Viser resultater 1 til 2 af 2

Emne: Erkendelse af OCD

Registreringsdato
    Jul 2006

Lightbulb Erkendelse af OCD

Hej, jeg har haft diagnosen OCD i et par år nu, men det er først nu jeg er begyndt at kunne relatere til det. Jeg har været turen igennem med medicin og da jeg trappede ud gik det rigtigt godt. I begyndelsen. Nu er det tilbage og jeg har svært ved at acceptere det.
    For mig er det mere tanker end egentlige handlinger. Men når det er sagt, bruger jeg meget tid på at vaske hænder og er fanatisk med råt kød. Min eksmand forsøgte at forstå, men det var tydeligt at det drev ham til vanvid. Mine tanker tager overhånd og jeg kan ikke styre det. Jeg erkender at jeg bliver nødt til at begynde på medicin igen. Men nu var jeg endelig ude af det.

Er der nogen som ved hvor lang tid der skal gå fra stop med medicin inden man må blive gravid... I kan jo sikkert sagtens forestille jer hvor mange tanker jeg allerede har i den forbindelse.

Jeg vil gerne give et eksempel på mine tanker; Da min søn var to uger gammel, ringede jeg til hospitalet for at høre om hans mave kunne eksplodere hvis han fik for meget mælk! Sygeplejesken grinede bare af mig! Jeg kunne godt selv høre det, men blev alligevel nødt til at ringe....

Registreringsdato
    Nov 2009
    Lokation
    København

Standard Re: Erkendelse af OCD

For at få et præcist svar skal du gå til lægen.

De fleste SSRI har en halveringstid på såvidt jeg husker 24 timer, hvorimod Fontex er længere, vistnok et par uger. Du skal regne med 2 uger før de er ude af kroppen.

Du kan godt blive gravid og føde børn på nogle af ssri præparaterne, men snak med din psykiater om hvilke.

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •