Viser resultater 1 til 8 af 8

Emne: Samtale gruppe, søges

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    nordjylland
    Alder
    38

Standard Samtale gruppe, søges

Jeg hedder Kim, er 32 og har haft ocd siden jeg var omkring 14.

Jeg kunne godt tænke mig at oprette et forum og udveksle erfaringer med behandling af Ocd. Det kan være alt. Adfærds-øvelser, meditation, mindfullness, motion eller selv opfundne måder at leve med ocd på.
    Det kunne være rigtig rart at komme i kontakt med Jer som gerne er i behandling eller er kommet ud af behandling.
    Mange møder, gruppesamtaler handler om ocd og symptomer på ocd. Det er man jo godt klar over når man har det.

Jeg er i behandling, men kommet til et punkt hvor det ikke rykker så meget. Jeg tror det vil hjælpe at snakke med andre og udveksle erfaringer med behandling. Som en slags selvhjælp, men også af interesse for hvordan man kan komme ud af det eller lære at leve med ocd.

På sigt kunne det måske udvikle sig til noget nedskrevet eller materiale og erfaringer med øvelser og træning som andre ocd-patienter kunne få glæde af.

I starten kunne det være i et forum på nettet. Det kunne også være man skulle mødes en til snak og hygge med jævne mellemrum.

Jeg håber der er nogle der kunne tænke sig at prøve at få noget op at stå. ( hvis det ikke allerede finde i forvejen )

Skriv eller ring kaajdk@hotmail.com Tlf. 22243922

Med venlig hilsen

Kim

Registreringsdato
    Apr 2006
    Lokation
    Bornholm
    Alder
    40

Smile Re: Samtale gruppe, søges

Hej Kim

Jeg kan godt forstå dit ønske om at skrive sammen med nogle andre som også lider af OCD. Jeg skriver gerne sammen med dig enten her eller på mail.

nivau3@msn.com

Hilsen Jan

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    nordjylland
    Alder
    38

Smile Re: Samtale gruppe, søges

Det lyder godt Jan, vi kunne evt. oprette en ny tråd der omhandler øvelser, metoder til selvbehandling.

Jeg syntes jeg er gået lidt i stå i behandlingen og kunne godt tænke mig at høre fra andre der måske har det på samme måde.

Hvor længe har du haft ocd og er du i behandling?

mvh

kim

Registreringsdato
    Apr 2006

Standard Re: Samtale gruppe, søges

Hej.

Er du i behandling hos psykolog, psykiater, eller...?
    Jeg skal selv snart starte på medicinsk behandling; zoloft, men ellers ved jeg ikke, da jeg ikke har været til forsamtale endnu. Jeg skal i behandling på klinikken for angst- og personlighedsforstyrrelser i Risskov, det har jeg stor tiltro til - fremfor bare en tilfældig psykiater...:wink:
    Jeg bor i Århus, hvad med jer andre, i fald vi skulle mødes...?

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    nordjylland
    Alder
    38

Thumbs up Re: Samtale gruppe, søges

hej mai

Jeg er i behandling hos en psykiater, eller speciallæge i psykiatri. og i behandling med zoloft. Desuden har jeg deltaget i et kursus i "mindfullness" som kognitiv center i københavn gennemfører.

Det er meditationer og øvelser i at "være i nuet" kort sagt.

Flytter snart til Hobro, men kommer ofte til århus, da min kæreste bor her, det kunne være rigtig godt måske at kunne mødes, hvis vi kunne samle en mindre gruppe og snakke erfaringer med behandling.

mvh

kim

Registreringsdato
    Dec 2006

Standard Sv: Samtale gruppe, søges

Hejsa.. har i startet en samtale gruppe??
    eller er det bare blevet til de 4 indlæg her?
    Mvh

Registreringsdato
    Oct 2006

Standard Sv: Samtale gruppe, søges

Jeg håber, I vil bruge dette forum... jeg er meget interesseret i at læse om jeres idéer til selvbehandling bl.a...

Registreringsdato
    Apr 2006
    Lokation
    Bornholm
    Alder
    40

Red face Sv: Samtale gruppe, søges

Jeg søger nogle personer fra Bornholm som kunne tænke sig at mødes og udvæksle erfaringer om deres OCD, terapi, medicin og alm. problemer i dagligdagen. Da det er en MEGET lille ø vil det selvfølgelig være med respekt for ønsker om evt. diskretion

Jeg er en ung mand på 35 år som siden 15 års alderen har haft tvangstanker/handlinger vedr. snavs. Det er ikke tanken om bakterier og sygdom som fylder i mit hoved men mere alm. Snavs, urent osv.

Hilsen Jan

Lignende emner

1. Første samtale ved psykiateren imorgen! Er nervøs..
    By Mom2-4 in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 7. June 2010, 13:52
  2. Opstartelse af Ocd gruppe
    By Marc in forum Lokalafdelingerne
    Svar: 5
    Nyeste indlæg: 23. January 2010, 19:37
  3. Syntes ikke samtale hjælper.....
    By annet in forum Netværksforum for pårørende til OCD-ramte
    Svar: 4
    Nyeste indlæg: 12. September 2007, 21:13
  4. Gruppe for ægtefæller/kærester til OCD-ramte (Sjælland)
    By Lars in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 27. September 2005, 08:56

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •