Viser resultater 1 til 8 af 8

Emne: Hvordan kan jeg være behjælpelig som lærer...?

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Hvordan kan jeg være behjælpelig som lærer...?

Hejsa!

Jeg sidder lige nu med mit eksamensprojekt i psykologi på lærerseminariet, og jeg har valgt at skrive om OCD. Det betyder, at jeg har læst al den teori, der findes om OCD, men i mine øjne er teori ikke nok, hvis man tager i betragtning, at jeg vil have et stort ansvar overfor mine elever, når jeg selv står derude i den virkelige verden.
    Jeg skriver ud fra en problemformulering, der lyder: "Hvad er OCD, hvilke konsekvenser kan OCD medføre, og hvorledes bør jeg som kommende lærer agere overfor en elev med OCD?"
    Jeg er meget interesseret i at vide, om der er noget, jeg som kommende lærer skal være særlig opmærksom på, hvis jeg har en elev med OCD, og hvordan kan jeg hjælpe eleven til at få det så godt som overhovedet muligt i skoletiden - også i frikvarterene? Jeg har læst, at mange elever, der har OCD, bliver mobbet og derfor bliver væk fra skolen, er det rigtigt? Hvis det er tilfældet, er det jo enormt vigtigt, at alle lærere kender til OCD!
    Hvis der er nogen derude, der kunne tænke sig at hjælpe mig med at få skolen til at tage et ansvar, så svar endelig på dette indlæg. Jeg er nemlig ud af den mening, at man skal have det godt, for at man overhovedet kan lære nogetsomhelst :0) Det er lige meget, om du er ung eller ældre, bare jeg måske kunne få lidt viden fra den virkelige verden og måske en personlig beretning i dette forum om, hvordan du eller I oplever/oplevede din/jeres skoletid samt hvilken rolle jeg vil få i forhold til OCD.
    De venligste hilsener
    En lærerstuderende, der gerne vil sikre, at alle elever - OCD eller ej - har det godt, mens de går i skole :0)

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard min hjemmeside...

Hej med dig.

Du kan eventuelt læse lidt på min hjemmeside. Jeg ved ikke, om der står noget, der kan være dig til hjælp, men det er en mulighed. Adressen er: www.ocd-inderstinde.dk
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Jeg takker...

Hejsa!

Mange tak, for din henvisning til egen hjemmeside.

Jeg sidder her og får helt dårlig samvittighed over, at mit eksamenprojekt fylder så meget i min bevidsthed, dine beretninger taget i betragtning - du har godt nok været meget igennem.

Jeg læste eet af dine digte og tænke på, om jeg måske må plukke lidt derfra, så jeg har noget konkret fra "den virkelige verden" til eksamen? Det er bare så min underviser og censor kan se alvoren i min problemstilling.

Hvordan oplevede du, dine lærere tog imod dig, da OCD'en startede, eller var dine tanker og handlinger noget, du holdte for dig selv?

Hvis ikke du har lyst eller mod på at svare på mine meget direkte spørgsmål, er det helt okay, men jeg mener bare, som du selv skriver på din hjemmeside, at der skal gøres noget i samfundet - herunder på skolerne. Og hvis der skal gøres noget indenfor skoleregi, er det vigtigt, at jeg har en dybdegående viden om, hvordan dine eller andres oplevelser med OCD i skoletiden har været eller er.

Venlig hilsen

Den lærerstuderende

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard skriv på min mail

Hej igen.

Jeg vil gerne hjælpe dig, men jeg vil gerne have lov at svare dig over mailen i stedet.

Du kan skrive til mig på lisbeth@ocd-foreningen.dk
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Du er en skat!

Hej igen!

Mange, tak, fordi du vil stille din mail til rådighed :0)

Jeg har meget travlt med alle mine eksamener lige nu, men jeg skriver til dig snarest.

De venligste hilsener

En lærerstuderende, der gerne vil gøre en forskel :0)

Registreringsdato
    Apr 2006

Standard Re: Hvordan kan jeg være behjælpelig som lærer...?

jeg synes det er godt at der er flok der vil hjælpe dem der har ocd, ocd er noget mærkligt noget det ved jeg da jeg selv har haft meget af det

Registreringsdato
    Jun 2006
    Lokation
    København
    Alder
    22

Standard Re: Hvordan kan jeg være behjælpelig som lærer...?

Hej.

Jeg er en pige på 16.
    Det var mærkeligt for mig at læse dit indlæg, fordi jeg aldrig nogensinde har tænkt på hvad der ville være sket hvis mine lærere havde opdaget mine tvangshandlinger. Jeg har været meget plaget af tvangshandlinger siden jeg var omkring 9 år gammel. Mine forældre viste ikke hvad de skulle stille op selvom jeg prøvede at snakke med dem om det. Jeg tog det op igen sidste sommer og der greb de ind og har støttet mig meget.

Jeg tænker på hvad der var sket hvis en lærer havde grebet ind tidligere. Eller måske bare havde fortalt om OCD i en undervisningstime.

Men jeg forestiller mig, at det må være utroligt svært at gennemskue at en elev kæmper med tvangshandlinger eller angst.
    Jeg selv var altid glad i skolen, og ingen ville kunne få den tanke at jeg var led og ked af nogle tvangshandlinger og nogle ubehagelige tanker.

Det bedste du kan gøre er, tror jeg, at undervise i det,. Bare en enkelt time eller to. Gøre eleverne opmærksomme på, at det ikke er en psykisk sygdom, og noget man kan komme af med mere eller mindre. Jeg tror du får nogle gode spørgsmål.

Og så måske flette ind at man altid kan komme til dig på lærerværelset., Jah jeg ved ikke. Jeg ville ihvertfald have ønsket mig lidt undervisning. Også hvis elever uden nogen grad af OCD skulle komme til at kende nogen med OCD, at de har lidt viden med sig.

Jeg synes det er dejligt at du skriver her, og jeg håber ikke, at det er for sent at svare!

Mange hilsner ida.

Registreringsdato
    Oct 2006

Standard Sv: Hvordan kan jeg være behjælpelig som lærer...?

Til den anonyme og til Idaida.

Hvor var det godt, at læse jer...

Til den anonyme, kunne jeg godt tænke mig, at høre mere om det, du fandt frem til.

Til Idaida... tak for dit indlæg... Jeg tror at tit er det bedst, at bruge en time på det, der gør en elev "anderledes".. være sig et tab, en sygdom, eller andet...

Lignende emner

1. Kan det være?
    By JMRC in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 9. May 2007, 04:32
  2. Kan det være?
    By JMRC in forum Blandede bolsjer
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 9. May 2007, 01:04
  3. Hvordan kan jeg være behjælpelig som lærer...?
    By løven in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 8. April 2006, 17:57

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •