Viser resultater 1 til 2 af 2

Emne: Kæreste til OCD-ramt, gode råd?

Registreringsdato
    Aug 2006

Standard Kæreste til OCD-ramt, gode råd?

Kære brugere!
    Jeg er førstegangsbruger i dette forum, og skriver nu et kort indlæg da jeg for godt et halvt år siden mødte en dejlig pige, som jeg i dag stadig er kærester med. Vi har et dejligt forhold, og jeg er meget glad for hende, men hun lider af OCD, i en grad, der besværliggøre hendes hverdag betydeligt. I næste måned begynder hun i kognitiv terapi, hvilket jeg ser meget frem til at se virkningen af, for hendes OCD fylder efterhånden også en del for mig. Og det er her, jeg vil prøve at spørge jer om lidt hjælp!?
    - Ida (min kæreste) har bl.a. nogle tvangstanker, der udmønter sig i, at hun skal spørge mig om mange forskellige underlige ting, hvor svaret som reglet virker meget oplagt. Hun vil bare gerne høre mig sige det... I det hele taget sker det til tider, at jeg kan mærke, at jeg taler mere med hendes OCD end med hende selv, hvilket er meget frustrerende, da jeg ikke aner hvordan jeg skal forholde mig...

Kan nogle af jer mere erfarne i denne verden hjælpe mig med nogle gode råd til hvordan, jeg skal tackle disse situationer, eller generelt andre gode råd, ideer, tips til hvordan jeg skal omgåes min kæreste for at hjælpe hende...?? Allerhelst ville jeg jo gerne bare være mig selv, og prøver også så vidt som muligt at være det, det kan bare være svært af og til, når jeg ved, at nogle af de ting jeg siger, de holdninger jeg har, eller de programmer jeg gerne vil se i TV kan være med til at sætte OCD'en igang hos hende...
    God sommer til alle!

MVH Kæreste til OCD-ramt
    Sidst redigeret af OSD-kæreste : 1. August 2006 kl. 20:19

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Odense

Standard Re: Kæreste til OCD-ramt, gode råd?

Hej du, jeg har bla også de samme symptomer som din kæreste, altså andre skal bekræfte eller kontrollere noget som jeg egentlig godt ved er ok, eller de skal bekræfte et svar på et åbenlyst spørgsmål.
    Min kæreste (og de venner jeg har der kender til det), har også spurgt hvordan de bedst forholder sig til det, og i MIT tilfælde har jeg det bedst med at de bare svarer mig som om det var et ganske alm spørgsmål, og så ikke bemærker det nærmere. Ved godt at nogle spørgsmål kan virke sære, men jeg får det bedst med bare at få det svar som jeg egentlig godt kender, og derefter lader som ingenting.
    Jeg er selv på max dosis af Fontex og skal starte kognitiv terapi næste måned, hvilket jeg ser meget frem til.
    Når din kæreste også har terapi forude syntes jeg at du skal se tiden an om det måske kan ændre tingene. Det håber jeg ihvertfald i mit tilfælde.

Og husk på - denne beskrivelse er kun som JEG har det, din kæreste føler nødvendigvis ikke på samme måde men håber alligevel det kan hjælpe lidt.

Mvh A

Lignende emner

1. Min Kæreste?
    By Cambia in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 24. April 2008, 14:41
  2. Hjælp og gode råd søges....
    By Frk. Mansa in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 10
    Nyeste indlæg: 7. April 2007, 19:57
  3. Apropos...Gode og onde tal
    By Mads in forum OCD i medierne