Viser resultater 1 til 3 af 3

Emne: Hvad er det lige der sker her! - øøh pas

Registreringsdato
    Oct 2006

Question Hvad er det lige der sker her! - øøh pas

Jeg har sammen med min læge fundet ud af at jeg formentlig har noget OCD. Jeg kan ikke rigtig finde andre herinde med de samme symptomer, og er derfor lidt forvirret.
    Jeg tænker ofte over hvad jeg tænker! Når jeg tænker over hvad jeg tænker, bliver jeg meget bange for det, og samtidig fastbundet i denne tanke. Altså, jeg bliver bange for det at jeg tænker over hvad jeg tænker, og kan derfor ikke lade være med at tænke på det.
    Jeg ved godt det lyder rodet, men jeg ved ikke hvordan man ellers kan skrive det! Udover denne "tvangstanke", har jeg oparbejdet en ny irriterende handling. Jeg tænker over når jeg synker mit spyt. Det gør at jeg føler mig tvunget til at synke hele tiden. Så hver gang jeg har sunket, føler jeg at jeg snart skal gøre det igen. Det er mine tanker der fremprovokerer det!
    Er der nogle herinde, som kender til noget lignende?
    Før i tiden, har jeg kunne holde mine irriterende tanker tilbage, ved f.eks at dyrke sport, eller være sammen med mine venner. For så er ens hoved optaget af noget andet. Men lige pt. har jeg lidt svært ved at abstrahere fra dem, hvilket irriterer mig meget. Jeg accepterer mine tanker, men hvorfor skal jeg hele tiden fokusere på dem. Jeg ville ønske at jeg bare kunne ignorere dem, men der er et eller andet i mig, der hele tiden minder mig om dem.
    Jeg kan somme tider gå i et par uger, og have det hel fint med det hele, men så pludselig stopper jeg op og tænker: nu går det godt, det kan da ikke passe", og så starter mine tanker på ny. Jeg kan ikke give mig selv lov til at have det godt!
    Forresten så er jeg 25 år, halvprofessionel snowboarder og en garvet lystfisker. Disse to hobbyer har indtil videre været min medicin, men er dog lige startet på cipralex 20mg en gang daglig. Har egentlig altid været imod medicin, men der kan da ikke ske noget ved at prøve det af!
    Skriv et eller andet, jo kom nu, do it!

Registreringsdato
    Sep 2006

Standard Sv: Hvad er det lige der sker her! - øøh pas

Hej Snemand.

Da jeg først læste dit indlæg troede jeg at det var en form for ticks du havde.
    Feks. hvis man hele tiden rynker på næsen eller blinker med øjnene.

Men når du skriver at du har nogle tanker og så bliver bange for dine tanker, ja så kunne det godt lyde som OCD. Jeg har selv OCD (Angst for snavs og smitte) og jeg jeg skal ikke gøre mig klog på OCD, men det kunne være at du havde de tanker og handlinger for at forhindre noget slemt i at ske.

Det er fint at du har nogle hobbyer, for som du selv siger så kan det hjælpe med til at du ikke tænker eller udfører handlinger.

Jeg vil ikke sige at det er nødvendigt at tage medicin mod OCD, men er OCDén meget slem kan medicinen tage toppen. Jeg ville nok prøve kognitiv adfærdsterapi istedet og se om det har nogen virkning.

Hilsen Christina.

Registreringsdato
    Mar 2009

Standard Sv: Hvad er det lige der sker her! - øøh pas

Nu kan jeg se at det er nogle år siden at du har haft det sådan. Går det så bedre nu eller ??? Jeg spørg fordi jeg selv er inde i en periode som dig, og gerne vil høre om det er fortsat med din "OCD" eller om du har hentet hjælp nogle steder?

Lignende emner

1. Min søn har tvangshandlinger. Hvad gør jeg helt konkret. Lige nu
    By Hønemor in forum Netværksforum for pårørende til OCD-ramte
    Svar: 5
    Nyeste indlæg: 29. July 2011, 12:41
  2. Endelig sker der noget?
    By Heden3 in forum Netværksforum for pårørende til OCD-ramte
    Svar: 6
    Nyeste indlæg: 31. October 2007, 19:04

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar