-
Angst for tyggegummi...
Hej allesammen!
Da jeg var tre år gammel, sagde min mor til mig, at jeg ikke måtte sove med tyggegummi i munden, så jeg lagde det på hovedpuden. Da jeg vågnede den efterfølgende morgen, var mit flotte røde og krøllede hår klar til at blive barberet af, da jeg havde tyggegummi overalt.
Siden den dag har jeg ikke rørt tyggegummi. Hvis jeg er i nærheden af folk, der gnasker det der ulækre stads, holder jeg gange enkelt vejret af frygt for lugtgener, jeg tør ikke at røre ved alt, hvad der bare minder om tyggegummi, og på fortovene går jeg ganske elegant udenom alle tyggegummiklatterne. Har jeg OCD, eller er det bare een eller anden mærkelig fobi???
Venlig hilsen
Anti-tyggeren
-
Hejsa... Har aldrig hørt om andre der havde problemer med tyggegummi i forbindelse med ocd. Har selv haft tyggegummi i håret som barn, men ikke noget der har gjort mig bange for det. Er det kun det du er angst for eller har du andre symtomer?
-
Angst for tyggegummi
Hejsa!
Jo, min angst for tyggegummi medfører, at jeg ikke tør røre, smage eller lugte til ting, der har med pebermynte, menthol og eucalyptus at gøre. Derfor kan jeg for eksempel kun benytte mig af een slags tandpasta, og min kæreste er dødsdømt, hvis han rører tyggegummi.
Jeg er ikke bange for at blive smittet med noget, men jeg er angst for at røre ved ALT, hvad der har det mindste med tyggegummi at gøre - det er ULÆKKERT!!!
Er jeg bare lidt småsær, eller er det måske en mild form for OCD? Jeg er bestemt ikke ude efter en diagnose, jeg kan klistre på bagdelen. Jeg er blot ude efter vished :0)
Venlig hilsen
Anti-tyggeren
-
5. January 2007, 11:41
Sv: Angst for tyggegummi...
jeg har det på fuldstændig samme måde... og jeg ved der også er en anden end mig der har det...
det er ikke nogen speciel oplevelse der har gjordt det, men har ikke rørt tyggegummi i 7 år... det er det værste men der er ingen det forstår det.
ville også gerne vide om det har et navn eller noget
Hilsen Lisa
Regler for indlæg
- Du kan ikke oprette nye tråde
- Du kan ikke skrive svar
- Du kan ikke indsende vedhæftninger
- Du kan ikke rette dine indlæg
-
Forum regler