Side 1 af 2 1 2 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 20 af 34

Emne: Min frygt for pædofili

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Min frygt for pædofili

Hej.
    Jeg er en ung kvinde på 25 år. Jeg har fornyeligt fået konstateret OCD. Dette er lidt sent syntes jeg selv, jeg har haft det underligt siden teenageårene. Generelt var jeg enormt bange for menesker. Troede de var onde, ude efter mig. :evil: Jeg har opsøgt egen læge tre gange og psykolog en gang. intet hjalp og efterhånden gav jeg op. Jeg fik en datte for halvandet år siden, under graviditeten blev jeg pludselig bange for at jeg var pædofil. det blev kun være efter hun var blevet født. Jeg er også bange for pludselig at gå afmok og slå hende. når hun er irriterende. jeg har aldrig slået hende, eller misbrugt hende! er der nogen som kender til denne slags tvangstanker :?: :oops: Er jeg bare alene, føler mig klam, hader mig selv og mit liv.... Elsker selvfølgelig min datter, kan bare ikke overskue hende. :cry:

Registreringsdato
    Nov 2009
    Lokation
    København

Standard Re: Min frygt for pædofili

Citer Oprindeligt indsendt af Noelle
    Hej.
    Jeg er en ung kvinde på 25 år. Jeg har fornyeligt fået konstateret OCD. Dette er lidt sent syntes jeg selv, jeg har haft det underligt siden teenageårene. Generelt var jeg enormt bange for menesker. Troede de var onde, ude efter mig. :evil: Jeg har opsøgt egen læge tre gange og psykolog en gang. intet hjalp og efterhånden gav jeg op. Jeg fik en datte for halvandet år siden, under graviditeten blev jeg pludselig bange for at jeg var pædofil. det blev kun være efter hun var blevet født. Jeg er også bange for pludselig at gå afmok og slå hende. når hun er irriterende. jeg har aldrig slået hende, eller misbrugt hende! er der nogen som kender til denne slags tvangstanker :?: :oops: Er jeg bare alene, føler mig klam, hader mig selv og mit liv.... Elsker selvfølgelig min datter, kan bare ikke overskue hende. :cry:
    Hej Noelle
    Det er nogle frygtelige tvangstanker du har. Tvangstanker om at gøre andre fortræd er nogle af de mest angstprovokerende man kan have.
    For det første vil jeg råde dig til at kontakte en psykiater, således at du kan komme i behandling. Du kan kontakte en af OCD-foreningens kontaktpersoner, der kan hjælpe dig med at finde en behandler i det område, hvor du bor. Du kan også kontakte Rigshospitalets Psykiatriske afdeling, der lige har åbnet en OCD-klinik med ambulant behandling www.angst.rh.dk - der står ikke noget om OCD, men der gælder det samme som ved angstbehandling, se endvidere afsnittet "Henvisning, visitation og behandling"
    Hvis psykiateren eller RH ikke kan tilbyde individuel psykoterapeutisk behandling bør du kontakte en psykolog, der kan hjælpe dig til at styrke dit selvværd, når behandlingen af dine tvangstanker er begyndt at virke.

Jeg har talt med flere som har tvangstanker omkring pædofili og at gøre deres børn fortræd. Det var meget angstprovokerende for dem og de var meget bange for tale med andre om det fordi folk måske vil misforstå det.
    Hvis det kan trøste dig lidt, så er du ikke den eneste der pines af tvangstanker med den form for indhold.

Du kan finde beskrivelser om det i litteraturen:
    For eksempel omtaler Bolwig og Steno i bogen 'Når ritualerne tager magten' 2002, side 106, en case:

"En 32-årige kvinde havde den tilbagevende tanke, at hun ville stikke en kniv i sit barn. Hun havde ingen ritualer. Der var udelukkende en voldsom frygt for at skade barnet, selvom hun højlydt og under stor affekt med gråd bedyrede, at det var det sidste i verden hun kunne gøre."

Jeg håber dette var lidt hjælp.

Med venlig hilsen
    Mads Jensen, administrator

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Tak!

Hej mads.
    Tak for dit svar, det var en stor hjælp at høre at jeg ikke er alene om de ækle tanker. Jeg har heletiden vidst at nogen menesker er bange for at gøre skade på deres børn, jeg syntes bare at der er anderledes for mig. Pædofili er virkelig det klammeste.

Jeg er i kognetiv terapi, problemet er bare at jeg kommer væk fra modbeviserne, ca. efter en ugestid, og så begynder jeg i det samme igen. Eller finder noget nyt. Jeg kan desvære ikke gå der oftere da 700 dkk. er mange penge.
    Jeg går også hos en psykiater og får lithium-(tror det staves sådan) det virker bare ikke endnu. Jeg er oppe på 60 mg. Det lyder også bare som om at der er dårlige ods for ocd'ere?!?
    Mine tanker leger med mig og alt kan fordrejes til noget negativt. Det sidste jeg kom på er at min psykiater tror at jeg måske er pædofil. (han spurgte om min datter udvikler sig normalt.)

Er der en vej ud af dette helvede. Jeg tør ikke at gå til kommunen og spørge om tilskud til mere terapi. Er bange for at de vil tvangsfjerne min datter hvis de finder ud af jeg har ocd. Kan min læge hjælpe via sygesikringen? Jeg vil så gerne begynde at læse igen. Jeg er bare bange for at tankerne ikke giver mig plads. Lyder dette overhovedet som ocd?

Håber du kan svare, undskyld jeg er så belastende.

Venlig hilsen
    Noelle :roll:

Registreringsdato
    Nov 2009
    Lokation
    København

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Anonymous
    Hej mads.
    Tak for dit svar, det var en stor hjælp at høre at jeg ikke er alene om de ækle tanker. Jeg har heletiden vidst at nogen menesker er bange for at gøre skade på deres børn, jeg syntes bare at der er anderledes for mig. Pædofili er virkelig det klammeste.

Jeg er i kognetiv terapi, problemet er bare at jeg kommer væk fra modbeviserne, ca. efter en ugestid, og så begynder jeg i det samme igen. Eller finder noget nyt. Jeg kan desvære ikke gå der oftere da 700 dkk. er mange penge.
    Jeg går også hos en psykiater og får lithium-(tror det staves sådan) det virker bare ikke endnu. Jeg er oppe på 60 mg. Det lyder også bare som om at der er dårlige ods for ocd'ere?!?
    Mine tanker leger med mig og alt kan fordrejes til noget negativt. Det sidste jeg kom på er at min psykiater tror at jeg måske er pædofil. (han spurgte om min datter udvikler sig normalt.)

Er der en vej ud af dette helvede. Jeg tør ikke at gå til kommunen og spørge om tilskud til mere terapi. Er bange for at de vil tvangsfjerne min datter hvis de finder ud af jeg har ocd. Kan min læge hjælpe via sygesikringen? Jeg vil så gerne begynde at læse igen. Jeg er bare bange for at tankerne ikke giver mig plads. Lyder dette overhovedet som ocd?

Håber du kan svare, undskyld jeg er så belastende.

Venlig hilsen
    Noelle :roll:
    Ang. psykologbehandling: Desværre har man i Danmark ikke krav på psykologhjælp, når man er psykisk syg - det er kun pårørende til psykisk syge, der kan få hjælp via sygesikringen. Man kan søge kommunen om tilskud, men det er meget vanskeligt at få hjælp. Typisk vil de henvise til psykiatere, der ordinerer medicinsk behandling og ofte ikke har tid til og uddannelse i kognitiv adfærdsterapi.
    Du kan prøve at få din praktiserende læge og psykiater til at indstille til kommunen at du får tilskud til psykolog. Endvidere kan du også snakke med dem om revalidering, så du kan genoptage dine studier.

Jeg ved ikke hvorfor din psykiater har sat dig i lithiumbehandling.
    Den typiske medicinske behandling af OCD foregår med SRI præparater (også kendt som lykkepiller), for eksempel Zoloft, Seroxat, Fontex, Cipramil, Fevarin, Anafrenil.....og der er sikkert flere. Envidere anvender såkalte boostere til at forbedre virkningen af SRI'erene og til at dæmpe angsten, det kan for eksempel være Lamictal, der er et præparat der normalt anvendes til behandling af epilepsi, de gives i lav dosis set i forhold til hvad de normalt gives i.
    Du kan evt. tage en snak med din psykiater om justering af din medicin, så I sammen kan finde et præparat, der har en virkning på dine tvangstanker.

Der er et par artikler, jeg lige vil gøre dig opmærksom på:

Treating Morbid Obsessions
    http://www.homestead.com/westsuffolk...at_Morbid.html

Fred Penzel nævner ikke pædofili, men som har skriver, så er det jo alt det grummeste og forbudte man kan have tvangstanker om. Jeg tror, at en af årsagerne til at for eksempel pædofile tvangstanker ikke er nævnt så ofte i litteraturen, er at folk ikke tør nævne det over for deres behandler, det samme gælder sikkert tvangstanker om at slå sine børn ihjel.

Mange OCD-ramte hjælpes ikke
    http://www.lap.dk/blad/02/1/ocd-ramte_hjaelpes_ikke.htm
    Lidt om paragrafer og sociale ydelser.

Du er velkommen til at skrive hvis du har sørgsmål

Med venlig hilsen

Mads Jensen, administrator

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

det er ikke lithium jeg får, men flutin som vidst også skulle være ligesom fontex... ved ikke hvor min hjerne var da jeg skrev dette... anyway, Mange tak for svaret!

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

hei jeg er norsk, men det var godt å se at det er flere som har det samme som meg

min største frykt er også pedofili, jeg har hatt ocd siden jeg var 14

jeg har en episode som jeg ikke får ut av hodet, selv om episoden ikke var noe galt så er jeg livredd for å ha gjort et overgrep for da klarer jeg ikke å leve med meg selv.

har hatt denne frykten i flere år

ocd i forhold til pedofili er nok det verste innen ocd, for jeg har hatt alt innenfor ocd-verden

Registreringsdato
    Jul 2005

Standard

:shock: blev jo helt chokket over at høre at det ikke kun er mig :oops:

Alle mine veinder har børn, og min værste frygt er at gøre mit (når jeg engang og hvis jeg bliver mor) eller deres barn fortræd.. for jeg er sikker på jeg gør det!!

Når jeg passer min nevø.. forstiller jeg mig, at der sker ham noget meget ondt.. Jeg ved jeg IKKE kunne finde på at gøre ham fortræd men ..:cry:

Specielt når børn er helt små, forstiller jeg mig at jeg taber dem ud på vejen og der kommemr en bil.. eller jeg taber dem og ... ej.. puha....

Den tvangstanke.... slider mig op på 10 min nogle gange..... for den modstrider jo lidt mine andre.

Hvis jeg ikke.... så dør..... nu det mere min tanke er DET MÅ DU IKKE!!!! :shock: total fustrerende..

Det er simpelhen første gang jeg siger det højt, fordi jeg flover mig over jeg kan tænke sådan.. men sådan tænker jeg.... Hvordan kan man være et godt mennske og så tænke at det barn man holder kært sker dem noget SÅ grusomt.. :roll:

Håber ikke jeg lyder for tosset.....

:(
    Some people fear the death...

- I don\'t!

I fear missing the living...

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

det kender jeg ALT til...jeg er så bange for at...ja gøre mine forældre virkelig ondt :( men kunne aldrig nogensinde finde på det!
    så du er bestemt ikke alene! og forstår dig fuldt ud.

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej , jeg har også altid haft disse tvangstanker om at gøre min søn fortræd og jeg har altid HADET at røre ved hans kønsdele....(!!!!!) Da han var et halvt år åbnede jeg hans ble og hans diller stod lige ud i luften, i kan tro jeg skyndte mig at få lukket bleen igen!!Min mand var ved at dø af grin over mig, men jeg vidste faktisk ikke at et så lille barn kunne få rejsning, så jeg blev helt forskrækket/ bange.

Jeg har stadig tvangstanker om ikke at være en god nok mor- mit liv går KUN op i at gøre det godt nok for min søn....Så meget at jeg tror jeg skræmmer folk fra mig. FOr jeg tænker hele tiden på ham, om jeg gør det godt nok------Og at det er synd for ham at han har en trist mor med angst/ocd...og nok også depression.

nå, men du skal bare vide, at du ikke er alene med dine tanker.

Og jeg tror egentlig ikke, at pædofile er bange for deres lyster- de lever dem bare ud og synes vel at det er helt "normalt"

Så jeg tror ikke man bliver pædofil bare sådan lige- man har jo altså kontrol over sine handlinger!!

knus

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Jeg har også levet et stykke tid med frygten for at være pædofil... jeg får koldsved eller sådan noget lignende når jeg tænker på det. Jeg får ubehagelige tanker på de mest underlige tidspunkter. Heldigvis glemmer jeg det nogen gange, men så popper de op i bevidstheden senerre på dagen og siger "Hey! Du havde glemt os! Nu kommer vi lige tilbage for at fucke dig lidt mere op!". Det er dybt frustrerende! Jeg tror min frygt startede engang jeg arbejdede i en børnehave. En dag da jeg sad på en stol kom tre piger der jagtede hinanden løbende hen til mig og begyndte at kravle rundt på mig. De satte deres hænder overalt på mig og lige pludselig, som et lyn fra himlen, fik jeg en vildt ubehagelig fornemmelse og jeg skyndte mig at sige at de skulle stoppe og kravle ned! Op til det punkt, havde jeg aldrig skænket pædofili en tanke, men jeg var chokeret hele dagen bagefter... og har været det lige siden. Det er nok tre år siden nu. Nu kan jeg ikke lade være med at tænke på om den hændelse kickstartede en eller anden skridbane... jeg hader at tænke på det og ville ønske jeg aldrig havde arbejdet i den måned i børnehaven. Nogen gange tør jeg slet ikke kigge på børn fordi jeg er bange for at tænke på den forfærdelige mulighed at jeg måske er dybt afvigende i min natur... skal man snakke med sin læge om det her som så vil sætte mig i kontakt med en psykolog eller hvordan fungerer det??

Registreringsdato
    Jul 2005

Standard

:cry: Kan godt forstå din bekymring....

Jeg ved personligt ikke rigtig hvad jeg skal sige :oops: andet end at tage til din læge og få en henvisning til en psykolog... :wink:

Jeg tror ikke du ér eller skal være bange for at have pædofile tendenser. Tror mere at det er angsten for det, der giver dig den tvangstanke, at du NOK er det, fordi du er bange...

:roll: Giver jeg mening!?....

:arrow: Mit råd er ; Opsøg din egen læge og sig at du kæmper med nogle ting i din hverdag, du føler du har behov for at tale om og så få en henvisning.

Evt en åbenhenvisning så du selv kan ringe rundt til forskellige psykologer og høre hvem du hurtigst kan komme til :wink:

For der er desværre Uhyrlig lange vente lister ofte :| men slå dig ikke ud af det :!:

Personligt har jeg ventet i laaaaaaaaaaaang tid for at komme til de kloge. Men er så glad for jeg ikke har givet op, for jeg har det så meget bedre den dag idag med mine angst anfald samt OCD. :wink:

Ved ikke om jeg har hjulpet eller gjort dig mere forvirret, håber på det første, men det er ihvertfald mit råd... :wink:

Skulle der ellers være noget så skriv løs her inde, vi kæmper alle sammen med forskellige ting, og tit sidder der nogle med nogle gulkorn man kan bruge...

Klemmer :wink:

- I don\'t!

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Tusind tak!! Jeg vil gøre som du foreslår.

Tak endnu engang!

Registreringsdato
    Jul 2005

Standard

:mrgreen: DVSL :wink:

- I don\'t!

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

HEJ

Jeg synes også du skulle opsøge en behandler.
    Psykolog (som er dyr, hvis du selv skal betale) ?
    Psykiatere er gratis, men meget forskellige.
    Distriktpsykiatri, (gratis) har MÅSKE ikke særlig stor viden og forståelse
    omkring OCD. :roll:

Derfor er det vigtig at finde en du har TILLID til !!

(En psykolog er den bedste hjælp for mig)
    Jeg har ikke haft lang ventetid, "3 til 4 uger er det meget ? "
    (har prøvet det hele)

:) God idee`at se i Ocd-behandlerliste. :)

Hilsen fra Tina.

Registreringsdato
    Jul 2005

Standard

Cool tina du havde lidt mere specifikke ting omkring de forskellige ting....

Jeg ventede dog på Psykolog i små 11 måneder.. :shock: men igen det er så Forskelligt...

- I don\'t!

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    København

Standard

Hej Eoa.
    Kender dine tanker, jeg har selv haft dem. De er rædsomme og æder en op indvendigt. Lad mig starte med at sige at pædofili ikke er noget man pludselig bliver. En pædofil person vil ikke kunne stå imod at gøre overgreb på børn, dårlig samvittighed eller ej. Pædofili er en sygdom uden behandlingsmuligheder.

Nogen med OCD tror de pludselig er homosexuelle, på trods af at de elsker det modsatte køn og aldrig har haft lyst til deres eget. Andre tror at de kan finde på at stikke deres børn ihjel, derfor låser de knive inde og sådan. Nogen tror at hvis de tænker en tanke vil det ske, osv. Der er ingen grænser for hvor lede og grimme tankerne kan være. Det er de værste ting man kan fortstille sig!
    Personligt ville jeg jo ikke være bange for at jeg var homosexuel, det ved jeg at jeg ikke er, hvorfor skulle jeg så kunne blive pædofil?- fordi det var min værst tænklige tanke.

Jeg kan forklare dig at grunden til tanken popper op igen, er fordi du tjekker om den stadig er der. Jeg gjorde det selv, og kommer stadig til det nu, selv efter at jeg er overbevist om at jeg ikke er pædofil.

Næst, jeg vil virkelig anbefale dig at komme i kognitiv terapi, så du kan komme igang med at lave alternative teorier til tanken om at du er pædofil. Hvis du ikke har en diagnose, ville jeg få mig en. Den er dog ikke nødvendig for behandlingen, hvis du og din Psykolog er overbevist om det er OCD du lider af.(jeg tror det er OCD)

For at få en diagnose, er du nødt til at gå til lægen og få en henvisning til en psykiater. der er til tider lang ventetid på sådan en, men der kan du jo sagtens starte op i terapien. Find en kognitiv terapeut=psykolog, som kender til OCD.

der er mange. så du kan bare vælge en som ikke har for lang ventetid.

Du er verken sindsyg eller pædofil.

Jeg føler virkelig med dig.
    KNUS.

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    København

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Cruz
    :cry: Kan godt forstå din bekymring....

Jeg ved personligt ikke rigtig hvad jeg skal sige :oops: andet end at tage til din læge og få en henvisning til en psykolog... :wink:

Jeg tror ikke du ér eller skal være bange for at have pædofile tendenser. Tror mere at det er angsten for det, der giver dig den tvangstanke, at du NOK er det, fordi du er bange...

:roll: Giver jeg mening!?....

:arrow: Mit råd er ; Opsøg din egen læge og sig at du kæmper med nogle ting i din hverdag, du føler du har behov for at tale om og så få en henvisning.

Evt en åbenhenvisning så du selv kan ringe rundt til forskellige psykologer og høre hvem du hurtigst kan komme til :wink:

For der er desværre Uhyrlig lange vente lister ofte :| men slå dig ikke ud af det :!:

Personligt har jeg ventet i laaaaaaaaaaaang tid for at komme til de kloge. Men er så glad for jeg ikke har givet op, for jeg har det så meget bedre den dag idag med mine angst anfald samt OCD. :wink:

Ved ikke om jeg har hjulpet eller gjort dig mere forvirret, håber på det første, men det er ihvertfald mit råd... :wink:

Skulle der ellers være noget så skriv løs her inde, vi kæmper alle sammen med forskellige ting, og tit sidder der nogle med nogle gulkorn man kan bruge...

Hej cruz,
    Mener du ikke en psykiater, dem er der somregel lang vente tid og de er gratis, de kan ordinere medicin, det kan en psykolog ikke?!?

Man kan kun få en henvisning til en psykolog hvis man går ind under helt specifikke punkter. tror der er ti hvor du skal kunne opfylde et.
    Det er gerne en traumatisk oplevelse så som dødsfald, sexovergreb inden for det sidste år, abort efter 3. mdr.
    og andre... Jeg har selv prøvet at få sådan en, det er stort set umuligt. I danmark ser staten kun medicin som en god behandling på psykiske sygdomme og lægerne deler ikke henvisningerne ud viligt.
    Ved ikke om det var det du mente, men hvis du har fået en henvisning til en psykolog grundet OCD, vil jeg meget gerne vide hvordan.

Knus ,og fedt støttende svar du gav iøvrigt.

Registreringsdato
    Jul 2005

Standard

HOV for søren :oops: jow jow Psykiater!!!

Det er det med at skrive rigtigt ikk........ sorry.. :oops:

Men jow psykiater, men som du selv siger det koster , og det er desværre ikke alle der har råd til en psykolog, og at få penge af komunen er nærmest umuligt i NOGLE kommuner, ihvertfald min :cry:

Men helt klart en Psykolog (kognitiv) mener jeg er det beste, men desværre er der kun nogle af os der har mulighed/råd til en....

tak for rettelsen :mrgreen:

NB: forresten så fik jeg afslag og at vide at jeg IKKE kunne få penge til at komme på fobiskolen MEN jeg ankede den og fik mit ja :!: :!:

Juhuuuu.. gået i behandling i snart 1 månede. Men er der nogen der sidder der ude og ikke ved hvordan og hvorledes osv.. så ring evt til fobiskolen i kbh og sig i vi tale med en der kan hjælper, de virkelig søde! og ja uanset om du er i kbh elller i det mørke jylland, har de nok et forslag til hvad du kan gøre :wink:

- I don\'t!

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Re: Min frygt for pædofili

Citer Oprindeligt indsendt af Noelle
    Hej.
    Hej!
    Da jeg blev ramt af ocd for 3 år siden, var jeg 19 år og var au pair, hvor jeg passede en pige på 6 år. Jeg blev oså pludselig ramt af frygtelige tanker om at være pædofil. Jeg var rædselsslagene! Tankerne myldrede rundt konstant, og jeg skammede mig og var overbevist om, at jeg var det værste menneske i hele verden. Efter jeg blev ramt af disse voldsomme tvangstanker, startede et ocdhelvede, som ingen ende synes at ville tage. Mødte et psykiatrisk system, som gav mig forkerte diagnoser og medicin, som jeg kun fik det værre af. Nu sidder jeg her 3 år senere og er i fuld gang med et behandlingsforløb på angst - og ocdklinikken i Søborg. Jeg får kognitiv adfærdsterapi, uden medicin, og jeg har allerede rykket mig mere på de 6 timer, jeg har gået dér end på de to år hos psykiaterne. Man kan blive rask, det er jeg helt overbevist om. Det handler bare om at finde de rigtige til at hjælpe, jeg har fundet mit i det private sysyem, fordi det offentlig ikke kunne hjælpe, der hvor jeg var. Det har været en kamp at skulle igennem det økonomiske, men det kan slet ikke måles med den gevinst det allerede er for mig. jeg er på vej ud af ocdhelvede. Hvis kommunen ikke vil hjælpe, kan man altid låne et eller andet sted! Klø på. Og du er ikke alene, vi er rigtig rigtig mange! Charlotte

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Tak foralle jeres råd! Det er rart at høre fra andre der kender til de samme følelser.

Der er noget jeg har gået og tænkt på... jeg bor sammen med min kæreste og jeg har helt vildt meget lyst til at fortælle hende om det her, men frygter at hun bliver skræmt (I ved vel hvad jeg mener). Jeg føler jeg lyver overfor hende ved ikke at delagtiggøre hende i mit problem... er det noget man burde vente med til man har snakket med en ekspert eller kunne det være givtigt at gøre det nu?? Jeg tror det ville lette mit sind... hun spurgte mig faktisk igår, som et udslag af at have læst en artikel eller et eller andet, om jeg kunne finde på at være pædofil. Det var meget surrealistisk! Måske et tegn til at jeg skulle fortælle hende om mine tanker... jeg elsker hende og tror ikke hun vil forlade mig eller sådan noget, men stadig... jeg vil hellere bære rundt på det indeni end skræmme hende væk.

Lignende emner

1. opblussen af frygt efter start på ritalin
    By Simone in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 18. April 2006, 20:29
  2. Andre med frygt for at bryde love?
    By løven in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 26. July 2005, 22:05

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar