Viser resultater 1 til 2 af 2

Emne: OCD og trang til at tælle kalorier.

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard OCD og trang til at tælle kalorier.

Hej alle som læser i dette forum.

Jeg er en kvinde på 25 år.

Min OCD omhandler bla. angsten for at blive overvægtigt. Jeg må ikke trække vejret ind når jeg ser på en overvægtig, eller når jeg ser på noget mad som er usundt. Hvis jeg gør det, betyder det, at jeg bliver overvægtig. Jeg ved, at det lyder fjollet, men det er altså sådan min OCD kommer til udtryk (jeg er i behandling, men synes det er svært)

Mit spørgsmål er: Kan ens OCD udvikle sig til en lettere form for spiseforstyrrelse. Jeg tænker hele tiden i kalorier: "Nu har jeg spist så meget til morgen, så må jeg få så meget til frokost, og så har jeg ca. så meget tilbage til aften osv osv. Hvis jeg spiser et stykke kage i skolen, tænker jeg: Åh nej, og modregner det i kalorieregnskabet, så det stemmer overens, eller motionere lidt ekstra. (Jeg er normalvægtigt i den lave ende)

Det er vigtigt for mig at pointere, at jeg ikke kaster op eller sulter mig, men tankerne om kalorier popper hele tiden op, og giver mig en eller anden form for kontrolfølelse i kroppen. Jo mere kontrol, desto bedre får jeg det...... Kan det være OCD tanker/handlinger??????

Håber at hører fra nogle, som har mere forstand på dette end jeg selv har. :?

På forhånd tak.
    [/b]

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Jeg kender ikke personligt til det at have odc og spiseforstyrrelse. Men jeg har læst på www.netpsykiater.dk under "ocd" at mange med ocd får andre psykiske lidelser. Herunder oftest depression men også fx. angstlidelser og spiseforstyrrelser.

Jeg har selv ocd kombineret med flere forskellige angstlidelser og kender derfor til det at ocd'en påvirker og provokere mine andre angstlidelser og omvendt. Jeg kender også til at jeg ikke må trække vejret ind når jeg ser på nogle bestemte ting, så vil disse frygtelige ting ske for mig.

Håber det bedste for dig!

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •