Viser resultater 1 til 3 af 3

Emne: OCD og stress

Registreringsdato
    May 2006

Standard OCD og stress

Hej.
    Jeg er lige blevet mor og elsker mit barn over alt på jorden.
    Jeg lider af diagnosticeret let OCD-tilstand og tager Cipramil, da jeg også har haft en depression tidligere. Jeg er gået 10 mg ned i Cipramil, så jeg nu tager 40 mg dagligt, da jeg har taget dette i mange år. Kan det være de 10 mg, jeg er gået ned, som har forværret det i sådan en grad. Det er 3 måneder siden, jeg gik ned. Jeg er også meget stresset i øjeblikket pga. sygdom i familien. Måske kan stressen også forværre tilstanden?
    Jeg har lidt af let OCD i mange mange år, men har kunnet fungere fin i hverdagen og på arbejdet.
    Min OCD piner mig dog meget meget nu. Problemet er, at jeg er bange for at skade mit barn. Jeg ved inderst inde, at jeg aldrig aldrig nogen sinde ville gøre mit barn ondt, men det irriterer mig, at tankerne dukker op dagligt med uhyggelige tanker og billeder. Hvordan kan man tænke sådanne tanker. Jeg skammer mig og føler lede ved mig selv. Jeg føler, jeg er en mærkelig og ond mor, når jeg kan tænke sådanne tanker.
    Når tankerne kommer, prøver jeg at slå dem hen og tænke, at de kommer, fordi jeg elsker mit barn og derfor er bange for at miste ham. Men jeg synes ikke, det hjælper mig nok.
    Kender andre til dette. Hvad skal jeg gøre for at hjælpe mig selv?
    Kærligst Cirkeline.
    Sidst redigeret af Cirkeline : 24. May 2006 kl. 21:47

Registreringsdato
    Nov 2009
    Lokation
    København

Standard Re: OCD og stress

Hej Cirkeline

Ang det at gør andre skade, skal læse denne tråd: http://debat.ocd-foreningen.dk/showthread.php?t=115
    der kan læse om andre, der er bange for at skade deres nærmeste. Det omhandler næsten altid de nærmeste: familie venner etc...og nogle gange også ens behandler eller andre man har et tillidsforhold til. At ville skade sine nærmeste er desværre 'normalt' blandt de tvangstanker man kan have og det er selvfølge endnu mere pinefuldt, når det er ens nyfødt barn.

Jeg tror at du selv har givet svaret på hvorfor du er blevet mere stresset og depressiv.
    Har du overvejet at stige i medicin igen? Du kan evt. kontakte din behandler om sygdommen i din familien og dine tvangstanker - det kunne måske hjælpe til at gøre dem mindre aangstprovokerende ?

Mads

Registreringsdato
    May 2006

Standard Re: OCD og stress

Kære Mads.
    Mange tak for dit svar. Jeg har ikke nogen behandler. Jeg har liget været på ferie, hvor det er gået godt, så det er sikkert fordi, jeg er stresset. Jeg vil kontakte min egen læge, hvis situationen forværres. Jeg har læst "tråden" og fik megen gavn af dette.
    Kærligst Cirkeline.

Lignende emner

1. OCD, angst og stress - lidt af hvert!
    By 1234 in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 14. May 2008, 17:13
  2. OCD og stress
    By løven in forum At leve med OCD
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 27. October 2006, 00:19
  3. Tvangstanker, stress, udviklingskrise??
    By løven in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 8. March 2006, 21:03
  4. er det ocd eller bare stress?
    By bluesy in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 17. January 2006, 16:23

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg