Viser resultater 1 til 6 af 6

Emne: Medicin dosis.

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Medicin dosis.

Hej allesammen.

Jeg har et kort spørgsmål. Hvor store doser medicin får I for jeres OCD? Jeg får 150 mg zoloft og synes virkelig det er meget. Tænker meget på, at det da går helt galt den dag jeg skal trappes ud af det. Nu når OCD jo er en "kronisk" lidelse, er det så normalt at man tager medicinen resten af livet? Jeg startede med medicinen pga en depression for 2 år siden.

Kærlig hilsen Pia.

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Pia.

Jeg skal snart starte på Zoloft på højeste dosis i et halvt år til at begynde med for min ocd - på hvilke måder påvirker Zoloften dig :?:

Registreringsdato
    Apr 2006
    Lokation
    Bornholm
    Alder
    40

Standard

Jeg har været i behandling med zoloft i ca 18 md. kun afbrudt i en kort periode hvor jeg fik et kopi produkt som gav mig nogle kedelige bivirkninger og har derfor fået tildelt forhøjet medicintilskud da zoloft er meget dyrt men er også uden bivirkninger.

Min egen læge gav mig 50 mg om dagen fra start af uden den store virkning, men da jeg kom til samtale på psyktiatisk blev dosisen sat op til 150 mg da OCD patienter skal have meget store dosiser for at opnå en effekt sagde psykiateren. Jeg har siden da selv hævet dosisen til 200 mg som har givet mig den bedste virkning.

Jeg har ikke bekymret mig særligt meget om at trappe ned på noget tidspunkt da det for mig gælder om at få et ordentligt liv, om jeg så må tage zoloft resten af mit liv. Jeg er ikke sikker på at jeg kunne holde mit liv ud uden denne behandling.

Samtidig startede jeg på terapi som har givet mig nogle gode råd om hvordan jeg kan undgå mine tvangstanker/handlinger og leve med dem.

Hilsen Jan

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Mai.

Hvis du tænker på bivirkninger ved brug af zoloft, så synes jeg ikke jeg har andet end mundtørhed og nedsat sexlyst (hvilket var et stort problem da jeg fortsat havde min kæreste)

Selvom jeg får 150 mg zoloft (eller kopi-præparat, får det som er billigst) synes jeg fortsat jeg har min OCD, så ved faktisk ikke om denne ville blive værre, hvis jeg ikke fik medicin. Højest sandsynligt.

Kærlig hilsen Pia.

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hejsa... Jan selvmedicinering skal man holde sig fra, man skal altid drøfte dosis med sin behandler, det kan gå grusom galt, hvis man selv hopper op og ned i medicin.
    Personlig har jeg aldrig fået medicin, jeg tåler det ikke, da jeg har en tarmsygdom.
    Jeg klare mig fint uden, den dag i dag. Jeg har været så syg, jeg knap nok kunne forlade mit hjem. Men da jeg ikke kunne tåle medicinen måtte jeg ligesom klare den af andre veje. Jeg ændret bla. min kost det gjorde underværker og så kan jeg kat behandling udenaf, da jeg har gået i det i 3 1/2 år. Så i dag, går jeg ikke i behandling længere, det har jeg ikke behov for, kan selv styre min ocd. Det gjorde jeg heller ikke, da jeg var allermest syg, der var jeg holdt. Jeg kæmpede mig selv tilbage.
    Så man kan få det godt uden medicin. Er stadig syg, har ikke forventninger om jeg nogensinde bliver rask, men min ocd fylder ikke så meget i mit live, at det gør noget. Kan ikke huske jeg har været rask, så ved ikke hvad det er.
    Jeg lader den ikke bare leve sit eget liv, ser den i øjene og tager kampen op hver dag.

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej

Jeg får Zoloft 150mg. Min psykiater vil at jeg skal op på 200mg for at jeg vil kunne få rigtig god gavn af det. Jeg tænker slet ikke på at jeg skal trappe ned igen på et tidspunkt. Jeg tænker det nok nærmere som en livslang behandling. Men min psykiater mener vist godt at jeg kan trappe ned igen på et tidspunkt.

Jeg har det lige som dig Pia, jeg synes også at det er en meget høj dosis, men på den anden side så skal der jo en høj dosis til når man lider af ocd.

Lignende emner

1. Bivirkninger ved øget dosis?
    By Sofie in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 13
    Nyeste indlæg: 17. February 2008, 11:07

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •