Hej
Jeg har en søn på 8 år som har OCD. Han har i det sidste årstid været plaget af kraftig hovedpine med opkast som følge ca. 2 gange om ugen. Efter at skolen har ferie er hovedpinen forsvundet. Vi har været igennem forskellige undersøgelser og det tyder på at han er på "overarbejde" i skoletiden for at kunne følge med i undervisningen, men ingen kan se det. Dette pres/stress er så sidenhen skyld i migræneanfalene sidst på dagen. Lærerne har været med til en samtale på børnepsyk. for at kunne forstå situationen, men dagen efter mødte de mig bare med følgende udsagn: "Du skal ikke tro på, hvad de siger. Din søn fejler ingenting og det skal vi nok bevise." Lærerne mener at min søn er lige så dygtig som de andre i klassen - og det er han skam også - men ingen kan se hvordan han slider indvendigt, hvor meget han er på overarbejde, for at nå dertil.
Børnelægen har rådet os til at kontakte PPR igen for at få hans skoledag mere struktureret, men er der nogen i dette forum, der har erfaring indenfor dette, da jeg synes det må være umuligt for lærerne mht. de andre elever i klassen og hvad kan de iøvrigt strukturere.
Som et lille sidespring kunne jeg også godt vide, hvordan man får stilt en dicideret diagnose, da børnepsykiateren vi har været hos blot siger at vores søn har OCD tendenser, men jeg har aldrig kunnet få et stykke papir med diagnosen på el. lign.
Er der andre som får tilskud fra kommunen til at kunne gå ned i arbejdstid. Jeg tænker nemlig meget på om min søn kunne slippe for noget af hovedpinen, hvis han kom før hjem om dagen.
Jeg er ikke så god til at formulere mig og dette var også en hel mundfuld, men jeg skulle lige have det hele spyttet ud, da det virkelig frusterer mig i dagligdagen.

Besvar med citat