Viser resultater 1 til 5 af 5

Emne: Medicin tilskud

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    nordjylland
    Alder
    38

Standard Medicin tilskud

Hej alle ocd'ere

Jeg er støt ind i regeringens medicin tilskuds politik. Dvs. det med at appotekerne skal udlevere det billigste.

Jeg har nu prøvet 3 kopi produkter, ranbaxy, merck og en tredie som jeg ikke kan huske. Men de virker ikke.

For mig virker Zoloft men det er svimlende dyrt at købe.

Der er da også noget der siger mig at pris og kvalitet i dette hænger sammen.

Eksempel.: Jeg købte 98 stk, merck. 100mg for 395.-
    fuldstændig samme størrelse og mængde i Zoloft koster 1750,-

ingen er med tilskud!
    noget siger mig der er et eller andet galt her, enten tager Pfizer godt og grundig numsen på forbrugerne. Eller koster de mere at fremstille og er af en bedre kvalitet.

Jeg kunne godt tænke mig at få nogle flere meninger i sagen fra Jer og evt. samle en stor gruppe så vi kan få hul igennem til politikerne så vi kan få ændret tidskudsreglerne.

håber at høre fra nogen der har haft samme oplevelse

kim

Registreringsdato
    Nov 2009
    Lokation
    København

Standard

Hej Kimj

Såvidt jeg forstår på dig får du Zoloft (paroxetin), og når du køber det nede på apoteket, får du udleveret parallelimporteret præparater.

Jeg har ikke hørt om at de ikke skulle have samme effekt som originalpræparatet fra Pfizer.

Jeg vil foreslå af du ringer til din læge eller psykiater og Lægemiddelstyrelsen

Du kan evt. overveje at søge om enkelttilskud til originalt præparat:
    Hvad er kriterierne for enkelttilskud til medicin?

mvh mads

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Min psykiater har fortalt mig at der er forsøg i USA som viser at kopipræparater til lige netop zoloft, hos nogle mennesker ikke har en særlig effektiv virkning.

Jeg køber selv 224stk. zoloft 50mg af gangen, hvilket gør dem noget billigere end hvis man køber 98stk af 50 mg. Det er vist pga. at ingen andre firmaer sælger zoloft i så store pakninger, så der er ingen konkurrence, hvilket betyder at man får temmeligt meget tilskud til zoloft! Jeg er ikke helt sikker på forklaringen, men ihvertfald bliver zoloft billigere ved at købe 224 stk af gangen.
    Det er måske et forsøg værd?

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Anonymous
    Min psykiater har fortalt mig at der er forsøg i USA som viser at kopipræparater til lige netop zoloft, hos nogle mennesker ikke har en særlig effektiv virkning.

Jeg køber selv 224stk. zoloft 50mg af gangen, hvilket gør dem noget billigere end hvis man køber 98stk af 50 mg. Det er vist pga. at ingen andre firmaer sælger zoloft i så store pakninger, så der er ingen konkurrence, hvilket betyder at man får temmeligt meget tilskud til zoloft! Jeg er ikke helt sikker på forklaringen, men ihvertfald bliver zoloft billigere ved at købe 224 stk af gangen.
    Det er måske et forsøg værd?
    Tak for den information - det vil jeg lige tale nærmere om, med min psykiater, når jeg om nogle mdr. skal starte på netop Zoloft... :idea:

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    nordjylland
    Alder
    38

Standard

Hej Mads

Og tak for svaret. Det produkt jeg får er zoloft fra pfizer og ikke kopi præparatet.

Jeg har snakket med min psykiater og hun kender meget godt til fænomenet om om de nye tilskudsregler.
    Det er ikke kun inden for ocd-medicin den er gal. Mange andre "medicin-områder" har samme problem.

Jeg ville bare gerne høre fra andre det har fået tilbagefald pga. kopi-præparater.

kh
    kim

Lignende emner

1. Tilskud til medicin og handicaptillæg til SU
    By Amalie in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 30. January 2009, 10:20
  2. Tilskud til psykolog via kommunen?!!
    By Simone in forum Dokumentation, Jura og Lovgivning
    Svar: 17
    Nyeste indlæg: 8. September 2008, 06:47
  3. Tilskud til psykologhjælp (depression)
    By Mads in forum Dokumentation, Jura og Lovgivning
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 25. January 2008, 16:37
  4. Tilskud fra Kommunen - tabt arbejdsfortjeneste
    By løven in forum Dokumentation, Jura og Lovgivning
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 5. December 2005, 17:19

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg