Viser resultater 1 til 6 af 6

Emne: Min søn på 8 år har OCD og hovedpine som følge deraf - tror vi..

Registreringsdato
    Jul 2006

Standard Min søn på 8 år har OCD og hovedpine som følge deraf - tror vi..

Hej

Jeg har en søn på 8 år som har OCD. Han har i det sidste årstid været plaget af kraftig hovedpine med opkast som følge ca. 2 gange om ugen. Efter at skolen har ferie er hovedpinen forsvundet. Vi har været igennem forskellige undersøgelser og det tyder på at han er på "overarbejde" i skoletiden for at kunne følge med i undervisningen, men ingen kan se det. Dette pres/stress er så sidenhen skyld i migræneanfalene sidst på dagen. Lærerne har været med til en samtale på børnepsyk. for at kunne forstå situationen, men dagen efter mødte de mig bare med følgende udsagn: "Du skal ikke tro på, hvad de siger. Din søn fejler ingenting og det skal vi nok bevise." Lærerne mener at min søn er lige så dygtig som de andre i klassen - og det er han skam også - men ingen kan se hvordan han slider indvendigt, hvor meget han er på overarbejde, for at nå dertil.
    Børnelægen har rådet os til at kontakte PPR igen for at få hans skoledag mere struktureret, men er der nogen i dette forum, der har erfaring indenfor dette, da jeg synes det må være umuligt for lærerne mht. de andre elever i klassen og hvad kan de iøvrigt strukturere.
    Som et lille sidespring kunne jeg også godt vide, hvordan man får stilt en dicideret diagnose, da børnepsykiateren vi har været hos blot siger at vores søn har OCD tendenser, men jeg har aldrig kunnet få et stykke papir med diagnosen på el. lign.
    Er der andre som får tilskud fra kommunen til at kunne gå ned i arbejdstid. Jeg tænker nemlig meget på om min søn kunne slippe for noget af hovedpinen, hvis han kom før hjem om dagen.
    Jeg er ikke så god til at formulere mig og dette var også en hel mundfuld, men jeg skulle lige have det hele spyttet ud, da det virkelig frusterer mig i dagligdagen.

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Fensmark

Smile Re: Min søn på 8 år har OCD og hovedpine som følge deraf - tror vi..

Hej Sitajanm

Min datter på 21 år har OCD, og din søns hovedpine/opkast svarer meget godt til vores erfaring med ocd og stress. Det er ofte, når ocd-ramte bliver stresset, at de kan få hovedpine og opkast. Jeg mener det er vigtigt, at du taler med jeres læge om at få din søn udredt hos en psykiater. det kan være, at han siger det er ocd-tendenser, men det er vigtigt at få sat den rigtige diagnose på. Jeg ved ikke hvor I bor, men der er forskellige behandlere/psykiatere som OCD-foreningen kan anbefale. Men vigtigst er det, at I får jeres læge med på det, da det er ham der skal lave en henvisning. Det er selvfølgelig vigtigt, at din søn får den rette diagnose mhp. hjælp og behandling i fremtiden. Ofte er der mangel på viden omkring ocd i skoler og sfo´er.
    Du er velkommen til at skrive igen eller til mig, jeg står under ocd-foreningens lokalgruppe Næstved....
    Held og lykke med det.

Mange hilsner fra Anette
    Anette

Registreringsdato
    Jul 2006

Standard Re: Min søn på 8 år har OCD og hovedpine som følge deraf - tror vi..

Hej Anette

Tak fordi du skrev.
    Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad I har gjort med jeres søns hovedpine. Har I fundet en løsning i skolen som er holdbart eller andet som jeg kan prøve af, da jeg er rimelig uerfaren.
    Selvfølgelig kan jeg fylde ham med panodiler, men synes bestemt ikke at dette er vejen frem.

