Hejsa!
Jeg sidder lige nu med mit eksamensprojekt i psykologi på lærerseminariet, og jeg har valgt at skrive om OCD. Det betyder, at jeg har læst al den teori, der findes om OCD, men i mine øjne er teori ikke nok, hvis man tager i betragtning, at jeg vil have et stort ansvar overfor mine elever, når jeg selv står derude i den virkelige verden.
Jeg skriver ud fra en problemformulering, der lyder: "Hvad er OCD, hvilke konsekvenser kan OCD medføre, og hvorledes bør jeg som kommende lærer agere overfor en elev med OCD?"
Jeg er meget interesseret i at vide, om der er noget, jeg som kommende lærer skal være særlig opmærksom på, hvis jeg har en elev med OCD, og hvordan kan jeg hjælpe eleven til at få det så godt som overhovedet muligt i skoletiden - også i frikvarterene? Jeg har læst, at mange elever, der har OCD, bliver mobbet og derfor bliver væk fra skolen, er det rigtigt? Hvis det er tilfældet, er det jo enormt vigtigt, at alle lærere kender til OCD!
Hvis der er nogen derude, der kunne tænke sig at hjælpe mig med at få skolen til at tage et ansvar, så svar endelig på dette indlæg. Jeg er nemlig ud af den mening, at man skal have det godt, for at man overhovedet kan lære nogetsomhelst :0) Det er lige meget, om du er ung eller ældre, bare jeg måske kunne få lidt viden fra den virkelige verden og måske en personlig beretning i dette forum om, hvordan du eller I oplever/oplevede din/jeres skoletid samt hvilken rolle jeg vil få i forhold til OCD.
De venligste hilsener
En lærerstuderende, der gerne vil sikre, at alle elever - OCD eller ej - har det godt, mens de går i skole :0)

Besvar med citat