Hej.
Jeg er lige blevet mor og elsker mit barn over alt på jorden.
Jeg lider af diagnosticeret let OCD-tilstand og tager Cipramil, da jeg også har haft en depression tidligere. Jeg er gået 10 mg ned i Cipramil, så jeg nu tager 40 mg dagligt, da jeg har taget dette i mange år. Kan det være de 10 mg, jeg er gået ned, som har forværret det i sådan en grad. Det er 3 måneder siden, jeg gik ned. Jeg er også meget stresset i øjeblikket pga. sygdom i familien. Måske kan stressen også forværre tilstanden?
Jeg har lidt af let OCD i mange mange år, men har kunnet fungere fin i hverdagen og på arbejdet.
Min OCD piner mig dog meget meget nu. Problemet er, at jeg er bange for at skade mit barn. Jeg ved inderst inde, at jeg aldrig aldrig nogen sinde ville gøre mit barn ondt, men det irriterer mig, at tankerne dukker op dagligt med uhyggelige tanker og billeder. Hvordan kan man tænke sådanne tanker. Jeg skammer mig og føler lede ved mig selv. Jeg føler, jeg er en mærkelig og ond mor, når jeg kan tænke sådanne tanker.
Når tankerne kommer, prøver jeg at slå dem hen og tænke, at de kommer, fordi jeg elsker mit barn og derfor er bange for at miste ham. Men jeg synes ikke, det hjælper mig nok.
Kender andre til dette. Hvad skal jeg gøre for at hjælpe mig selv?
Kærligst Cirkeline.

Besvar med citat