Mvh. Sitajanm

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Fensmark

Hej Sitajanm

Det er min datter der har ocd og hun går ikke i skole mere. Hun er 21 år. Hendes hovedpine er stadig den samme når hun har meget ocd. Hun arbejder med det ved kognitiv terapi, men jeg ved det kan være meget slemt i mperiode, men hun er bedre til at tackle det nu....
    Nej, det er bestemt ikke godt at fylde børn med panodiler, I skal gå til jeres læge og bede ham hjælpe jer...

Mange hilsner fra Anette
    Anette

Registreringsdato
    Apr 2006
    Lokation
    Vestsjælland

Hej!
    Min søn er 10 år og fik stillet diagnosen OCD for halvandet år siden. Han har det efterhånden godt, men jeg har aldrig hørt om hovedpine i forbindelse med sygdommen før jeg læste dit og Anettes indlæg. Min søn har også lidt af hovedpine og gør det stadig men jeg har ikke forbundet det med OCD før nu.
    Jeg kan kun tilslutte mig Anette som også har givet mig gode brugbare råd.
    Vi har gået hos en børnepsykolog igennem hele forløbet og har faktisk efterhåndet fået os en tålelig tilværelse. Skolen har vi overhovedet ikke fået opbakning fra - tværtimod mente de som du nu oplever at han ikke havde problemer. Det er vigtigt at du slår i bordet over for både skole og Sfo og de voksne der omgåes ham der. Han skal selvfølgelig ikke have særbehandling men enkelte hensyn som han faktisk ikke selv behøver at opdage. Min søns klasselærer kommer ALDRIG til at forstå hvad det handler om men til gengæld har Sfo`en gået ind i forløbet med liv og sjæl.Jeg håber virkelig at I kommer helskindet igennem det her.
    Hilsen Mulle

Registreringsdato
    Nov 2006

Standard Sv: Min søn på 8 år har OCD og hovedpine som følge deraf - tror vi..

Hej

Min søn på 9 år har også ocd med nogle af de samme symtomer som din.

Jeg har ikke fået det bekræftet af en psykiater men kun af mig selv og skolepsykologen, da jeg ikke kan få tid hos en psykiater.

Ligenu har vi bare nerverne ude på tøjet og bange for vores søns fremtid.
    Tiden går med at søge oplysniger for at finde ud af hvordan vi skal forholde os til det, da der ikke rigtig er den store hjælp at hente hos skolepsykologen.
    Sikkert travlhed.

Jeg har en masse spørgsmål, men har ikke lige styr på hvordan jeg får lavet et indlæg som du har gjort. Jeg tænkte bare på at vi måske kunne hjælpe hinanden, da det er svært med familie og venner.

Skal vi fortælle vores søn at han har ocd?
    Skal hans kammerater vide det?
    Er der fare for at de ikke gider lege med ham, fordi de måske syntes han er underlig?

Vi har meldt ham ud af fritidshjemmet da han ikke har været der i ca. 1 md. og kunne ikke holde støjen ud. Skolepsykologen syntes det var en dårlig idé, men vi syntes han også skulle have noget ro og det er svært nok at få ham i skole.

Han har også problemer med mad, spiser ikke så meget forskelligt og piller i det hvis noget er blevet sort.

Efter at have lavet stort på toilettet går han i bad uanset om der er venner på besøg eller kl. er 12 om aftenen.

Det er svært for os at købe tøj, da han syntes alt er grimt.
    Han har et meget lille søvnbehov.
    Det er svært at vurdere hvad der kan skyldes ocd eller om han også bare er på tværs nogengangen

Hilsen Bettina
    Sidst redigeret af Bettina : 1. November 2006 kl. 13:50

Lignende emner

1. Systematisering / Trykkende fornæmelser... Tror jeg nok.
    By axl in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 30. November 2009, 19:14
  2. Jeg tror jeg bliver vanvittig ..
    By CecilieG in forum At leve med OCD
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 9. November 2008, 14:14
  3. Tror min kæreste har OCD
    By Rikke79 in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 7
    Nyeste indlæg: 24. June 2008, 23:19
  4. Medicinsuccess, tror jeg!