Oprindeligt indsendt af
gæst 22
Jeg er en ung mand, som snart skal starte i behandling for OCD. Jeg har haft det lige så længe jeg kan huske tilbage, men jeg har haft svært ved at identifisere OCD'en da jeg aldrig har prøvet andet og troede at bare var sådan jeg/man skulle have det. Men nu er det efterhånden ved at gå op for mig at jeg måske er ramt, jeg bruger det meste af min dag på at planlægge for at undgå forskellige ting osv. Jeg har omkring 50 tvangstanker/tvangshanlinger jeg kæmper med dagligt, hvor af ca 5 af dem er så voldsomme at jeg når jeg står i det, vil jeg hellere dø end at kæmpe imod. For at komme med nogle eksempler er jeg meget bange for røg, mad, menneskelige bakterier, tjekker osv og osv. Jeg ville gerne vide hvor mange tvangstanker i andre har dagligt... hvad er "normalt"? Jeg kunne også godt tænke mig at hører om lidt om jeres tvangstanker/handlinger. Desværre er jeg selv for bange til at fortælle om min slemme tvangstanker og handlinger da jeg er flov og ikke har modet, men jeg arbejder meget på at åbne op. Er der andre som mig ikke har vidst at det var OCD, man bare troede at man var sær og skør?
Håber i vil svare!
MVH Jesper