Viser resultater 1 til 3 af 3

Emne: Hvordan ved man om medicinen virker???

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Odense

Standard Hvordan ved man om medicinen virker???

Tja...har i mange år været plaget af tvangstanker, men fik først omkr jul stillet diagnosen da jeg endelig tog mig sammen til at gå til lægen.
    Jeg fik først Paroxetin i 6 uger, men det gav intet andet end bivirkninger, og nu er jeg på Fontex på 8. uge. Har i torsdags trappet op til 60 mg.
    MEN jeg er lidt i tvivl om hvordan man kan konstatere om det virker. Jeg syntes ikke jeg kan mærke nogen stor forskel, men omvendt er NOGLE af mine ritualer blevet noget nemmere at komme igennem. Jeg ved dog ikke om det er fordi jeg bare ved jeg får noget eller om det rent faktisk virker, og når min læge spør om jeg kan mærke nogen forskel ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal sige. Han påstår at når det virker er jeg slet ikke i tvivl så hvad skal jeg tro???

Mvh A

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Odense

Standard Re: Hvordan ved man om medicinen virker???

Tjaa.....når der ikke er nogen svar kan jeg da selv komme med et....
    Vil bare lige fortælle at jeg har fået god virkning ud af mine fontex, det tog bare et godt stykke tid.
    Skal begynde i Gruppe-terapi om en måneds tid, så jeg håber det bedste

A

Registreringsdato
    Apr 2006

Standard Sv: Hvordan ved man om medicinen virker???

Som en psykiater engang sagde til mig: "Det er meget svært at vurdere om medicinsk behandling har nogen indvirkning på dig, da din ocd jo er svingende, alt efter hvordan dine livsomstændigheder er generelt, og fordi du jo ikke har tvangstanker - det kan tage meget lang tid at vurdere, om en ændring af din ocd skyldes medicinen eller blot er en følge af en god el. dårlig periode i dit liv...".

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •