Kære brugere!
Jeg er førstegangsbruger i dette forum, og skriver nu et kort indlæg da jeg for godt et halvt år siden mødte en dejlig pige, som jeg i dag stadig er kærester med. Vi har et dejligt forhold, og jeg er meget glad for hende, men hun lider af OCD, i en grad, der besværliggøre hendes hverdag betydeligt. I næste måned begynder hun i kognitiv terapi, hvilket jeg ser meget frem til at se virkningen af, for hendes OCD fylder efterhånden også en del for mig. Og det er her, jeg vil prøve at spørge jer om lidt hjælp!?
- Ida (min kæreste) har bl.a. nogle tvangstanker, der udmønter sig i, at hun skal spørge mig om mange forskellige underlige ting, hvor svaret som reglet virker meget oplagt. Hun vil bare gerne høre mig sige det... I det hele taget sker det til tider, at jeg kan mærke, at jeg taler mere med hendes OCD end med hende selv, hvilket er meget frustrerende, da jeg ikke aner hvordan jeg skal forholde mig...
Kan nogle af jer mere erfarne i denne verden hjælpe mig med nogle gode råd til hvordan, jeg skal tackle disse situationer, eller generelt andre gode råd, ideer, tips til hvordan jeg skal omgåes min kæreste for at hjælpe hende...?? Allerhelst ville jeg jo gerne bare være mig selv, og prøver også så vidt som muligt at være det, det kan bare være svært af og til, når jeg ved, at nogle af de ting jeg siger, de holdninger jeg har, eller de programmer jeg gerne vil se i TV kan være med til at sætte OCD'en igang hos hende...
God sommer til alle!
MVH Kæreste til OCD-ramt

Besvar med citat