Viser resultater 1 til 3 af 3

Emne: Kan det være rigtigt?

Registreringsdato
    Aug 2006

Standard Kan det være rigtigt?

Hej.

Jeg lider selv af OCD, og har lige læst på hjemmesiden wikipedia.org, under ocd, at et af symptomerne på denne sygdom kan være at personen er eller har været i tvivl om han eller hun er homoseksuel. Jeg husker da selv fra da jeg var yngre, at jeg tit var i tvivl om min seksualitet, men kan det virkelig være grunden til at ocd kan opstå?

Mvh. Gunbrit.

Registreringsdato
    Nov 2009
    Lokation
    København

Standard Re: Kan det være rigtigt?

Er det denne artikel du refererer til: http://en.wikipedia.org/wiki/OCD ?

De skriver:
    Symptoms may include some, all or perhaps none of the following:
    ...

Having to "cancel-out" bad thoughts with a good thought. Examples are:
    ...
    Unwanted sexual thoughts. Two classic examples are fear of being gay or fear of being a paedophile. In both cases, the sufferer will obsess over whether or not they are genuinely aroused by the thoughts.
    Det er eksempler på tvangstanker man kan have, men ikke nødvendigvis nogen man har. Indholdet kan også være f .eks incest etc etc... Der er frit valg, men ofte vil man se tanker der omhandler områder der er oppe i den offentlige debat og/eller er problematiske i den kultur man lever i.

For nogle år siden fulgte jeg debatterne på nogle af de amerikanske og jeg bemærkede mig hvor ofte de netop havde tvangstanker om at være homoseksuel. Jeg tror de skyldes at det i nogle områder i USA er mere problematisk at være homoseksuel end f.eks Danmark.

Af andre tidstypiske tvangstanker er f. eks. Aids og salmonella, der for få år siden var ukendt.

Registreringsdato
    Aug 2006

Standard Re: Kan det være rigtigt?

Mange tak for dit hurtige svar :)

Mvh. Gunbrit

Lignende emner

1. Kan det være?
    By JMRC in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 9. May 2007, 04:32
  2. Kan det være?
    By JMRC in forum Blandede bolsjer