Viser resultater 1 til 7 af 7

Emne: Erfaringer med psykologer eller psykiatere ???

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Erfaringer med psykologer eller psykiatere ???

Jeg har læst, at OCD er svær at behandle psykologisk og psykiatrisk. Inden jeg prøver at finde en psykolog eller psykiater, kunne jeg tænke mig at høre om jeres gode eller dårlige erfaringer med terapeuter.

Jeg får Efexor, som er et SNRI præparat, men det hjælper ikke på mine tvangshandlinger. Da jeg også har generaliseret angst, som medicinen hjælper på, vil jeg helst ikke prøve en anden medicin.

Jeg håber, at der er nogle, der vil fortælle om deres erfaringer her. :roll:

Lenilla

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Re: Erfaringer med psykologer eller psykiatere ???

Citer Oprindeligt indsendt af Lenilla
    Jeg har læst, at OCD er svær at behandle psykologisk og psykiatrisk. Inden jeg prøver at finde en psykolog eller psykiater, kunne jeg tænke mig at høre om jeres gode eller dårlige erfaringer med terapeuter.

Jeg får Efexor, som er et SNRI præparat, men det hjælper ikke på mine tvangshandlinger. Da jeg også har generaliseret angst, som medicinen hjælper på, vil jeg helst ikke prøve en anden medicin.

Jeg håber, at der er nogle, der vil fortælle om deres erfaringer her. :roll:

Lenilla
    :idea:

Hej Lenlla.

Hvor langt vil du rejse for at få "behandling" ?

Hilsen Mie.

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    København

Standard

Hej Lenilla!
    Jeg vil opfordre dig til at få noget kognetiv terapi, det skulle efter hvad jeg har læst, være det med de bedste resultater. Jeg går selv i det, er ikke ocd fri, men det giver overblik og hjælper dig med at ligge nogen af tankerne på hylden. I mit tilfælde( har gået der i 6.mdr. ) var terapien ikke nok, Og jeg opsøgte derfor også en psykiater, der fik jeg så medecin. Kan godt forstå du ikke har lyst til at hoppe på flere præperater på engang.

Håber du kan bruge mit svar?!!
    Held og lykke
    Simone

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Lenilla, hi, jeg har ogsaa faaet Effexor, men Prozac og en anded, Luvox synes jeg er bedre. Jeg faaet Effexor til depression..men hadde ogsaa obsessive tenker, saa syntes legen jeg skulle proeve Prozac.. det var en meget forskjell.. jeg foelte mig mere "even" (engelsk).. naa, noget aar senere har jeg mere obsessive tenker og er nu vegetar.. er derfor jeg nu ta Luvox (det er vegatar fra EON pharmaceutical). Men, jo, vet oxo kognetiv behavioral terapi, som de si er den beste samtidig med medicin. Jeg ville si.. throw the Effexor away.. its half-life is shorter, causing you to lose the levels in your body. I felt up and down when i was on it. Thanks

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard

Hej Lenilla.

Hvis du sender mig en mail med oplysninger om, hvor du bor i landet, kan jeg give dig navnet på nogle behandlere, der har erfarring med OCD.
    OCD kan behandles med kognitiv adfærdsterapi.

Venlig hilsen
    Lisbeth
    -redaktør-

lisbeth@ocd-foreningen.dk

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Jeg vil anbefale psykiater Mogens Unden, Frederiksberg (Koebenhavn). Hvis man ikke vil tage medicin og forventer psykologiske metoder, er det dog ikke ham man skal opsoege. Jeg er dog meget tilfreds, uden ham var jeg nok ikke blevet rask.

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hejsa
    Jeg vil høre om der er nogen, der har erfaring med den behandling man kan få på Klinik for angst- og personeligheds forstyrrelser, på Århus Psykriatisk Hospital. ?
    Kender et par stykker, der er i behandling for bordaline og de er vildt glade for det. Men jeg er bare nysgerig for at høre hvad i/du har af erfaring, der fra.
    Mvh An

Lignende emner

1. Lider du eller har du lidt af OCD eller anden angst?
    By sociologistuderende in forum Efterlysning: medier, forskning og skoleopgaver
    Svar: 13
    Nyeste indlæg: 4. May 2008, 11:01
  2. Længde og type af behandling - erfaringer
    By sbt in forum Netværksforum for pårørende til OCD-ramte
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 23. November 2007, 21:10
  3. Erfaringer med Anafranil...?
    By Moonlight in forum Behandling af OCD
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 9. May 2007, 02:01
  4. Erfaringer og nedtrapning af zoloft
    By kimj in forum Behandling af OCD