal jo ikke mere end et splitsekund til hvor tvangstanken har overtaget fremfor viljen). Kan og bør myndighederne tage børnene fra ham?

Håber nogen kan svare.

Registreringsdato
    Apr 2006

Standard Sv: OCDramt- kan de tvangsfjerne børn?

Det kommer helt an på om tvangstankerne omhandler vold mod hvem som helst, også børn, eller om det er mod specifikke personer du kender el. ikke kender...!? Og hvordan din adfærd viser sig generelt...

Registreringsdato
    Oct 2006

Jeg mener ikke, at tvangstanker om at skade andre fører til, at man i praksis begynder at forvolde skade på disse andre. Den overdrevne angst for at komme til at skade andre, kan være det som netop fremkalder tankerne om at skade andre. Hvis du fortæller din situation til nogen, som ikke ved noget om OCD, kan de måske tro, at det er bedst at fjerne børnene. Derfor skal du i første omgang henvende dig til nogen, som har viden om OCD, således at du får den rette hjælp. Dine tvangstanker om at forvolde skade, får dig ikke til at gøre det mod din vilje. Det mener jeg bestemt ikke, at de kan. Dette bygger jeg på bogen "Brain Lock" om OCD og behandlingen heraf.

Registreringsdato
    Oct 2006

Citer Oprindeligt indsendt af Mai Se indlæg
    Det kommer helt an på om tvangstankerne omhandler vold mod hvem som helst, også børn, eller om det er mod specifikke personer du kender el. ikke kender...!? Og hvordan din adfærd viser sig generelt...

Tvangstankerne omhandler ikke hvem som helst, kun folk jeg holder meget af incl. mine børn. Du siger hvordan min adfærd generelt viser sig?. Der er ikke nogen adfærd forbundet med tankerne, de er kun tanker. Men min store rædsel er om de en dag vinder over mig, og får mig til at gøre noget forfærdeligt. Tvangstankerne kan være meget insisterende.

Registreringsdato
    Nov 2009
    Lokation
    København

Der er skrevet om tanker om tvangsfjernelse her: http://www.ocd-foreningen.dk/debat/showthread.php?t=46
    Jeg mener ikke der er grund til bekymring, men selvfølgelig er det en rædsom tvangstanke at have.

Lignende emner

1. Kognetiv adfærdsterapi til børn nær Grindsted ?
    By sitajanm in forum Behandling af OCD
    Svar: 7
    Nyeste indlæg: 13. January 2008, 22:49
  2. tv program om børn med ocd på kanal 4
    By gulegummistøvler in forum OCD i medierne
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 14. November 2007, 18:48
  3. Børn og OCD?
    By løven in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 21. January 2006, 23:32

Regler for indlæg