Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: Svært!!

Registreringsdato
    Apr 2006

Unhappy Svært!!

Heej
    Jeg er en pige på 15 år og jeg fik OCD da jeg var 9.
    Det har været en rigtig svær tid for mig og min familie og det er det stadig!
    Kunne godt tænke mig nogle at skrive med! Om hvordan det er at have OCD og at skulle hav en sygdom hele livet.. det er ikke sjovt! Så det kunne vbære godt at snakke med nogle der kender til det, man kan få støtte fra en der ved hvordan man har det!:?:
    Håber der er nogle interesserede!

Registreringsdato
    Sep 2005

Standard Re: Svært!!

Citer Oprindeligt indsendt af Sjeice
    Heej
    Jeg er en pige på 15 år og jeg fik OCD da jeg var 9.
    Det har været en rigtig svær tid for mig og min familie og det er det stadig!
    Kunne godt tænke mig nogle at skrive med! Om hvordan det er at have OCD og at skulle hav en sygdom hele livet.. det er ikke sjovt! Så det kunne vbære godt at snakke med nogle der kender til det, man kan få støtte fra en der ved hvordan man har det!:?:
    Håber der er nogle interesserede!
    Hejsa.

Jo det ER svært at have OCD. Jeg har haft det i 25 år nu og lever nogenlunde med det på en lille dosis medicin. Får du nogen behandling ??

mvh, Allan

Registreringsdato
    May 2006

Cool Re: Svært!!

Hej.
    Jeg har haft OCD siden jeg var 14 år. Jeg afsluttede folkeskolen, men efter det er jeg ikke kommet længere - jeg har simpelt hen ikke overskud til det. Min søster fortalte mig at hun havde hørt nogle af vores forældres venner sige at jeg var doven, ikke gad noget og ikke tuer starte på en ny skole, og det gjorde mig ked af det. Jeg kunne ikke forklare, hvad det var jeg følte eller tænkte - men jeg ville gerne. Mine forældre viste heller ikke rigtig hvad der var galt med mig, for jeg kunne ikke forklare det, plus jeg var bange for, de ville sige, at jeg var tosset i hovedet.
    For omkring et halvt år siden brød jeg sammen - jeg viste simpelt hen ikke hvad jeg skulle gøre af mig sig - så min mor tog mig med til en psykolog, og der kunne jeg endelig begynde at snakke om det - og der fandt jeg ud af at jeg havde OCD. Jeg kan endelig tale med mine forældre om det, nu da de også ved hvad der er galt med mig, og jeg er ligeglad med hvad andre siger om mig, for det er ikke min skyld at jeg har OCD - jeg kan ikke gøre for det!

Jeg er lige stoppet hos min psykolog og i stedet startet hos en psykiater. Jeg får medicin og det hjælper.

Hvordan er jeres hverdag??? Jeg synes det er svært at tænke på alle de ting jeg skal gøre inden jeg går i seng. Det kan ta mig op til 2 timer at komme i seng - og det er HÅRDT!!!

Hilsen Karina

Registreringsdato
    Jan 2007
    Alder
    18

Standard Sv: Svært!!

Hejsa.

Jo, jeg synes også at det er hårdt at have OCD..
    Jeg er 12, snart 13år og jeg fik diagnosen OCD som ca. 9årig.
    Tit sidder jeg og tænker på at det er verden mod mig, og jeg føler at jeg på et eller andet plan er helt alene, men nu har jeg lige fået oprettet en bruger her, og jeg håber at
    at det kan hjælpe mig lidt, med at åbne mine øjne, og se at jeg ikke er den eneste. (:
    Denne her besked hjalp dig nok ikke meget, men jeg kan i hvert fald sige, at du er ikke alene, og jeg forstår dig.
    Mvh. Sarah

Lignende emner

1. Hej ny herinde! Svært ved at finde ud af hvordan jeg skal komme videre.
    By Maak in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 26. March 2009, 07:21

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •